Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

hELgenen

Personlig synes jeg spranget fra en brukt SR+ til 399 på finn til en ny LR til 460 neste måned er så liten at jeg ville ikke tvilt et sekund. Den nye har jo tross alt en del mer å by......

MooCow

Sitat fra: Contango på fredag 16. oktober 2020, klokken 19:45
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 19:10
Visstnok er det ikke oppvarmet ratt, dessverre. Electrek ser ut til å ha gjettet på dette punktet og tok feil.
Tror Elon er veldig sta. Sikkert ikke varme. Nei til HUD, nei til separat klima-, og vindusvisker kontroll, og nei til moderne lys også. Skal det være minimalistisk, så skal det være minimalistisk. Bare en liten ønskeliste fra min side om prinsippene en dag blir lempet på 😊

Er ihvertfall kvalifisert gjetning, veit ikkje om dei har inside information, men står jo i nyaste manualen
Side 155 i den Norske manualen
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Side 180 i den engelske manualen
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_en.pdf
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Øyvind.h

Rattvarme har vært konas hovedargument mot Y`en, så flott om det kommer på plass før produksjonsstart :)
HUD kan heldigvis ettermonteres, og lysene bøter man på med ledbar som gir fjernlys av en helt annen klasse enn matrix (der det kan så påslått vel og merke).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ruslebiff

Bakgrunnen for at det ikke var varme i rattet mener jeg hadde med materialet å gjøre. Pga at rattet er «vegansk», og ikke skinn som i TMS/TMX. Og ifølge Elon var det vanskelig å få til oppvarmet ratt i syntetiske materialer. Hvis jeg husker rett sto det i en tweet fra Elon en gang i tiden - så tror ikke det er stahet inne i bildet.

hELgenen

Men er rattet vegansk nå? Dersom det kommer rattvarme så må det jo også kunne brukes uten at rattet blir seende ut som en salat

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ruslebiff

Sitat fra: Contango på lørdag 17. oktober 2020, klokken 09:53
Har da rattvarme i S'en. Er vel «vegansk» det også?

Nei - er vel skinn fortsatt på rattet i TMS/TMX. Men var masse push fra PETA på at det ikke skulle være noe skinn i bilene, og Elon sa ja for TM3.

Ser at noen pastet fra manualen over, men ser at det er nøyaktig samme tekst i TMS-manualen ser jeg. Så det er nok ett nytt avsnitt hvor det har gått litt fort i kvalitetssjekken. Derimot mangler TM3 manualen samme type avsnitt som i TMS-manualen som heter "Heated Steering Wheel". Så utifra det er det vanskelig å fastslå at det faktisk kommer rattvarme nå. Dessverre :(

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Nilsern

Spent på hva som ligger i bedre lydisolering.  Er vel dette som har vert noe av det mest negative med TM3. Ser at det er doble vinduer. Hadde vert supert om det var gjort noe med dekkstøy 😊

jorgenask

Ser ut som noen av inventory-bilene på tesla.com har fått nytt bilde og "ny" rekkevidde.

Mon tro om dette kan tolkes som at første leveransen med refresh model 3 er på vei til Norge ? :D

sjokomelk

Sitat fra: Contango på lørdag 17. oktober 2020, klokken 09:53
Har da rattvarme i S'en. Er vel «vegansk» det også?
Rattet (og hele rattstammen med hendler) i Model S og X er fortsatt levert av Mercedes. Så der brukes ett av AMG sine skinnratt med varme som utgangspunkt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MooCow

Sitat fra: ruslebiff på lørdag 17. oktober 2020, klokken 10:04
Sitat fra: Contango på lørdag 17. oktober 2020, klokken 09:53
Har da rattvarme i S'en. Er vel «vegansk» det også?

Nei - er vel skinn fortsatt på rattet i TMS/TMX. Men var masse push fra PETA på at det ikke skulle være noe skinn i bilene, og Elon sa ja for TM3.

Ser at noen pastet fra manualen over, men ser at det er nøyaktig samme tekst i TMS-manualen ser jeg. Så det er nok ett nytt avsnitt hvor det har gått litt fort i kvalitetssjekken. Derimot mangler TM3 manualen samme type avsnitt som i TMS-manualen som heter "Heated Steering Wheel". Så utifra det er det vanskelig å fastslå at det faktisk kommer rattvarme nå. Dessverre :(

Sant nok, kvalitetssjekk og informasjonsflyt er ikkje akuratt styrkane til Tesla, så vi får berre venta og sjå. Tippar det er manualen Electrek går ut i frå og, i og med at dei skriv apparently.

https://electrek.co/2020/10/16/tesla-launches-model-3-2021-refresh-range-features/

geirci2

Sitat fra: MooCow på lørdag 17. oktober 2020, klokken 09:26
Er ihvertfall kvalifisert gjetning, veit ikkje om dei har inside information, men står jo i nyaste manualen
Side 155 i den Norske manualen
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Manualen du referer til som "nyeste" er versjon 2020.20, og den var tilgjengelig ifra juni i år - flere måneder før Tesla annonserer 2021-modellen.
Forøvrig var setningen "slå rattet og setevarmerne på eller av" også å lese i brukermanualen versjon 2020.12.5 ifra april i år.


Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Tesla_noob

Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

TiLT

Sitat fra: Tesla_noob på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Sitat fra: TiLT på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:38
Sitat fra: jorgenask på fredag 16. oktober 2020, klokken 12:26
Da har Tesla oppdatert bestillingen min med ny pris og nytt bilde :D

Samme her. Måtte søke om lån på nytt, men når jeg fullførte det står fortsatt betaling som ikke fullført, og jeg fikk ingen ny mail fra DNB.

Edit: Gikk glipp av at søknaden må sendes i to runder, en til Tesla og en til DNB.

Samme her også, men det var etter at jeg pratet med min Teslarepresentant.

Han sa at ny lånesøknad måtte godkjennes siden det ble et nytt lån med ny pris og ny rente, og den gikk gjennom automatisk på telefon siden de hadde alle tall fra forrige søknad. Han sa også at jeg ikke skulle bry meg om at det sto «send inn kredittsøknad» til DNB under bestillingen på min konto da dette skulle oppdatere seg automatisk.

Nå i dag står det fortsatt at jeg må sende inn kredittsøknad til DNB under «betalingsmetode», under «Lån arrangert via Tesla
Linear Loan
DNB BANK ASA»

Må jeg fortsatt sende inn ny kredittsøknad til DNB?

Jeg gjorde det. I motsetning til første runde, hvor denne ble akseptert umiddelbart, så er den nye søknaden fortsatt ikke behandlet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA