Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri i nøkkel må byttes etter 20-24 mnd

Startet av Nordlands, tirsdag 01. september 2020, klokken 22:53

« forrige - neste »

Nordlands

Batteri i nøkkel er nå begynt å gå tomt for de første produserte bilene, har vært en del spørsmål på facebook om det bla. Den ene nøkkelen min gikk tom i sommer 22 mnd etter produksjon, tok da i bruk den andre som har ligget ubrukt hele tiden og den gikk også tom nå etter 24 mnd.

OBS: Fikk ingen varsel om lavt batteri i nøkkel, første forvarsel var at knapp på dørhåndtak (komfort aksess) ikke virket. Så gikk det kun et døgn, hvor det fortsatt gikk å låse opp med knapp på nøkkel og starte med å holde nøkkel inntil rattstamme, før nøkkel var helt død.

Jeg anbefaler derfor alle å bytte batteri i nøkkel preventivt senest hver 18 mnd, jeg vil i hvert fall gjøre det selv fremover. Når det ikke haster kan CR2032 batteri også kjøpes på nett til en brøkdel av prisen i butikk. Vil også spille inn til forhandler at de burde tilby gratis bytte av batteri i nøkkel på service.

Instruksjon for bytte av batteri i nøkkel:
https://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2019/T19945/29953_no_NOR/proc/G2149289
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Ingeniøren

Godt i alle fall at de bruker et rimelig standard batteri. Noen har lagt seg på spesialbatteri som man nesten må til forhandler for å få tak i og som koster skjorta.

Takk for tips - skifter mine snart tenker jeg.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Ville bare nevne at vår nøkkel har vært med i vask på 60° to ganger. Ene gangen i tørketrommel også. Funker helt bra fortsatt  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA