Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Mulig hengerfeste for Model 3 er på vei ut og at dette er steg på veien dit. Ref følgende sitat

Sitat

We have removed the Tow Hitch option from Model 3 in EMEA on the design studio. It will continue to be available off-menu for a period of time and customers should contact their local store to order this option, if needed





https://motor.no/elbil/forvirring-rundt-hengerfeste-pa-tesla-model-3/198128


Kim-

Hmm. Mye tyder på det. Snakker vi om vekt begrensninger eller hvorfor gjør tesla dette? Satser på at de som trekker henger skal over på X/Y?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Thob


Syklist

Eller er det et salgstriks for at folk som venter skal bestille lagerbiler med hengerfeste?

Etter visningen av oppdatert Model S med Yoke-ratt, forsvant jo lagerbilene rimelig fort.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

OleBrummen

Sitat fra: Kim- på tirsdag 27. april 2021, klokken 10:51
Hmm. Mye tyder på det. Snakker vi om vekt begrensninger eller hvorfor gjør tesla dette? Satser på at de som trekker henger skal over på X/Y?

Dette er nok mest for å selge lagerbiler med hengerfeste. Er ikke slik at en bilprodusent velger bort en mulighet for bilen som gjør den vanskeligere å selge til visse kundegrupper.

saftsuse

Jeg er litt skeptisk til at det er for å selge lagerbiler med hengerfeste.
Hvor mange har dem på lager? Så vidt jeg kan se så er omtrent alle "lagerbiler" i transitt.
Jeg forventer at når jeg spekket en ny bil så blir min bil parret med en av "lagerbilene" som er i transit.
Ellers så må jeg jo vente på at bilen jeg akkurat har bestilt må produseres først og kommer om noen måneder og ikke i mai som det stod på Tesla sin side.
Grunnen til at jeg valgte å spekke ny bil vs lagerbil var at det virket som om at når jeg trykket kjøp av lagerbil så gikk jeg rett til betaling uten mulighet til å legge til vinterdekk.

Så hvis dem har hauger av "Lagerbiler" med hengerfeste som dem vil selge først, så er det vel dumt å fjerne det som et valg av ny bil, så lenge det bare er å parre bestillingene opp mot de som er i transit?

Da er det vel heller kanskje en mulighet for at
1: Tesla vil selge mest mulig av bilene uten hengerfeste som er på vei nå, fordi det blir forandring i produksjonen.
Kanskje alle nye biler er klargjort for hengerfeste slik at det kan ettermonteres i fremtiden?
2: Eller så blir hengerfeste faktisk fjernet fra Model3, Men det er egentlig litt merkelig...
3: Tesla vil at alle som sitter på gjerdet skal kaste seg på telefonen for å bestille bil før det er for "sent" å få tilhengerfeste slik at neste kvartal også ser pent ut...  Og så dukker HF opp som valg igjen når det passer seg.

Jeg skriver lagerbiler i "" da jeg antar at lagerbilene er på vei på båt fra Kina / USA. Ellers så kunne jeg ha hentet bilen dagen etter at jeg bestilte den.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

knut3448

Det må i såfall være for å selge SR+ lagerbiler med hengerfeste. Det er ingen LR med hengerfeste på oversikten over lagerbiler.

Motorwatt

SitatGrunnen til at jeg valgte å spekke ny bil vs lagerbil var at det virket som om at når jeg trykket kjøp av lagerbil så gikk jeg rett til betaling uten mulighet til å legge til vinterdekk.

Ingen biler kommer til Norge med vinterhjul. Du kunne bare kontaktet Delivery etter bestillingen for å legge de til. Litt sent nå, da...  ;)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MooCow

Sitat fra: saftsuse på torsdag 29. april 2021, klokken 01:19
Jeg er litt skeptisk til at det er for å selge lagerbiler med hengerfeste.
Hvor mange har dem på lager? Så vidt jeg kan se så er omtrent alle "lagerbiler" i transitt.
Jeg forventer at når jeg spekket en ny bil så blir min bil parret med en av "lagerbilene" som er i transit.
Ellers så må jeg jo vente på at bilen jeg akkurat har bestilt må produseres først og kommer om noen måneder og ikke i mai som det stod på Tesla sin side.
Grunnen til at jeg valgte å spekke ny bil vs lagerbil var at det virket som om at når jeg trykket kjøp av lagerbil så gikk jeg rett til betaling uten mulighet til å legge til vinterdekk.

Så hvis dem har hauger av "Lagerbiler" med hengerfeste som dem vil selge først, så er det vel dumt å fjerne det som et valg av ny bil, så lenge det bare er å parre bestillingene opp mot de som er i transit?

Da er det vel heller kanskje en mulighet for at
1: Tesla vil selge mest mulig av bilene uten hengerfeste som er på vei nå, fordi det blir forandring i produksjonen.
Kanskje alle nye biler er klargjort for hengerfeste slik at det kan ettermonteres i fremtiden?
2: Eller så blir hengerfeste faktisk fjernet fra Model3, Men det er egentlig litt merkelig...
3: Tesla vil at alle som sitter på gjerdet skal kaste seg på telefonen for å bestille bil før det er for "sent" å få tilhengerfeste slik at neste kvartal også ser pent ut...  Og så dukker HF opp som valg igjen når det passer seg.

Jeg skriver lagerbiler i "" da jeg antar at lagerbilene er på vei på båt fra Kina / USA. Ellers så kunne jeg ha hentet bilen dagen etter at jeg bestilte den.

Var vel litt far fetched, men håpte at kanskje Tesla var starta produksjon av Model 3 med ny fjøring, og difor fjerna hengarfeste frå konfiguratoren.
https://twitter.com/greentheonly/status/1352052405525950467
Men i og med at Model Y fortsatt har mulegheiten for å legga til hengarfeste i konfiguratoren, så er nok dessverre ikkje det tilfellet.


Motorwatt

Det står levering i mai hvis man bestiller ny TM3 (ikke inventory) nå. Mai er fremdeles i Q2.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Brosme

De er allerede produsert og på vei til Europa med båt. Dermed kan det være biler igjen som ikke er solgt. Regner med det teslarati snakker om er at biler som produseres til USA dette kvartalet er bestillt.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

saftsuse

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 08. mai 2021, klokken 17:08
Det står levering i mai hvis man bestiller ny TM3 (ikke inventory) nå. Mai er fremdeles i Q2.

Men det er nok dessverre bare vissvass. Jeg har ikke sett noen få leveringsdato i mai.
Jeg bestilte 18. april og får bilen i slutten av juni. Det er ikke en gang i nærheten av mai.
Andre som har bestilt i april / mai har alle fått beskjed om at bilen kommer i juni.
Med mindre noe skjer og bilene som kommer til Zebrugge ca 12.mai (SR+ kina) blir levert ut til noen heldige som egentlig har fått beskjed om juni.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Murmik

Sitat fra: saftsuse på lørdag 08. mai 2021, klokken 21:16
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 08. mai 2021, klokken 17:08
Det står levering i mai hvis man bestiller ny TM3 (ikke inventory) nå. Mai er fremdeles i Q2.

Men det er nok dessverre bare vissvass. Jeg har ikke sett noen få leveringsdato i mai.
Jeg bestilte 18. april og får bilen i slutten av juni. Det er ikke en gang i nærheten av mai.
Andre som har bestilt i april / mai har alle fått beskjed om at bilen kommer i juni.
Med mindre noe skjer og bilene som kommer til Zebrugge ca 12.mai (SR+ kina) blir levert ut til noen heldige som egentlig har fått beskjed om juni.

Jeg bestilte i slutten av april og har fått SMS om utlevering i slutten av mai (SR+). Antar at det må være flere som meg og at båten som kommer til Zeebrugge 12. mai inneholder en del biler som blir sendt videre til Drammen.

YSG

Bestilte også tidlig i april (M3LR).. Like før de endret WLTP og estimert dato til juni, faktisk, og har også foreløpig beskjed om levering i slutten av mai. Men er selvsagt 110% forberedt på at det like gjerne blir juni. Og var faktisk da selger hos Tesla sa jeg kunne forvente levering før jeg bestilte også. Tar det vel fort 3-4 uker fra landgang i Zeebrugge til bilene er leveringsklare i norge også, så mai skal nok holde hardt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA