Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på lynlader hos Circle K

Startet av Pilzah, tirsdag 01. september 2020, klokken 10:35

« forrige - neste »

Pilzah

Jeg har hatt bilen i snart 3uker og har nå prøvd litt ulike lyn- og hurtigladere. GK, Fortum og Ionity (Maingau) funker helt strålende og enkelt.

Men, Circle K er litt vrien. Noen som har klart å lade på Circle K sine 150Kw-ladere m Niroen?
Jeg har prøvd to ganger, begge uten hell; Grelland og Bamble E18. Hadde lav SOC, ca 10% og 30%.

Ser ut som det skjærer seg ifbm "handshake" eller no. Ingen feilmelding, ikke noe lading, bare beskjed om "ferdig ladet" etter ca 10 sek.
Jeg har prøvd å starte lading m ladebrikke og app, samme resultat.

I appen til Circle K står det 0kw levert, 0kr.

Har dog ikke prøvd 50kw-laderne til Circle K.

Mener jeg har gjort alt riktig ihht Circle K-app, registrert betalingskort (NAF sitt Xtra-kort) etc.

Noen som har erfaringer med Circle K sine ladere og fått ladet på 150kw'erne?

lkbjorn

Hei, jeg jobber med lading i Circle K. Beklager at du har trøblet med lading hos oss. Dette må vi finne ut av.  Send meg dine kontaktdata på email lkbjo@circlekeurope.com så kan vi få sjekket dette opp.

Pilzah

Da har jeg etter hjelp fra Circle K funnet ut følgende:

Årsaken til at jeg ikke fikk ladet var at bilen min ikke klarte å låse fast lade-pluggen.
Hvis jeg ikke dytta pluggen helt inn, men lot det være ca 1mm, så fikk ladinga startet og alt er bare fryd.

Dette høres jo ut som noe som kan skje på alle ladere, og sikkert et generelt tips som mange veteraner her visste om allerede. Men, nå vet jeg også! :-) Det lønner seg å lirke litt m pluggen før man gir opp og går til neste.

amstray

Hm. Har slitt med akkurat det samme problemet på Cirkle K sine lynladere selv, med min Model 3 (klarte på 50kw uten problemer). Skal prøve samme løsning.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA