Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning. Tror du Sanner vil få til et momsfritak for elbiler etter 2021?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 30. august 2020, klokken 10:26

« forrige - neste »

Amigakongen

Er vel ikke Sanner som bestemmer om det blir fritak eller ikke. Det er vel ESA... Helt bak mål å måtte spørre andre hva man får lov til og ikke i sitt eget land.
Men skal de nå sine mål, bør de ikke legge på avgifter på elbilene de nærmeste årene.
2015 BMW I3 - 11800km

Electric cars in Norway

#76
Det er et bra innspill i debatten fra Klimaministeren:+1: :+1:

Klimaministeren vil forlenge elbil-fordeler
Klima- og miljøminister Sveiung Rotevatn (V) sier det blir dyrere å ha fossile biler, at elbilfordeler bør videreføres og at han tror på CO₂-fangstanlegg i Oslo, Kristiansand, Bergen, Stavanger, Ålesund og Trondheim.

BJØRN HAUGAN JØRN PETTERSEN HELGE MIKALSEN (FOTO)
For mindre enn 3 timer siden

Vi har sagt klart fra om at det bare skal selges 100 prosent utslippsfrie biler i Norge i 2025. Det er bare fem år til. Derfor må det fortsatt lønne seg å kjøpe elbiler. I neste års statsbudsjett gjør vi det for eksempel litt dyrere å kjøpe fossilbiler, og sikrer elbilfordelene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qARPom/klimaministeren-vil-forlenge-elbil-fordeler


stefse

Å gjøre det dyrere å importere fossilbiler må da være et av de enkleste triksene politisk sett. En rammer ikke småbarnsfamilier med dårlig råd ved å legge på Land Roveren noen kroner i nybilavgift.
Det er vel nok med de fossilbilene vi har fra før, om vi ikke skal tilføre unødvendig mange NYE fossilbiler fremover mot 2025.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

turfsurf

Ja, nå holder ikke familiebil kortet lengre. De som har råd til å kjøpe ny bil har gode nok alternativer i elbiler.

Klart, det er ikke alle muligheter med elbiler enda, men for de som ikke har urealistiske krav er det nok å velge i.

Så det er bare å skru opp avgiftene på fossilbiler. De som skal trekke henger på 3,5tonn og kjøre 200mil til hytta uten stopp har nok råd til å betale uansett.

Økte avgifter på bruk (drivstoff, bompenger) er vanskeligere, det er ikke godt nok utvalg av bruktelbiler enda, så de som ikke har råd til ny bil vil bli straffet uforholdsmessig hardt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#79
Nok en utfordring dersom momsfritaket forsvinner :-1:

Momsen kommer  :-1: :-1: :-1:

Og innen da kan prisen på elbilen virkelig ha skutt fart :-1:

Populære elbiler med kontrakt som bør studeres med lupe :-1:

Elbilkundene risikerer kjemperegning :-1:

Kundene som har skrevet kontrakt på den kanskje mest ettertraktede elbilen i dag, kan få stor ekstraregning :-1:

Les denne nyheten fra dinside.no

https://www.dinside.no/motor/elbilkundene-risikerer-kjemperegning/73049555

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA