Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på mandag 04. januar 2021, klokken 10:10
Sitat fra: hemi på mandag 04. januar 2021, klokken 09:31
Brukt varme i rattet hver gang jeg bruker bilen siden oktober ca. du aner ikke hvor digg det er før du har det.
Har selv bare kjørt TMS med rattvarme, og jeg likte det ikke. Ble alt for varmt, og ubehagelig.
Jeg kjører ikke med rattvarme på i mere enn noen få minutter. Det holder.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alagerqv

Hentet en P i romjulen, ikke noe tegn til rattvarme der (ennå hvertfall). Ellers opplever jeg bilen og rattet som "varm", men har ikke kjørt den i kaldere klima enn -4, så litt tidlig å konkludere.

Motorwatt

Mange årsaker til at noen fryser mere på hendene enn andre. Derfor er det ikke så interessant å vite at "jeg fryser ikke" eller motsatt. Det er individuelt. Og: Kvinner fryser letter på hendene enn menn!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. januar 2021, klokken 10:55
Mange årsaker til at noen fryser mere på hendene enn andre. Derfor er det ikke så interessant å vite at "jeg fryser ikke" eller motsatt. Det er individuelt. Og: Kvinner fryser letter på hendene enn menn!
Nettopp i en diskusjon om rattvarme mener jeg info om man lett fryser på hender/fingre, eller ikke, er vesentlig. At jeg ikke har "lettfryste fingre" forklarer antaklelig hvorfor jeg ikke savner varme. Jeg har derimot full forståelse for de som liker det, selv om jeg selv ikke gjør det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

SitatJeg har derimot full forståelse for de som liker det, selv om jeg selv ikke gjør det.

Fint for deg, men egentlig helt uten betydning.



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. januar 2021, klokken 16:44
SitatJeg har derimot full forståelse for de som liker det, selv om jeg selv ikke gjør det.

Fint for deg, men egentlig helt uten betydning.
OK
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Rattvarme burde minst hatt to innstillinger, med og uten hansker, men helst burde det vært trinnløst siden forhold og folk er så forskjellig.

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på mandag 04. januar 2021, klokken 10:47
Hentet en P i romjulen, ikke noe tegn til rattvarme der (ennå hvertfall). Ellers opplever jeg bilen og rattet som "varm", men har ikke kjørt den i kaldere klima enn -4, så litt tidlig å konkludere.
Dette er høyst sannsynlig fordi varmen fra spalten i dashbordet treffer rattet.
Model 3 er den bilen jeg vet om som trenger rattvarme minst. Forvarming kompenserer mye for manglende rattvarme.

Ferry

Noen som kan si meg hva jeg får av utstyr om jeg bestiller en LR AWD nå? Er det garantert nye lykter og det nye batteriet? Rattvarme? Det er så mange tråder og opplysninger så det er vanskelig å vite status til enhver tid.

alagerqv

Usikker på om noen tør konkludere... Svaret er nok bare «kanskje»...

Bmwi3

Sitat fra: Ferry på torsdag 07. januar 2021, klokken 00:08
Noen som kan si meg hva jeg får av utstyr om jeg bestiller en LR AWD nå? Er det garantert nye lykter og det nye batteriet? Rattvarme? Det er så mange tråder og opplysninger så det er vanskelig å vite status til enhver tid.

Du får det utstyret som står på Tesla sin side, hverken mere eller mindre.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Øggen

Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 07. januar 2021, klokken 03:50
Sitat fra: Ferry på torsdag 07. januar 2021, klokken 00:08
Noen som kan si meg hva jeg får av utstyr om jeg bestiller en LR AWD nå? Er det garantert nye lykter og det nye batteriet? Rattvarme? Det er så mange tråder og opplysninger så det er vanskelig å vite status til enhver tid.

Du får det utstyret som står på Tesla sin side, hverken mere eller mindre.

Joda, er han heldig får han mere enn det som står der.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Handyman

Sitat fra: Øggen på torsdag 07. januar 2021, klokken 09:03
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 07. januar 2021, klokken 03:50
Sitat fra: Ferry på torsdag 07. januar 2021, klokken 00:08
Noen som kan si meg hva jeg får av utstyr om jeg bestiller en LR AWD nå? Er det garantert nye lykter og det nye batteriet? Rattvarme? Det er så mange tråder og opplysninger så det er vanskelig å vite status til enhver tid.

Du får det utstyret som står på Tesla sin side, hverken mere eller mindre.

Joda, er han heldig får han mere enn det som står der.
:+1: nemlig. Og da blir de som får akkuart det de er lovet "kjempesure" og forbanner Tesla ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

MooCow

Sitat fra: Handyman på torsdag 07. januar 2021, klokken 16:43
Sitat fra: Øggen på torsdag 07. januar 2021, klokken 09:03
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 07. januar 2021, klokken 03:50
Sitat fra: Ferry på torsdag 07. januar 2021, klokken 00:08
Noen som kan si meg hva jeg får av utstyr om jeg bestiller en LR AWD nå? Er det garantert nye lykter og det nye batteriet? Rattvarme? Det er så mange tråder og opplysninger så det er vanskelig å vite status til enhver tid.

Du får det utstyret som står på Tesla sin side, hverken mere eller mindre.

Joda, er han heldig får han mere enn det som står der.
:+1: nemlig. Og da blir de som får akkuart det de er lovet "kjempesure" og forbanner Tesla ;)

Noko ein forsåvidt kan forstå, hadde nok blitt litt grumpy eg og om eg hadde bestilt samtidig som andre, og fått litt forskjellig utstyr :)

lars667

Sitat fra: MooCow på torsdag 07. januar 2021, klokken 18:58
Sitat fra: Handyman på torsdag 07. januar 2021, klokken 16:43
Sitat fra: Øggen på torsdag 07. januar 2021, klokken 09:03
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 07. januar 2021, klokken 03:50
Sitat fra: Ferry på torsdag 07. januar 2021, klokken 00:08
Noen som kan si meg hva jeg får av utstyr om jeg bestiller en LR AWD nå? Er det garantert nye lykter og det nye batteriet? Rattvarme? Det er så mange tråder og opplysninger så det er vanskelig å vite status til enhver tid.

Du får det utstyret som står på Tesla sin side, hverken mere eller mindre.

Joda, er han heldig får han mere enn det som står der.
:+1: nemlig. Og da blir de som får akkuart det de er lovet "kjempesure" og forbanner Tesla ;)

Noko ein forsåvidt kan forstå, hadde nok blitt litt grumpy eg og om eg hadde bestilt samtidig som andre, og fått litt forskjellig utstyr :)

Jepp. Verdien vil også gå uforholdsvis mye ned en god stund etter salget for de som ikke var heldige. Vi som fikk gamle lykter kan sannsynligvis barbere av 10-20k hvis vi skulle selge bilene i løpet av det første året i alle fall, og bilene våre vil nærme seg de eldre bilene i tungsolghtet senere. Kanskje enda mer forskjell hvis de senere aktiverer dynamiske funksjoner. Jeg har hatt e-golf, og de dynamiske lyktene var noe av det absolutt viktigste jeg så etter på bruktmarkedet. Men mulig det etterhvert viser seg at det ikke er så stor forskjell.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA