Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Probleming med tesla wall charger, lader bare på 10A

Startet av MartinSkjulestad, lørdag 29. august 2020, klokken 20:44

« forrige - neste »

MartinSkjulestad

Har noen spørsmål angående lading av tesla.

Har montert tesla lader på veggen.

Tre faset IT nett i huset.
20A sikring -> Justert tesla lader til 16A.

Problemet er at laderen skrur seg av hver gang den beginner å lade.
Hvis vi setter ladegrense på 10A i Tesla Model 3 så lader den på 4kW.

Men hvis vi justerer bilen til 11A så kutter laderen med en gang, går i rødt og prøver igjen etter 1min.
16A trefase burde da lade på 6,4kW?

Det er ikke jordfeil på anlegget, og lader er koplet og innstilt riktig. De tre fasene er koplet på L1, L2 og N som det er beskrevet i bruksanvisning.

Merkelig at vi må begrense bilen til 10A for at dette skal fungere.

sjokomelk

Hvor mange røde blink er det i TWC når den feiler?
Se i bruksanvisningen til TWC for beskrivelse av antall blink og fargekoder for å se hva som feiler.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual


jkirkebo

Sitat fra: MartinSkjulestad på lørdag 29. august 2020, klokken 20:44
Har noen spørsmål angående lading av tesla.

Har montert tesla lader på veggen.

Tre faset IT nett i huset.
20A sikring -> Justert tesla lader til 16A.

Problemet er at laderen skrur seg av hver gang den beginner å lade.
Hvis vi setter ladegrense på 10A i Tesla Model 3 så lader den på 4kW.

Men hvis vi justerer bilen til 11A så kutter laderen med en gang, går i rødt og prøver igjen etter 1min.
16A trefase burde da lade på 6,4kW?

Det er ikke jordfeil på anlegget, og lader er koplet og innstilt riktig. De tre fasene er koplet på L1, L2 og N som det er beskrevet i bruksanvisning.

Merkelig at vi må begrense bilen til 10A for at dette skal fungere.

Tesla sin ladestasjon fungerer ikke skikkelig med Model 3 og 3-fase IT dessverre. Stort sett fungerer alle andre ladestasjoner bra, slik som Easee eller EcoLite. Men ikke TWC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Roy Aasen

#4
Men her forstår jeg noe annet...eller blir det to forskjellige saker?

https://elbilforum.no/index.php?topic=52617.msg916115#msg916115


Ups...ser nå at den ene saken er Model 3 og den andre Model S...

ok67

Dersom du kun skal lade ein bestemt model 3 der, så still inn ladaren på 32 A og juster ned i bilen.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Motorwatt

Jeg har opplevd at dersom man bruker "Planlagt avreise" kan den begynne ladingen tidligere, og da sette ned ladehastigheten. Jeg satte inn avreise til kl. 0800 med SoC på 37%. Da begynte den ladingen ca. 2330 med 4 kW (vanligvis har jeg 8 kW),  og ville være ferdig ladet etter 7 timer og 40 minutter. Med vanlig hastighet ville den bruke 3t45m.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA