Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Som Knegg sier så blir rattet på TMS veldig varmt. Faktisk så varmt at det blir ubehagelig. Men holder man ut, og unngår brannsår, så demper den seg etterhvert..... Andre biler har forskjellige virkningsmåter.

På TMS er det bare på og av. Ingen andre innstillinger
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: knegg på tirsdag 01. desember 2020, klokken 22:43
Apropos rattvarme så har jeg aldri savnet det i Model 3.

Det virker som ventilplasseringen på Model 3 gjør at man ikke har behov for rattvarmen på samme måte som i andre biler.
Dette er så sant! Helt enig.

Jeg har nå hatt Model 3 i snart to år og har ikke savnet det i det hele tatt. Og jeg er/var beinhard tilhenger av rattvarme.

Problemet i mange biler med rattvarme er at de bare varmer litt av rattet, som også blir for varmt. Så derfor blir jeg sittende å skru rattvarme av og på. Hvorfor har ikke noen kommet med variabel rattvarme???

Uansett, med luften justert mot rattet i Model 3 så er det bare et fåtall som savner det.

Motorwatt

SitatUansett, med luften justert mot rattet i Model 3 så er det bare et fåtall som savner det.

Håper det. Bare ordet plast-ratt gir meg frysninger...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


Oddaa

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:35
Problemet i mange biler med rattvarme er at de bare varmer litt av rattet, som også blir for varmt. Så derfor blir jeg sittende å skru rattvarme av og på. Hvorfor har ikke noen kommet med variabel rattvarme???

Uansett, med luften justert mot rattet i Model 3 så er det bare et fåtall som savner det.
Volvo har varme i hele rattet, reguleres i tre trinn. Jeg tenkte at dette var rimelig standard...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

hemi


Motorwatt

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:56
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:41
plast-ratt
DET har jeg heldigvis ikke
Tja

Vegan leather: It is most often made from two different plastic polymers; polyurethane (PU) and polyvinyl chloride (PVC) – they are most commonly used due to their wrinkled texture which helps to give the effect of real leather, according to PETA.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

gkh

Er det fremdeles ingen som har fått levert det nye 82 kWh batteriet? Verken LR eller P?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

helge89

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 02. desember 2020, klokken 07:46
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:56
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:41
plast-ratt
DET har jeg heldigvis ikke
Tja

Vegan leather: It is most often made from two different plastic polymers; polyurethane (PU) and polyvinyl chloride (PVC) – they are most commonly used due to their wrinkled texture which helps to give the effect of real leather, according to PETA.

Jeg har skinnratt i min TM3. De første modellene i Norge hadde det.

Dog det er nok den overgangen jeg gruer meg mest til med den nye bilen.

Havvo

Hva er status på 82kWh batteriet? Var det ikke noe realitet i det? De som leveres ut nå har fortsatt det gamle batteriet?

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:41
SitatUansett, med luften justert mot rattet i Model 3 så er det bare et fåtall som savner det.

Håper det. Bare ordet plast-ratt gir meg frysninger...

Rattet i vår Model 3 er mer komfortabelt å holde i enn i X'en vår...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mst026

Hei.

1. Har førersete minnefunksjon?
2. har førersete tiltfunksjon på sitteputen? Altså at vinkelen på sitteputen kan endres?

jorgenask

Sitat fra: Mst026 på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:55
Hei.

1. Har førersete minnefunksjon?
2. har førersete tiltfunksjon på sitteputen? Altså at vinkelen på sitteputen kan endres?

1. Ja
2. Det er jeg 98% sikker på at det er , andre her inne kan evt bekrefte

pers1

Sitat fra: Mst026 på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:55
Hei.

1. Har førersete minnefunksjon?
2. har førersete tiltfunksjon på sitteputen? Altså at vinkelen på sitteputen kan endres?

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA