Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

emmern

Sitat fra: Thule på torsdag 12. november 2020, klokken 22:47
Sitat fra: Solheim på torsdag 12. november 2020, klokken 22:32
Er nok kun P ja, rekkevidden har økt betraktelig med tanke på den også har fått breiere dekk. Er vell grunnen til at kun Long Range kunder har fått VIN til nå.
Og ut fra EPA testene på 2021 modellene fikk de ut 78kWt på LR og 81kWt på Performance.

Om man ser på postene på det tyske forumet hvor informasjonen om 82kwh-batteri kom fra i utgangspunktet, får kjøpere av både P og LR typeinformasjon fra Tesla som tilsier at batteriet er 82kwh. Kan selvfølgelig være Tesla som roter, men, fra det som blir rapportert ser det ikke ut som det er noen differensiering mellom P og LR.
jeg bestilte P 22 okt så regner med at jeg får dette batteriet. bilen er på båt også
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

alagerqv

Har vært mye snakk om rattvarme. Har ikke sett noen veldig gode bevis på at facelift har det. Noen som tør bekrefte eller avkrefte dette?

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: alagerqv på lørdag 14. november 2020, klokken 10:58
Har vært mye snakk om rattvarme. Har ikke sett noen veldig gode bevis på at facelift har det. Noen som tør bekrefte eller avkrefte dette?

De som har fått utlevert i USA avkrefter at de har fått rattvarme, men de påpeker at rattene er annerledes. Så det kan fortsatt komme med programvareoppdatering senere, men ikke hold pusten.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Zara

Sitat fra: alagerqv på lørdag 14. november 2020, klokken 10:58
Har vært mye snakk om rattvarme. Har ikke sett noen veldig gode bevis på at facelift har det. Noen som tør bekrefte eller avkrefte dette?

Da jeg spurte min kundekontakt sa hun at det ikke var rattvarme (ennå?). Har også lest at Elon "gav etter" for press om at det ikke skulle være skinnratt, og at det nye materialet (et slags plaststoff?) vanskeliggjør rattvarme.

Angående "annerledes ratt" så lurer jeg på om sømmene "klokka ti på 2" er borte. Ser sånn ut i noen videoer jeg har sett. Det er slik rattet på TMY framstår også (se bestillingssidene).

Haggish

Har ikke sett noen som har lett etter rattvarmen i menyen der setevarmerene er, så kanskje allikevel🤞Eller det kan være på Nordiske modeller. Vi får🤞og. se🧐
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Zara

Ser at det fortsatt er noen som registrerer nye TM3. Tallet gikk ned i forrige uke (returer pga. ny utgave?), men har gått opp igjen. Kanskje ikke alle følger så godt med på nyhetene?

https://teslastats.no/

Zara

Sitat fra: Haggish på lørdag 14. november 2020, klokken 13:41
Har ikke sett noen som har lett etter rattvarmen i menyen der setevarmerene er, så kanskje allikevel🤞Eller det kan være på Nordiske modeller. Vi får🤞og. se🧐

Vi kan håpe, men jeg tror det ikke siden jeg har fått nei fra kundekontakt.

Er synd, fordi rattvarme er noe av det jeg setter størst pris på i vår Nissan Leaf. Deilig å varme kalde fingre på :-D

alagerqv

Ja, det har egentlig vært ett absolutt krav, men da Polestar 2 ble returnert pga mye tull, og TM3 kom på "tilbud" i ny facelift med bedre rekkevidde, så er det kravet pt fraveket...

MooCow

Sitat fra: alagerqv på lørdag 14. november 2020, klokken 16:36
Ja, det har egentlig vært ett absolutt krav, men da Polestar 2 ble returnert pga mye tull, og TM3 kom på "tilbud" i ny facelift med bedre rekkevidde, så er det kravet pt fraveket...

Dealbreaker her, reserverte i 2016 men droppa det når det viste seg at han ikkje hadde rattvarme. Om han mot formodning kjem med rattvarme no, så lyt eg revurdera. Må isåfall ta ei prøvekøyring igjen for å sjå om eg kan leva med seta :)

Zara

Er det noen som vet hva det betyr at glasstaket er "utvidbart"?

"Det utvidbare glasstaket i Model 3 gir passasjeren en lysere, mer romslig opplevelse - og en sømløs utsikt til himmelen."
   
https://www.tesla.com/no_no/model3

ChristR

Sitat fra: Zara på lørdag 14. november 2020, klokken 23:26
Er det noen som vet hva det betyr at glasstaket er "utvidbart"?

"Det utvidbare glasstaket i Model 3 gir passasjeren en lysere, mer romslig opplevelse - og en sømløs utsikt til himmelen."
   
https://www.tesla.com/no_no/model3
De skriver "Et ekspansivt glasstak gir mer takhøyde og UV-beskyttelse". Det betyr bare at glasstaket strekker seg over hele kupéen.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Jambo

Sitat fra: Zara på lørdag 14. november 2020, klokken 23:26
Er det noen som vet hva det betyr at glasstaket er "utvidbart"?

"Det utvidbare glasstaket i Model 3 gir passasjeren en lysere, mer romslig opplevelse - og en sømløs utsikt til himmelen."
   
https://www.tesla.com/no_no/model3
Feiloversettelse fra den engelske teksten "expansive".

Zara


Topsy

Sitat fra: Kartelaven på fredag 13. november 2020, klokken 19:48
Sitat fra: Topsy på fredag 13. november 2020, klokken 16:20
Så lenge rente på avkastning (bankrenten) er høyere enn effektiv låneren tjener du på det. Det er det enkleste svaret.

Det blir litt for enkelt.  ;)
Du må skatte 23% på renteinntektene.

Nei, for du får fradrag for rentene du betaler på lånet, så det går så og si opp i opp.

Litespeed

Noe som vet om de nye lyktene er bedre enn de gamle? Ser at TM3 har kommet dårlig ut på nærlystest.

Fra test på dinside:"Heller ikke Tesla Model 3 får godkjent, selv om fjernlyset er noe bedre. I tillegg til at det er smalt, rekker nærlyset til Tesla knapt 75 meter foran bilen. Renault Zoe, som har det beste nærlyset av elbilene, lyser opp veien 125 meter framover uten å blende motgående trafikk."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA