Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Min står det bokstavelig talt "2021 model 3" på nettsidene til Tesla, så jo. Bortsett fra at det er mer en "2020,5"- modell.

Og bare fordi det ikke er teknisk løgn, så er det jævlig uredelig. Og jeg tror de som kjøpte i2019 er forbanna, som de bør være når de blir dratt i nesa.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

hemi

2021.1 da... og de med nye lykter og batteri er 2021.2?

Jeg tror overaskende mange ikke får med seg nye batteriet, og lyktene, iaf ikke på kort sikt, før man ser ny fw og nye wltp tall på tesla sidene.

Jeg forstår dere så ekstremt godt! dere som er frusterte, å sinte. Bilen er bra, men blir skår i gleden over noe nytt, opplevelsen ødelegges. Mange vil si "det kommer alltid noe nytt" og som i feb/mars skifte, er "noe nytt" 1-2 uker senere?!
Jeg betalte 635-645? og noe for min 3 performance i sin tid, kompis betalte over 700.000 med fsd.... (off meny option) Verditapet til nå, er mildt sagt betydelig, og mer enn forventet på "kip billig elbil".


DagfinnN

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 22:52
Min står det bokstavelig talt "2021 model 3" på nettsidene til Tesla, så jo. Bortsett fra at det er mer en "2020,5"- modell.

Og bare fordi det ikke er teknisk løgn, så er det jævlig uredelig. Og jeg tror de som kjøpte i2019 er forbanna, som de bør være når de blir dratt i nesa.
Jeg foreslår at du selger bilen med en gang og kjøper et annet merke. Best for deg og best for verden...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

marcob

Sitat fra: hemi på tirsdag 22. desember 2020, klokken 22:46
Tesla ER smarte, lenger rekkevidde og nytt batteri /lykter er ikke nevnt, så alle har fått levert, som avtalt/bestilt
Så er noen heldige mot slutten av året som har fått 2021 modellen allerede nå

Tesla har vel ikke omtalt dette som 2021 noe sted heller?

Dette er jo 10'e gangen? ish de gjør litt lol ting

Hvordan tror dere de som fikk dyr bil i feb 2019 uten FSD, men betalt FSD pris føler det?

Men rangen gikk fra 560 til 580 km før jeg bestilte i alle fall. Aner ikke hva jeg har fått :P

daktari

Har de fortsatt angrerett? Hvis man har bestilt med større batteri og nye lykter og glass er det ikke greit å ikke få levert det. Men har man bestilt as is, og får noen av oppdateringene er det bonus.
Litt so. De som bestilte eksisterende S på salg i høst og utsetter levering til mars i håp om facelift... får nok det man bestilte.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:11
Jeg foreslår at du selger bilen med en gang og kjøper et annet merke. Best for deg og best for verden...
Du verden! Verden?
Han har vel ikke bedt om noe forslag til løsning, men uttrykt frustrasjon. Det har han selvsagt all rett til, og er også til en viss grad forståelig. Mindre forståelig er det at han blir møtt av slike forslag som nevnt over.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ToWalkOrDrive

Selv om det nyere batteriet har større kapasitet så virker det som at det per i dag lader litt saktere, ihht Tesla-Bjørn, sånn at en 13-timers reise om vinteren faktisk tar noen få minutter lenger på en ny bil enn en 2019-modell. Det gamle batteriet er fintunet over mange år av Panasonic, mens det nye visstnok er LG, uten at jeg har hørt det før jeg så videoen fra Tesla-Bjørn... Poteito potato....good shit begge deler, sikkert, men virker mer safe med det gamle Panasonic med mer mineraler....
https://youtu.be/sChwmaVLp5k
Tesla Model Y                         2021-

jkirkebo

Sitat fra: hemi på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:04
Jeg betalte 635-645? og noe for min 3 performance i sin tid, kompis betalte over 700.000 med fsd.... (off meny option) Verditapet til nå, er mildt sagt betydelig, og mer enn forventet på "kip billig elbil".

Slår sjelden feil det, om man kjøper dyreste utgave med alt utstyr blir verditapet høyt. Vi betalte til sammenligning 425k for vår Model 3 for et drøyt år siden og har hatt minimalt verditap.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toonster

Sitat fra: daktari på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:33
Har de fortsatt angrerett? Hvis man har bestilt med større batteri og nye lykter og glass er det ikke greit å ikke få levert det. Men har man bestilt as is, og får noen av oppdateringene er det bonus.
Litt so. De som bestilte eksisterende S på salg i høst og utsetter levering til mars i håp om facelift... får nok det man bestilte.

Det siste er i nødvendigvis sant, har man flaks kan det bli bra.

Jeg fikk Facelift når jeg fikk utlevert min Model S - Bestilte 6 mnd før utlevering. De annonserte nyheten om Facelift på en fredag, mandagen etter fikk jeg update at min ble produsert. Snakk om griseflaks
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

turfsurf

Dette er vel det eneste merkeforumet hvor folk klager over å ikke få mere enn levert.

Bad luck, ja, men å være sur på Tesla for det blir feil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TøddiVedder

Litt rart å sutre når man får mer enn hva man bestilte, men kan jo forstå det når noen får enda mer ..
Regner med det er et fåtall som visste om mulig større batteri og nye lykter på bestillingstidspunktet. Det handlet for det meste om varmepumpe, power lift gate og ny center console etc

lars667

Blir gladere og gladere i elektrisk bakluke, i alle fall. Hva lyktene gjelder, tror jeg de har minimalt å si hvis en likevel kjøper seg ledbar (tror ikke de er en større oppgradering enn at ledbar fortsatt er verdt det for de som ferdes mye på landevei). Med  tanke på hvordan annen sikkerhetsautomatikk i Tesla fungerer pt, venter jeg ikke at vi får dynamiske lykter på linje med Volvo/Audi/VAG de første årene uansett.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

thebadger

Sitat fra: lars667 på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:16
Blir gladere og gladere i elektrisk bakluke, i alle fall. Hva lyktene gjelder, tror jeg de har minimalt å si hvis en likevel kjøper seg ledbar (tror ikke de er en større oppgradering enn at ledbar fortsatt er verdt det for de som ferdes mye på landevei). Med  tanke på hvordan annen sikkerhetsautomatikk i Tesla fungerer pt, venter jeg ikke at vi får dynamiske lykter på linje med Volvo/Audi/VAG de første årene uansett.
De nye lyktene erstatter ledbar, de er magisk gode.
Kjørte fra Lillestrøm til Hvaler i går og de var mye bedre enn jeg trodde.
Jeg hadde vært fornøyd med de gamle, for all del, men jeg er veldig glad for at jeg fikk de nye :D

Counterpointer

Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:31
Kjørte fra Lillestrøm til Hvaler i går og de var mye bedre enn jeg trodde.
Jeg hadde vært fornøyd med de gamle, for all del, men jeg er veldig glad for at jeg fikk de nye :D
Hva synes du er forskjellen fra nye til gamle? Går ut fra du har godt sammenligningsgrunnlag på denne strekningen (siden du synes lys er viktig så har du vel kjørt indre vei og ikke motorveien).

thebadger

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:50
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:31
Kjørte fra Lillestrøm til Hvaler i går og de var mye bedre enn jeg trodde.
Jeg hadde vært fornøyd med de gamle, for all del, men jeg er veldig glad for at jeg fikk de nye :D
Hva synes du er forskjellen fra nye til gamle? Går ut fra du har godt sammenligningsgrunnlag på denne strekningen (siden du synes lys er viktig så har du vel kjørt indre vei og ikke motorveien).
Jeg er nok ikke i gruppen som synes lys er så viktig. Kunne aldri tenke meg å installere LED-bar for eksempel, i hvert fall ikke der jeg bor.
Å kjøre i fullstendig mørke mellom Tromsø og Bjerkvik er noe helt annet enn å kjøre med sporadiske gatelykter og nærliggende tettbebyggelse.

Men til poenget. Det virker som om de nye lyktene får frem detaljer mye bedre enn de gamle, og det er mye mindre "blending i retur" fra skilter og sånt, hvis det gir mening? Kan hende fordi hele området rundt også lyses opp mer. Jeg er dessverre ikke så opptatt av lys, så jeg har ikke analysert gamle og nye lys.
Hvis jeg skulle gitt det en analogi så ville jeg sagt at det litt på samme måte som 30hz vs 60hz. Du ser at det er forskjell, men du må analysere/tolke bildet for å forstå hva forskjellen er. Om det gir mening?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA