Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Regen

Hmm, ser ut som om Tesla har økt den effektive renten, selv om de beholder den nominelle 0,25%. Hvis jeg legger inn samme betingelser som jeg gjorde for 14 dager side, havner den effektive renten på ca 0,6% høyere enn tidligere.
TM3 2021 LR hvit

ChristR

Sitat fra: Regen på lørdag 31. oktober 2020, klokken 09:51
Hmm, ser ut som om Tesla har økt den effektive renten, selv om de beholder den nominelle 0,25%. Hvis jeg legger inn samme betingelser som jeg gjorde for 14 dager side, havner den effektive renten på ca 0,6% høyere enn tidligere.
Ja, sannelig. Termingebyr og etableringsgebyr er uendret. Det ser ut til at den nye kalkulatoren viser effektiv rente for hele låneperioden. Nom. rente er vel estimert til 2,49 etter de 36 månedene.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Otkristo

Sitat fra: ChristR på lørdag 31. oktober 2020, klokken 09:55
Sitat fra: Regen på lørdag 31. oktober 2020, klokken 09:51
Hmm, ser ut som om Tesla har økt den effektive renten, selv om de beholder den nominelle 0,25%. Hvis jeg legger inn samme betingelser som jeg gjorde for 14 dager side, havner den effektive renten på ca 0,6% høyere enn tidligere.
Ja, sannelig. Termingebyr og etableringsgebyr er uendret. Det ser ut til at den nye kalkulatoren viser effektiv rente for hele låneperioden. Nom. rente er vel estimert til 2,49 etter de 36 månedene.
Ser de har fjernet info om kampanjerent fra forsiden.

Sandvika

Flott det, disse rentekampanjene er en uting. Mye bedre å la folk selv bestemme hvordan bilen skal finansieres.

1000kwh

Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:29
Flott det, disse rentekampanjene er en uting. Mye bedre å la folk selv bestemme hvordan bilen skal finansieres.
Tror jeg du er alene om å synes  :D

Sandvika

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:32
Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:29
Flott det, disse rentekampanjene er en uting. Mye bedre å la folk selv bestemme hvordan bilen skal finansieres.
Tror jeg du er alene om å synes  :D
Tror jeg ikke, man skal være bra naiv om man tror at ikke Tesla sponser rentekampanjen. Hadde de brukt disse pengene på å kutte prisen tilsvarende så hadde de som ville brukt egenkapital (evt. indirekte boliglån med lavere risiko) kunne gjort det. Er fullstendig meningsløst at folk med egenkapital skal ta opp billån og potensielt betale ekstra på forsikring grunnet heftelser.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:29
Flott det, disse rentekampanjene er en uting. Mye bedre å la folk selv bestemme hvordan bilen skal finansieres.
Tja, du kan vel velge å finansiere akkurat hvordan du vil? Bare velg "kontant kjøp" og finansier i forkant?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Sandvika

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på lørdag 31. oktober 2020, klokken 14:08
Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:29
Flott det, disse rentekampanjene er en uting. Mye bedre å la folk selv bestemme hvordan bilen skal finansieres.
Tja, du kan vel velge å finansiere akkurat hvordan du vil? Bare velg "kontant kjøp" og finansier i forkant?
Om du leser min oppfølgningspost så forstår du hvorfor dette er meningsløst. Ikke vits å ta penger fra en høyrentekonto som gir 1,5-2% når lånet koster under halvparten.

Handyman

Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:40
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:32
Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 13:29
Flott det, disse rentekampanjene er en uting. Mye bedre å la folk selv bestemme hvordan bilen skal finansieres.
Tror jeg du er alene om å synes  :D
Tror jeg ikke, man skal være bra naiv om man tror at ikke Tesla sponser rentekampanjen. Hadde de brukt disse pengene på å kutte prisen tilsvarende så hadde de som ville brukt egenkapital (evt. indirekte boliglån med lavere risiko) kunne gjort det. Er fullstendig meningsløst at folk med egenkapital skal ta opp billån og potensielt betale ekstra på forsikring grunnet heftelser.
Det du misliker er jo ikke at folk ikke kan bestemme selv, men at Tesla bruker penger på en rentekampanje.
Det er to forskjellig ting. Alle kan fritt bestemme hvordan de vil finansiere bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sandvika

Motsatt, misliker at man istedenfor å kutte prisen så sponser man lånefinansiering. For mange forbrukerne så er dette en åpenbar suboptimalisering når det lønner seg å bruke lån istedenfor egenkapital. For enhver økonom er dette åpenbart, like åpenbart som at en hver markedsfører vil påpeke at dette gjør at Tesla kan trigge salg i krevende  perioder uten at produktet skal oppfattes som billigere

Handyman

Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 14:34
Motsatt, misliker at man istedenfor å kutte prisen så sponser man lånefinansiering. For mange forbrukerne så er dette en åpenbar suboptimalisering når det lønner seg å bruke lån istedenfor egenkapital. For enhver økonom er dette åpenbart, like åpenbart som at en hver markedsfører vil påpeke at dette gjør at Tesla kan trigge salg i krevende  perioder uten at produktet skal oppfattes som billigere
ehh, var det ikke det jeg sa? ... at du misliker "at Tesla bruker penger på en rentekampanje".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sandvika

Vi snakket litt rundt hverandre ja.Jeg misliker at Tesla bruker penger på rentekampanje heller enn å kutte pris og at man må velge en rentekampanje for å få lavest kostnad.

Olemann

Ingen dum strategi av Tesla dette, de vil nå kjøpergrupper som ikke hadde klart månedskostnaden med normale renter, problemet får bruktmarkedet og alle som skal selge, de blir det flere av, i tillegg til at de ikke får solgt til gruppen som trenger denne svært billige finansieringen.

I sum; dette er bra for de som trenger nybilfinansiering, det er bra for Tesla som får solgt mer nytt, det er bra for de som ser etter brukt Tesla (for de prisene vil falle), de eneste dette ikke er bra for er de som har en Tesla de skal selge....

Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:06
Vi snakket litt rundt hverandre ja.Jeg misliker at Tesla bruker penger på rentekampanje heller enn å kutte pris og at man må velge en rentekampanje for å få lavest kostnad.

jokke

Sitat fra: Olemann på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:45
Ingen dum strategi av Tesla dette, de vil nå kjøpergrupper som ikke hadde klart månedskostnaden med normale renter, problemet får bruktmarkedet og alle som skal selge, de blir det flere av, i tillegg til at de ikke får solgt til gruppen som trenger denne svært billige finansieringen.

I sum; dette er bra for de som trenger nybilfinansiering, det er bra for Tesla som får solgt mer nytt, det er bra for de som ser etter brukt Tesla (for de prisene vil falle), de eneste dette ikke er bra for er de som har en Tesla de skal selge....

Sitat fra: Sandvika på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:06
Vi snakket litt rundt hverandre ja.Jeg misliker at Tesla bruker penger på rentekampanje heller enn å kutte pris og at man må velge en rentekampanje for å få lavest kostnad.
Og dette kommer de til å gjøre neste år også. slik at bilene man bestiller i dag taper seg typ 100000kr på ett år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA