Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.36

Startet av Kim-, lørdag 29. august 2020, klokken 20:32

« forrige - neste »

redeyechris

Sitat fra: Polestar på onsdag 30. september 2020, klokken 10:46
Versjon 2020.36.3.1.

Er det flere som plages med falske varsler? Jeg får tullevarsler nesten hver gang jeg parkerer og låser bilen.

"Fremre vindu på passasjersiden er ikke helt lukket."
"Bakre dør på passasjersiden er åpen."
"Bakre vindu på passasjersiden er ikke helt lukket."
Eg kan bekrefte også. Løsninga var at eg måtte rekalibrere alle vindua på nytt, og vips meldingane var borte!
Tesla Model S75D Sep 2018

Polestar

#241
Rekalibrere vinduene? Hvordan gjør man det? Og hva med varsel om åpen dør?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

redeyechris

Vær inn i bilen. Forsikre at vinduet er helt opp. Da trykk og hold ned til det går helt ned og hold for et sekund. Deretter trykk og hold til vinduet er helt opp. Forsett og holde seks sekunder til, da vinduet er kalibrert. Gjør samme prosedyre med de alle tre. Eg er ikkje sikkert, men eg tror at instruksene finnes også i instruksjonsboka! Lykke til!
Tesla Model S75D Sep 2018

Handyman

Sitat fra: redeyechris på onsdag 30. september 2020, klokken 17:52
Vær inn i bilen. Forsikre at vinduet er helt opp. Da trykk og hold ned til det går helt ned og hold for et sekund. Deretter trykk og hold til vinduet er helt opp. Forsett og holde seks sekunder til, da vinduet er kalibrert. Gjør samme prosedyre med de alle tre. Eg er ikkje sikkert, men eg tror at instruksene finnes også i instruksjonsboka! Lykke til!
Slik er det beskrevet i manualen på side 15:
Slik kalibrerer du et vindu:
1. Lukk døren med vinduet det gjelder.
2. Sitt i førersetet, og lukk førerdøren.
3. Bruk førervindusbryteren til å løfte vinduet det
gjelder til det står fast.
4. Bruk førervindusbryteren til å senke vinduet det
gjelder til det står fast.
5. Bruk førervindusbryteren til å løfte vinduet det
gjelder til det står fast.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Polestar

Jeg fulgte oppskriften du viser til Handyman på alle fire vinduer, så satser på at varslene stopper. Varselet om åpen dør gir fremdeles ingen mening.

Nå ser det ut til at bilen min har litt større problemer. Tesla har utført fjerndiagnose, og har konkludert med at bilen min må inn på service. Jeg skal bli kontaktet igjen i morgen. De har kjørt gjennom et oppsett med flere steg for å kjøpe tid før datasystemet krasjer.

I tillegg til tullevarslene opplever jeg svart hovedskjerm, blinklys som slutter å virke, A/C som slutter å virke, utetemperatur som forsvinner, airbag på passasjerside som blir deaktivert, samt en del andre feil jeg ikke så noe poeng å nevne enda en gang for Tesla. Bilen har trøblet i hele 2020, men Tesla mener oppførselen er innenfor normalen. Jeg tror særlig problemene med blinklys og airbag gjør at oppførselen nå er utenfor normalen.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Handyman

Sitat fra: Polestar på onsdag 30. september 2020, klokken 22:26
Jeg fulgte oppskriften du viser til Handyman på alle fire vinduer, så satser på at varslene stopper. Varselet om åpen dør gir fremdeles ingen mening.

Nå ser det ut til at bilen min har litt større problemer. Tesla har utført fjerndiagnose, og har konkludert med at bilen min må inn på service. Jeg skal bli kontaktet igjen i morgen. De har kjørt gjennom et oppsett med flere steg for å kjøpe tid før datasystemet krasjer.

I tillegg til tullevarslene opplever jeg svart hovedskjerm, blinklys som slutter å virke, A/C som slutter å virke, utetemperatur som forsvinner, airbag på passasjerside som blir deaktivert, samt en del andre feil jeg ikke så noe poeng å nevne enda en gang for Tesla. Bilen har trøblet i hele 2020, men Tesla mener oppførselen er innenfor normalen. Jeg tror særlig problemene med blinklys og airbag gjør at oppførselen nå er utenfor normalen.
Ser nå at du har TMS, jeg klippet fra manualen til TM3, og jeg vet ikke om det er det samme.
Uansett så finner du manualen i "Hanskerommet" på din Tesla-konto. Åpne og søk etter "kalibrere".
Høres ut som det kanskje er andre problemer som er årsaken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: Polestar på onsdag 30. september 2020, klokken 22:26
Jeg fulgte oppskriften du viser til Handyman på alle fire vinduer, så satser på at varslene stopper. Varselet om åpen dør gir fremdeles ingen mening.

Nå ser det ut til at bilen min har litt større problemer. Tesla har utført fjerndiagnose, og har konkludert med at bilen min må inn på service. Jeg skal bli kontaktet igjen i morgen. De har kjørt gjennom et oppsett med flere steg for å kjøpe tid før datasystemet krasjer.

I tillegg til tullevarslene opplever jeg svart hovedskjerm, blinklys som slutter å virke, A/C som slutter å virke, utetemperatur som forsvinner, airbag på passasjerside som blir deaktivert, samt en del andre feil jeg ikke så noe poeng å nevne enda en gang for Tesla. Bilen har trøblet i hele 2020, men Tesla mener oppførselen er innenfor normalen. Jeg tror særlig problemene med blinklys og airbag gjør at oppførselen nå er utenfor normalen.
...er du på Elbilforum.no, Starman?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Polestar

Sitat fra: Handyman på onsdag 30. september 2020, klokken 22:30
Sitat fra: Polestar på onsdag 30. september 2020, klokken 22:26
Jeg fulgte oppskriften du viser til Handyman på alle fire vinduer, så satser på at varslene stopper. Varselet om åpen dør gir fremdeles ingen mening.

Nå ser det ut til at bilen min har litt større problemer. Tesla har utført fjerndiagnose, og har konkludert med at bilen min må inn på service. Jeg skal bli kontaktet igjen i morgen. De har kjørt gjennom et oppsett med flere steg for å kjøpe tid før datasystemet krasjer.

I tillegg til tullevarslene opplever jeg svart hovedskjerm, blinklys som slutter å virke, A/C som slutter å virke, utetemperatur som forsvinner, airbag på passasjerside som blir deaktivert, samt en del andre feil jeg ikke så noe poeng å nevne enda en gang for Tesla. Bilen har trøblet i hele 2020, men Tesla mener oppførselen er innenfor normalen. Jeg tror særlig problemene med blinklys og airbag gjør at oppførselen nå er utenfor normalen.
Ser nå at du har TMS, jeg klippet fra manualen til TM3, og jeg vet ikke om det er det samme.
Uansett så finner du manualen i "Hanskerommet" på din Tesla-konto. Åpne og søk etter "kalibrere".
Høres ut som det kanskje er andre problemer som er årsaken.
Ingen informasjon om rekalibrering av vinduer i brukerhåndboka til min Model S.

Uansett, Tesla har nå "fikset" bilen min. I går fikk jeg beskjed om at en tekniker skulle gjøre noen grep for å kjøpe tid før datasystemet krasjer. I dag er beskjeden at teknikeren er ferdig, og at jeg ikke lenger trenger å bekymre meg.

Firmware er oppgradert fra 2020.36.3.1 til 2020.36.11, som del av problemløsningen fra Tesla. Måtte oppgradere til samme firmware to ganger.

Vi har nå ferdigstil fjern diagnosen og løst problemet.

Med vennlig hilsen
xxx Tesla Support Specialist - Advanced Vehicle Support
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

geear

Off, har 36.11, med hw3, fartsgrensene er fortsatt i hytt og pine, og bilen (autopiloten) smånykker under forsiktig pådrag i start- og stoppkø. Andre som opplever det siste? Har alltid vært jevn og fin før. Helt fin om jeg styrer gassen selv.

Sitat fra: Motorwatt på søndag 27. september 2020, klokken 10:43
Hvis Fob til TM3 fungerer likt som til TMS/X anbefales den på det varmeste  ;). Men så er det prisen da?
Ca. 1700,-? Er iallfall det til X, inkludert koding og sletting av gamle nøkler. Hadde kjøpt på flekken om jeg hadde Model 3.

jkirkebo

Sitat fra: geear på torsdag 01. oktober 2020, klokken 20:33
Ca. 1700,-? Er iallfall det til X, inkludert koding og sletting av gamle nøkler. Hadde kjøpt på flekken om jeg hadde Model 3.

Omkring den prisen der ja. Har Model 3 selv men føler null behov for fob. Derimot hadde jeg gledelig betalt en del for å få oppgradet vår Model X til samme nøkkelsystem som Model 3, så jeg slapp å bruke fob på den ;) Virker utrolig gammeldags å måtte dra med seg den hver gang jeg skal kjøre X'en, når man slipper på Model 3.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Har du ikke husnøkkel heller?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:26
Har du ikke husnøkkel heller?  :D
Husnøkkel har vi ikke hatt på åtte år...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:24
Virker utrolig gammeldags å måtte dra med seg den hver gang jeg skal kjøre X'en, når man slipper på Model 3.
Ja, man har jo alltid med mobil eller klokke.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Sitat fra: turfsurf på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:26
Har du ikke husnøkkel heller?  :D
Husnøkkel har vi ikke hatt på åtte år...
Samme her, men tar meg i å synes det er ganmeldags at ikke husdøren åpner seg automatisk:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: turfsurf på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:26
Har du ikke husnøkkel heller?  :D
Husnøkkel har vi ikke hatt på åtte år...
Samme her. Bruker Apple Pay og har førerkort-appen.
Trenger derfor bare telefonen (eller klokka), og den har de fleste alltid med seg uansett.
Utrolig deilig, føltes gammeldags å måtte ta med seg FOB på lånebilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA