Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Glasstak og solavskjerming

Startet av bjønn, onsdag 02. september 2020, klokken 13:23

« forrige - neste »

bjønn

Så det var en gammel tråd på dette, men er det noen som har mottatt bilen og fått erfaringer med glasstaket?
Hvordan er det med solskjerming og varme?

La inn en bestilling i går, og akkurat dette glasstaket er jeg litt usikker på. Hvordan er med sol inn på skjerm eller ipad'er som barna sitter med?
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

alagerqv

Har ikke fått bilen ennå, men ingen andre biler jeg har hatt med glasstak har hatt noen utfordringer med det. Fremstår som godt sotet glass.

zyrex

Har kjørt i godt solvær, uten å merke noe varmestråling eller ubehag fra taket. Bare lyst og fint og kjempestas. Aldri hatt bil med soltak før, så ville regnet med at jeg hadde merka det isåfall.
Oppleves som godt UV- og varmedempet.

hELgenen

Dere snur jo på utfordringen her.
Jeg har kjørt mange biler med glasstak - aldri noe problem med sol.
MEN kulderas er faktisk irriterende på vinteren.
Derfor pleier jeg alltid "dra for" glasstak der dette er mulig om vinteren.
Her er det jo ikke mulig - så eneste "løsning" vil være å skru opp varmen ett ekstra hakk
for å forsøke å kompensere for kulderas.

mroek

Er også spent på dette med glasstaket, og kanskje spesielt det som hELgenen nevner. Jeg tipper at det vil komme tilpassede ettermarkedsgardiner/skjerming som man kan feste med f.eks sugekopper, og selv om det er litt klønete å ta av og på i en fei, så kan det kanskje være akseptabelt.

Det beste hadde jo vært om bilen hadde hatt en innebygd gardin, men det ville nok stjålet for mye takhøyde til at de ønsket å lage det.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

zyrex

Godt poeng faktisk, hELgenen, det blir spennende å se/kjenne :)

Skuggis

Sitat fra: bjønn på onsdag 02. september 2020, klokken 13:23
Så det var en gammel tråd på dette, men er det noen som har mottatt bilen og fått erfaringer med glasstaket?
Hvordan er det med solskjerming og varme?

La inn en bestilling i går, og akkurat dette glasstaket er jeg litt usikker på. Hvordan er med sol inn på skjerm eller ipad'er som barna sitter med?
Jeg har ikke testet med barn og Ipad. Men jeg har hatt P2 i 20 dager nå og dette med sol har virkelig ikke vært et problem. Noe å tenke på i den forbindelse er at det vesentlig oftere er sol gjennom sidevindu enn selve taket her oppe i nord. De gangene jeg kjenner sola terger meg er utelukkende gjennom sidevindu og aldri gjennom tak så langt på P2 i alle fall. Jeg har også hatt passasjerer i baksetet med steikende sol og 25-30 grader og de kommenterte soltaket som positivt.  Jeg opplever taket som tilstrekkelig skjermet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA