Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Tjafsaren på fredag 16. april 2021, klokken 12:02
Sitat fra: turfsurf på fredag 16. april 2021, klokken 11:33
Sitat fra: Tjafsaren på fredag 16. april 2021, klokken 10:12

Samboer sa «glem Tesla.. :o».. hjertet sier: selg Ioniq, økonomen og småbarnspappa sier: behold :'(

Tjafsaren :+1: min raske analyse av situasjonen din er at happy wife, happy life..... trumfer alt. Men du kan jo se på sikt om TM3 lar seg forene...  og Ioniq er en knallbra bil.

Når det gjelder TM3 bruktprisene tipper jeg de ganske raskt justeres I take med nybilprisen. Slik er det bare...

jlan

Sitat fra: turfsurf på fredag 16. april 2021, klokken 14:45
Sitat fra: Wisd0m på fredag 16. april 2021, klokken 11:14
En 2019 SR+ er vel nå neppe verd mer enn 300 000 kroner. Billigere og bedre elbil får man ikke.
Hvis man kan få en 2 år nyere bil til 65k mere så er det rimelig dumt å gå for en brukt.
Med vinterdekk, tilhengerfeste og en annen farge enn hvit, så bikker det vel fort 400. Så 300 for en slik utstyrt og lite kjørt SR+ 2019 er kanskje realistisk.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jannor

Juni 2024: Stealth Grey Tesla Model 3 Performance m/EA
X:April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR m/FSD

Electric cars in Norway

Sitat
Oppvarmet ratt nå i konfigurator for LR og P. 🙂

Herlig og ikke en dag for tidlig.... :+1: dette burde vært på plass før jul i fjor da VP temaet, Kina batteri og doble glass og nye lykter, var oppe.

Tesla må bli mer forutsigbar i fremtiden.... det gjelder forøvrig alle elbil merker, ikke bare Tesla. Alt må være krystallklart.... kundene vil kreve dette.

msater

Sitat fra: Kires på fredag 16. april 2021, klokken 09:45
Fikk bekreftet at det er "vanlig" batteri: Li-Ion
Fikk et tilbud på en inventory, selger sier det er Lion, men VIN indikerer LFP (F i siffer 7). Mulig det er lurest å bestille ny, men vet jo ikke om man likevel får en lagerbil.

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

Electric cars in Norway

Sitat fra: msater på lørdag 17. april 2021, klokken 11:06
Fikk et tilbud på en inventory, selger sier det er Lion, men VIN indikerer LFP (F i siffer 7). Mulig det er lurest å bestille ny, men vet jo ikke om man likevel får en lagerbil.

msater :+1: Med rattvarme?

Electric cars in Norway

VIN 7. siffer ville jeg ikke stolt på. Husker perioden før jul i fjor...... Just saying...

Men da  var det jo slik at Kina SR+ hadde E5D LPF pakkene mens de fra US hadde vel en miks av flere pakker...eller husker jeg feil nå igjen?

Elon, slutt å ta av de kode klistremerkene på frontsiden av batteripakkene!

Almis

Oppvarmet ratt ja. Var noen som spekulerte i at dette kom som en sw-oppdatering på 2021-modellene, da de vistnok skulle ha hw til det.

Hvis ikke, tro om det kan ettermonteres?

2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

msater

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 17. april 2021, klokken 15:55
VIN 7. siffer ville jeg ikke stolt på. Husker perioden før jul i fjor...... Just saying...

Men da  var det jo slik at Kina SR+ hadde E5D LPF pakkene mens de fra US hadde vel en miks av flere pakker...eller husker jeg feil nå igjen?

Elon, slutt å ta av de kode klistremerkene på frontsiden av batteripakkene!
Ok, jeg har ikke fulgt dette før nå, tok kun et kjappt søk på vin-dekoder. Kan man stole på Tesla-selgeren da?

BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

RJK

Begge deler er jo Li-Ion, men av forskjellig kjemi. Så dette høres mere ut som tåkelegging, siden begge som sagt er Li-Ion. Selgeren lyver jo ikke direkte, men er ikke spesifikk nok.

LFP = lithium ferrophosphate
NCA = NickelCobaltAluminium, men skulle vel egentlig hett LNCA da de i realiteten er LithiumNickelCobaltAluminium
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på søndag 18. april 2021, klokken 00:10

Begge deler er jo Li-Ion, men av forskjellig kjemi. Så dette høres mere ut som tåkelegging, siden begge som sagt er Li-Ion. Selgeren lyver jo ikke direkte, men er ikke spesifikk nok.

LFP = lithium ferrophosphate
NCA = NickelCobaltAluminium, men skulle vel egentlig hett LNCA da de i realiteten er LithiumNickelCobaltAluminium

RJK, enig :+1: "Begge deler er jo Li-Ion, men av forskjellig kjemi."

Man må derfor spørre om det er MIC batteri uten kobolt.

Hvis svaret er ja, betyr det litt lengre tid på hurtiglading.

123kris

Biler med LRW i starten av VIN (Kina) har de 5YJ (Freemont).
Har sjekket noen av bilene i inventory. Kan se starten av VIN i url. Ser ut som LR kommer fra USA og SR+ fra Kina dette kvartalet.

2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

McDoffen

Bestilte en LR den 28.feb. Står "klargjør bilen for levering" i over en uke nå på min tesla-konto. Ser at de nyeste M3 modellene strekker trematerialet fra dashbordet til dørene.
Kan man nekte leveransen dersom bilen viser seg å være den "eldre" modellen?

Motorwatt

Så lenge "den nye" ikke er leveringsklar, så må du nok ta den de tilbyr deg. Men du kan avbestille, og så vente med å bestille en ny. Koster deg vel depositumet, da.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Slik jeg tenker....og jeg har ikke samme gode oversikt som mange av dere batteri-spesialister, derfor korriger meg gjerne :)
LFP-elbil er en billigere bil. Batteriene skal vissnok være litt mer hardføre og de kan lades til 100%, annen hver gang ca. Ikke like effektive, men perfekte for de som ikke bryr seg om 0-100. Men siden batteriene er litt billigere i produksjon, så får man litt avslag...Er det slik at på "vanlige" batteripakker(NCA), så har man et lite skateboard(SR+) og et stort(LR). Men med LFP, så betaler man for en liten pakke, og bonusen er at man fyller opp et stort skateboard med LFPbatterier? Så man får en litt tyngre bil, men mye batteri for pengene.
Om dette stemmer, vil jeg anbefale denne bilen, LFP-SR+, til min mor som ikke liker fart, men som sikkert hadde vært glad for en elbil, som man ikke trenger og passe på/barnevakt. Man kan ha den på lading, hver gang man kommer hjem, og alltid starte med 100% om morgenen. Mao en enklere elbil-hverdag, for en nybegynner?
Edit: Hadde jeg hatt brukt for bil nr2, så ville jeg hatt den :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA