Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SR+

Startet av Kires, søndag 30. august 2020, klokken 08:31

« forrige - neste »

Wisd0m

Sitat fra: OlaM på fredag 13. august 2021, klokken 16:31
Sitat fra: flar på fredag 13. august 2021, klokken 15:42
Jeg mottar snart min nye hvite SR+, og siden den i all hovedsak skal benyttes til pendling (på E6), så ønsker jeg å ta vare på den så godt som mulig. Jeg vurderer derfor å ta den med til bilpleie for å få lakken keramisk behandlet. Er det verdt det, tror dere? Har blitt anbefalt Ditec Ceramic Plus av bilpleieforretningen.

Om dere har andre gode tips for å ta best mulig vare på den, så tar jeg gjerne i mot tips :)

Mange meninger rundt det. Jeg mener ikke det er verdt hvis du tenker at den skal gi ekstra beskyttelse om gjør at du slipper å vaske så mye. Men hvis du vasker bilen ofte og synes vinterskitt osv er vanskelig å få av, da kan det være verdt det. Det er ikke et skjold, bare en vannavvisende hinne som gjøre bilen litt lettere å vaske. Og det er uansett ikke på de store flate panelene at biler tar først eller mest skade av harde forhold, det er skarpe kanter, skjøter, understell, o.l. De får ingen coating.
Har lagt det selv på min. Synes kanskje 7000-8000 kroner er litt mye for det, men hvis du uansett kjøper tjenester som poleringen o.l. ville jeg heller kjøpt keramisk.

Angående å ta vare på bilen så er det nok uansett saltet som tar livet av Model 3. Så ikke regn kermaisk forsegling som en investering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA