Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: Claav på torsdag 24. desember 2020, klokken 10:46
Det ser ut til å være 0,25% rente om man kjører tilpasset bestilling med levering i februar?
Prøv. Et forsikringstilbud gar stort sett noen måneder gyldighet. Så fort du har fått og signert det kan ikke DNB endre vilkårene med mindre det står spesifisert i lånepapirene.
Husk å ikke bytte config, da.

Kenneth Frantzen

Sitat fra: Kim- på torsdag 24. desember 2020, klokken 09:57
Når han testet tok han ikke fjernlyset konstant på, men brukte blinkefunksjonen hvor han presiserte at det var sikkert derfor
Ja, det var nok derfor. Mine går heller ikkje opp når eg drar hendelen til meg.

Contango

Sitat fra: Contango på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:16
Jeg har en strategi om ikke å kjøpe noen elbil før den har vært på markedet en stund. Det gjelder nå også oppgraderte utgaver. Foreløpig har jeg summert følgende usikkerheter:
- hvilke lykter får man og hva er egentlig forskjellen?
- er det oppvarmet ratt som Elon skrur på til jul?
- hva skjer med SR+ batteriet fra Kina når det blir kaldt?
- hvordan skal man få kjøpt vinterhjul fra andre enn Tesla når det er nye TPMS som ingen kan levere før til våren? (Noen som vet om de nye TPMSene gir noe bedre funksjonalitet?)
- hvilket LR batteri får man og hva er egentlig forskjellene i rekkevidde og ladehastighet?

Har jeg glemt noe?
Hva er fasit nå etter en liten måned?
- Alle M3 får nye lykter men Tesla bruker opp lageret av de gamle lyktene på LR? Per nå blir det fremdeles levert LR med begge typer lykter og ingen vet om de får det ene eller andre?
- det ble aldri noe rattvarme.
- ingen nye SR biler har kommet ennå?
- ingen har fått vinterhjul med nye TPMS ennå? Enten bruker man TPMS fra sommerhjulene eller så kjører man uten TPMS?
- P batteriet er Panasonic 82kwh med 76 usable mens LR er 77Kwh LG med 70 usable. Rekkevidden er sannsynligvis litt bedre på LR enn P.  Panasonic ladekruven er som før? Mens LG kurven er vesentlig lavere, men batteriet er mindre sensitivt for temperatur?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jorgenask

Jeg fikk levert  vinterdekk med TPMS som virker (bluetooth) i min 2021 LR
Jeg har E3D i vognkortet, som sies å være Panasonic, så da er det vel ikke bare LG i LR som du antyder ?
SR+ stod vel helt siden i oktober  at det var leveringstid i Februar, så de har vel mest sansynlig ikke kommet nei.

Contango

Hmmm. Mht batteriet - forstod det slik fra batteritråden, men da er den diskusjonen fremdeles pågående. Legger ut et innlegg der istedenfor å spørre videre her.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jorgenask

Sitat fra: Contango på fredag 01. januar 2021, klokken 13:51
Hmmm. Mht batteriet - forstod det slik fra batteritråden, men da er den diskusjonen fremdeles pågående. Legger ut et innlegg der istedenfor å spørre videre her.

Ja det er sannelig mye motstridente informasjon om dette  :laugh:
Opplevde ihvertfall at jeg fikk bedre lading en det TeslaBjørn fikk med LR bilen han lånte som visstnok hadde LG batteri.
Uansett veldig fornøyd  :+1:

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

hELgenen


hemi

Brukt varme i rattet hver gang jeg bruker bilen siden oktober ca. du aner ikke hvor digg det er før du har det.

hELgenen

Har det også,og har hatt det på ymse biler siste 6 år.
Men bruker det sjelden selv. Fruen elsker det,så personlige preferanser betyr mye her. Men TM3 sliter nå med varmepumpen. Om dette ikke fikses fort er jo rattvarme ok dersom en f.eks må krysse fjellet i -21
Dette kommer vel allerede med kina modellen i februar?


thebadger

Sitat fra: hELgenen på mandag 04. januar 2021, klokken 09:46
Har det også,og har hatt det på ymse biler siste 6 år.
Men bruker det sjelden selv. Fruen elsker det,så personlige preferanser betyr mye her. Men TM3 sliter nå med varmepumpen. Om dette ikke fikses fort er jo rattvarme ok dersom en f.eks må krysse fjellet i -21
Dette kommer vel allerede med kina modellen i februar?
Kun performance hvis jeg forstod det riktig.
Jeg skal bytte ratt på garanti den 21. januar, gjett hva jeg skal be om :D

Handyman

Sitat fra: hemi på mandag 04. januar 2021, klokken 09:31
Brukt varme i rattet hver gang jeg bruker bilen siden oktober ca. du aner ikke hvor digg det er før du har det.
Har selv bare kjørt TMS med rattvarme, og jeg likte det ikke. Ble alt for varmt, og ubehagelig. Men jeg har ikke "lettfryste" hender heller.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

enig i at TMS ikke har løst det best, det beste er at man kan justere den i trinn, evnt en sensor som passer på at det ikke er svi seg temp.

hELgenen

Sitat fra: thebadger på mandag 04. januar 2021, klokken 10:05
Sitat fra: hELgenen på mandag 04. januar 2021, klokken 09:46
Har det også,og har hatt det på ymse biler siste 6 år.
Men bruker det sjelden selv. Fruen elsker det,så personlige preferanser betyr mye her. Men TM3 sliter nå med varmepumpen. Om dette ikke fikses fort er jo rattvarme ok dersom en f.eks må krysse fjellet i -21
Dette kommer vel allerede med kina modellen i februar?
Kun performance hvis jeg forstod det riktig.
Jeg skal bytte ratt på garanti den 21. januar, gjett hva jeg skal be om :D

Bytter de til en rattvarme så er det jo gull... :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA