Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

eNORm

SitatTesla
9:00 AM
Velkommen til Tesla! Hva kan vi hjelpe deg med?
fredrik
9:01 AM
Hei, jeg har nå fått tildelt VIN og levering 1. des. Etter å ha lest litt på internett, så er det veldig mye usikkerhet rundt nye lykter. Hvilke biler er det som får nye lykter?
Line
9:02 AM
Hei Fredrik,
Det er kun Model 3 Performance som vil få de nye lyktene så langt. Dette er gjeldende informasjon per i dag :)
fredrik
9:03 AM
Så om man har et høyere VIN nummer, så har ikke det noe å si? Det har vært rykter rundt at de som har VIN 820xxx og høyere får nye lykter.
fredrik
9:03 AM
Dette stemmer altså ikke
Line
9:05 AM
Jeg kan dessverre ikke bekrefte at dette stemmer. Den informasjonen vi selv har fått tilsier ingenting annet enn at det kun er Model 3 Performance som får de oppdaterte lyktene.
fredrik
9:07 AM
Skjønner, får bare luske rundt på internett for mer informasjon :) Ha en fin dag.
Line
9:08 AM
Det er absolutt mye spennende informasjon som ligger ute i forum og lignende ja, men ta alt det med en klype salt i og med at det ikke er en offisiell kilde :)
Tusen takk. Ha en strålende dag du også!

felix

Nye lykter er ikke så viktig som for meg som det tydeligvis er for andre her. Fin bonus om jeg får de, men ikke krise om jeg ikke får de. Der jeg kjører bilen normalt er det opplyst uansett, så alt lys på bilen er en bonus. Hadde jeg derimot utsatt leveringen bevisst, så hadde jeg fått høre det hjemme...

pers1

Så i England for LR og Performance nye lykter, mens i Norge så er det bare Performance.....tror vi må vente og se.... i 95% av tilfellene så vet forum og brukere mere enn Tesla ansatte.
Vi for håpe noen med 82xxxx serien kan begynne å poste lykte biler her på forumet. vin 8197XX i Danmark har ikke nye lyktene.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Haggish

Tenk om et år eller tre at du skal selge og det ligger flere "like" biler til salgs, noen med de nye lyktene og noen uten. Hvem vil du kjøpe og hvor mye ned må du ned i pris for og ta den med de gamle?? ;) Bare en tanke. ;) ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Tore Kjernmoen

Jeg er usikker på om de nye lyktene egentlig er så mye bedre.  Videoen fra RSymons LTD
https://youtu.be/2q22F8iDOxo viser begge med nærlys ved siden av hverandre (1:28).  De har en jevnere fordeling av lyset men synes å være svakere.
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

eNORm


Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

eNORm

Sitat fra: eNORm på torsdag 26. november 2020, klokken 09:34
Sitat fra: Toonster på torsdag 26. november 2020, klokken 09:30
Hvor finner man Tesla sin Chat?
Pleier å dukke opp når man går inn på inventory for å se på biler.

Ser ut som de nye lyser mer bredt. Kan være nyttig hvis man kjører mye i mørket langs elgutsatte veier. F.eks RV7.

Haggish

Sitat fra: Tore Kjernmoen på torsdag 26. november 2020, klokken 09:34
Jeg er usikker på om de nye lyktene egentlig er så mye bedre.  Videoen fra RSymons LTD
https://youtu.be/2q22F8iDOxo viser begge med nærlys ved siden av hverandre (1:28).  De har en jevnere fordeling av lyset men synes å være svakere.

For meg så ser de ut til at lyset kan justeres på "pixelnivå" dermed kan mye endres med software. Matrix???
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

felix


Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

alagerqv

Blir spennende dette, har VIN 829 på en M3P som jeg venter på... Ikke hørt noe om levering ennå, siste som ble sagt var at det nok ikke ble før litt ut i desember (hadde opprinnelig november levering ved bestilling).

felix


Erlingni

Jeg tror alle Performance bilene har VIN høyere enn 820, da de har blitt produsert sist.
Min har i hvert fall det (bestilt 16. oktober), og også @alagerqv i tråden her.

Så Performance burde vel i så fall være helgardert for å få nye lykter. Også da med tanke på VIN evt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA