Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå begynner Tesla-biler å lese fartsskilter.

Startet av Motorwatt, lørdag 29. august 2020, klokken 20:31

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Ganske sikker på at vi trenger en oppdatering av Navi-databasen før dette fungerer i Europa.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Utgivelsesnotatene indikerer også Speed Assist-forbedringer i USA, som «utnytter bilens kameraer for å oppdage fartsgrenseskilt for å forbedre nøyaktigheten av fartsgrensedata på lokale veier. Oppdagede fartsgrenseskilt vises i kjørevisualiseringen og brukes til å angi tilhørende fartsgrenseadvarsel.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Men det ser altså vel da foreløpig ikke ut som dette vil bli brukt til TACC eller autopilot
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Litt uklart om man nå må bruke spaken (S/X) for manuelt å justere farten til fartsgrensen slik som er beskrevet under for TM3. Men det må selvsagt forandres når FSD blir implementert.

Tesla also made some cruise set speed improvements:

"Quickly adjust the Traffic-Aware Cruise Control or Autosteer set speed to the current speed by simply tapping the cluster speedometer. You can still tap the speed limit sign to adjust the set speed to the speed limit."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Ja, den TACC-beskrivelsen gjelder vel bare for TM3/TMY, så der kommer det vel en egen tekst for TMS/TMX.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

emmern

har FSD med bilen i 2018, men ikke fått HW3 ennå... argh
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Du fikk vel din bil like før jeg fikk min, og jeg fikk FSD-computer 1. april. Hva sier de når du purrer?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

har ikke gjort det ennå men får se til uka da. inntil nå har det ikke vært noe å oppgradere for. gjelder fartsgrenser for Norge da, har noen testet?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Har ikke kommet til Europa. Bare USA, Canada og New Zealand.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emphezis

2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

xerxes

Gratis for de med HW3 men ikke har kjøpt FSD (eller AP)?

Begynner i alle fall virke småkjipt å ikke ha HW3 nå, for eksempel de som har HW2.5 og EAP. Var en god deal for disse å kjøpe FSD for 20 000 da det var på tilbud, virker det som. Personlig ville jeg tenkt at HW2.5 raskt vil føles litt utdatert og det er jo begrenset hva man kan få til med en chip som er 1/20 del så rask som HW3. Men det er rom for å forbedre den nok til at den blir en LaneAssist+ på motorvei. Og så har jo EAP folket også summon.

Det er også grunn til å forvente at den gps-baserte skiltdatabasen vil bli oppdatert med data fra de som har hw3 ombord.

Alt i alt er det i alle fall milevis bedre enn hva bmw, wv, osv gjør for kundene sine som har modeller som ikke er siste årsmodell. Husker en kompis betalte 40.000 kr eller noe slikt for GPS kart i sin BMW i ca 2010. Så 50.000 (nå 60.000) for FSD er ikke så helt borti natta, siden den også utvikler seg jevnt og trutt.


geear

God deal.. vel, har jo kjøpt både EAP og FSD selv, startet med AP2.5 og har fått FSD-computer, men har jo enda ikke sett en eneste forskjell på 2.5 og FSD, og holder ikke pusten her i Norge akkurat, så foreløpig har det vel ikke akkurat vært århundrets deal å låne Tesla såpass mye penger i snart tre år.  :P

Toalmar

Sitat fra: xerxes på søndag 30. august 2020, klokken 12:17
Husker en kompis betalte 40.000 kr eller noe slikt for GPS kart i sin BMW i ca 2010.
40.000 for ett GPS kart, her må du vel huske feil. Ser at på BMW sin side står det at 12 måneder kartoppdatering koster kr 570,- Nå er det 2020 pris og ikke 2010 da.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HKS

Sitat fra: Motorwatt på søndag 30. august 2020, klokken 11:30
Du fikk vel din bil like før jeg fikk min, og jeg fikk FSD-computer 1. april. Hva sier de når du purrer?
De sier vel at man blir kalt inn når det er din tur.
I begynnelsen var det fritt frem for alle som spurte å få retrofit, nå må man vente på tur etter VIN-nummer.
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA