ID.3 i butikken !

Startet av pst, lør 29. aug 2020, kl. 23:08

« forrige - neste »

pst

Da er bilene ankommet Norge ; et familiemedlem bestilte en i dag - kjempebil!!  :D
VW er reddet ?  ???
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Tjafsaren

Om man kan kjøpe bil og ikke føle man betaler blodpris så er jeg enig..

batterimannen

Latterlig pris for utstyrspakkene, eventuelt flere ting burde vært inkludert i grunnutgaven. Selge en ny elbil i 2020 hvor man må ut med 50 000 for å få med ryggekamera  ::)

ID.3 MAX ligger ganske tett opptil Polestar 2, hvor man får 4WD, 50 km ekstra rekkevidde, mulighet for 1500 kg hengervekt, mulighet for taklast og betydelig raskere akselerasjon for bare 20 000 kr ekstra.

Blir spennende å se hvordan de skal prise ID.4 og Enyaq i forhold til ID.3. At de fortsatt ikke har klart å selge ut 1st edition i Norge bør gi dem et hint om at de har lagt seg for høyt på ID.3.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stikkkontakt

Ja, det er 140.000 kr fra ID3 Max til en velutstyrt Audi E-Tron. Det blir utfordrende for Møller å plassere velutstyrte ID4 og Enyaq med RWD og 4WD imellom disse 2. Men det er kanskje ikke umulig at en fullutstyrt ID4 med 4motion og 77/82kwh vil koste mer enn e-tron 50 AB. (599.000}

Counterpointer

De er sykt pågående for å selge i butikken. De lover også kort leveringstid.
Var innom Møller Hvam i går. Det var kun ID 3 som var i fokus.

Jeg ble tilbudt ID 3 levert i oktober, selv om jeg ikke sto på liste eller har reservasjon. Var innom for å spørre om E-up men den var de ikke interessert i å snakke om

daktari

"Introtilbudet" er nok snart over. Tipper på solide rabatter på id3 snart.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Daniel_0007

Er nok som mange har sagt, litt overpriset samt at first edition ikke er solgt ut enda, kanskje møller overvurderte litt antallet som blir solgt og ikke regnet med konkurranse som bla fra kina. Regner med at prisen går ned når de har fått kvittet seg med alle first. Men det bør ringe en alarm når folk heller velger e-golf fremfor id3. Ang e-up så har nok vw undervurdert at de vil selge så bra samt at de tjener vel nesten ingenting på selge de fremfor id3.
Har hørt at e-up samt tvillingene er helt utsolgt i england og kan være nesten 1 års ventetid.
Model 3 2019 LR Rwd

Tjafsaren

Var vel ikke akkurat konkurranse fra Kina som er problemet? De ville selge en dyr bil med «nyskapning og revolusjonerende løsninger».. så smeller de på 350' for bil uten ordentlige seter, utstyr, hengerfeste og takmuligheter. I tilegg vil de selge disse usett.. og når det først kommer et eksemplar til Norge så putter de Norgessjwfen for VW i den og lager en skrytevideo.. helt høl i huet..

batterimannen

Sitat fra: Tjafsaren på søn 30. aug 2020, kl. 16:44
Var vel ikke akkurat konkurranse fra Kina som er problemet? De ville selge en dyr bil med «nyskapning og revolusjonerende løsninger».. så smeller de på 350' for bil uten ordentlige seter, utstyr, hengerfeste og takmuligheter. I tilegg vil de selge disse usett.. og når det først kommer et eksemplar til Norge så putter de Norgessjwfen for VW i den og lager en skrytevideo.. helt høl i huet..

Synes de har hatt bedre opplegg rundt ID.3 enn Enyaq. Men det er litt sånn pest eller kolera.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Herlig :+1: :+1: Nå begynner endelig ID.3 showet her i Norge. Gleder meg til å prøvekjøre dene :+1:

Fant disse bildene fra Volkswagen Møller Bil Ryen Facebook som er postet for 2 dager siden. Kopi under:

Velkommen til Norge! I dag kjørte de første ID.3 av båten på norsk jord. Så nå kjære kunder, er det svært nært. 👏🏻😃

https://www.facebook.com/mollerbilryen

Magnus Hansen

Bra noen er entusiastiske, da  :)

hELgenen

Hvor mange reservasjoner er gjort på denne i Norge?
Det kommer 700 til landet nå - regner med at alle disse er solgt.
Videre leser jeg at totalt har de lagt inn 37.000 biler i produksjon. Når 30.000 biler var
reservert var Norge ett av landene med flest reservasjoner ble det hevdet. Men når prisen
ble kjent var det vel mange som hoppet av - eller?
Så hvor mange ID.3 venter på norske eiere nå?

Jeg mistenker nemlig at Møller kanskje har bedt om litt flere biler enn det er kjøpere på akkurat nå.
Og da kan det jo fort bli en del kampanjer......

Tjafsaren

Skal være ærlig, selv med lanseringsflause, et team i Møller som tenker at ferdiglagde pakker er tingen: og med overlegg lager det sånn at man omtrent må opp på 400' for å få resonnabelt med utstyr, og denne pakken leverer det mest eksklusive og tackye man kan få: plast'o'rama.. sorry lang setning, litt frustrert over den mangel på intelligens og enorme evne til å ta kundene bak uten en eneste tanke, er provoserende.. så kommer jeg til å gå og se, for jeg er interessert i å finne ut hva hypen er.

Trond.m

Sitat fra: Stikkkontakt på søn 30. aug 2020, kl. 15:52
Ja, det er 140.000 kr fra ID3 Max til en velutstyrt Audi E-Tron.
Velutstyrt kan diskuteres. Ryggekamera er ikke inkludert i advanced business pakken. Omgivelseskamera koster 14.000 kr !

Electric cars in Norway

Disse 700 stk det skrives om fra fredag - disse blir nok klargjort i løpet av kort tid og sendt til butikkene :+1:

https://www.elbil24.no/nyheter/her-star-700-vw-id3-pa-kaia-i-oslo/72787897

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA