Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

ricco404

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 08. oktober 2020, klokken 20:59
Noen som kan fortelle meg hva slags utstyr man får utlevert med en ny model 3 om dagen?
Har bestilt en ny long range som jeg skal få i november.

Følger det med gummimatter? Bagasjeromsmatte? Andre ting?

Ingen gummimatter. Du får med ladekabler, trådløs telefonlader og det er vel egentlig det.

  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

Kjetil1986

Er det stoffmatter med da? Må vel være noe beskyttelse på gulvet  ;D
Model 3 long range 2021

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kjetil1986 på fredag 09. oktober 2020, klokken 08:45
Er det stoffmatter med da? Må vel være noe beskyttelse på gulvet  ;D

Du får med gode vanlige stoffmatter, som gjør at vann fra sko ikke flyter rundt på gulvet som det kan gjøre med gummimatter :-)  Jeg er veldig fornøyd med stoffmattene. Eneste ulempene er rengjøring, slik jeg ser det, og at noen matteleverandører (som Bilkomponentens 3D MaxPider har et slags lyddempende materiale innebygd (aner ikke effekten av det)), som stoffmattene sikkert ikke er like gode på. Hvis du f.eks. er så dum, som jeg har vært et par ganger, å legge en sekk med ved i bagasjerommet har du en sinnsyk rense-jobb foran deg. Barken vikler seg inn i stoffet....men hvis en skal på en 4 timers-tur, og ha lyst å ta av skoene, er det mye bedre å ha stoffmatter under helen :-)
Tesla Model Y                         2021-

Svein Erik

Hva med skvettlapper, er det montert skvettlapper foran nå?

ToWalkOrDrive

#94
Sitat fra: Svein Erik på fredag 09. oktober 2020, klokken 09:50
Hva med skvettlapper, er det montert skvettlapper foran nå?

IT-avisen kunne annonsere den viktige IT-nyheten at skvettlapper ble sendt ut til eiere gratis. Der sto det og at det kom som standard fra 2020. Jeg kommer ALDRI til å montere mine skvettlapper. Har så langt gått bra, og gidder ikke ha flaps som striker farten...tenker det viktigst for de som kjører mye på grusveier og strødde veier. Men ser og at andre elbileiere (e-tron) sier at de har erfart at det tar lenger tid før bilen blir skitten...som er logisk...siden du ikke sprayer så mye opp fra hjulet...
Tesla Model Y                         2021-

ricco404

Sitat fra: Svein Erik på fredag 09. oktober 2020, klokken 09:50
Hva med skvettlapper, er det montert skvettlapper foran nå?

Min bil ble levert med skvettlapper foran.

  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

Faxt

Jeg hadde bestilt skvettlapper, men bilen kom med skvettlapper foran, samt et par ekstra store,
som ble levert med løst. De subber nesten ned i bakken  :o

Har montert de uorginale jeg kjøpte utenom, slik at jeg har både foran og bak.


TiLT

Så, for dere som er litt mer erfarne med Tesla enn meg, hvordan fungerer disse utrullingene av oppdaterte modeller erfaringsmessig? Hvis ryktene om at disse bilene startet produksjon denne mandagen stemmer, betyr det at dersom man bestiller en Model 3 i dag, så kan man føle seg trygg på at man får en av disse ved leveringen i november?

Jeg er veldig nære å bestille meg en Model 3 og skulle gjerne hatt den før jul (uten at det er et absolutt krav for meg), men jeg skulle også veldig gjerne hatt disse nye hardware-funksjonene. Fornuften sier meg at jeg burde vente og se, men da blir jeg også veldig usikker på hvor lenge jeg må vente. Hvis jeg f.eks. venter til november når folk begynner å få bilene sine før jeg selv bestiller, hva kan jeg selv forvente av leveringstid da?

Beklager om disse spørsmålene er banale. Jeg er helt nybegynner på elbil.

turfsurf

Sitat fra: TiLT på fredag 09. oktober 2020, klokken 13:35
Så, for dere som er litt mer erfarne med Tesla enn meg, hvordan fungerer disse utrullingene av oppdaterte modeller erfaringsmessig? Hvis ryktene om at disse bilene startet produksjon denne mandagen stemmer, betyr det at dersom man bestiller en Model 3 i dag, så kan man føle seg trygg på at man får en av disse ved leveringen i november?

Tidligere så var alle Tesla BTO, så man fikk først ett reservasjonsnummer, så VIN, og så begynte de å bygge bilen.

Men f.o.m. TM3 så bygger de batcher av de forskjellige variantene, og sender de. Når noen da bestiller vil de prøve å matche med biler underveis, ellers må man vente på produksjon.

Det er vel og grunnen til at de har så få valgmuligheter i motsetning til tidligere. Billigere å produsere, og lettere å treffe ferdigproduserte biler.

Ett alternativ er jo å bestille, for så å kansellere hvis den man får ikke har disse alternativene.

Jeg ville nok ventet ett par måneder om jeg hadde muligheten. Kanskje fulgt med på inventory biler og kjøpt når de dukker opp med de nye oppdateringene. Da kan det hende du får bil nesten like fort.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TiLT på fredag 09. oktober 2020, klokken 13:35
Så, for dere som er litt mer erfarne med Tesla enn meg, hvordan fungerer disse utrullingene av oppdaterte modeller erfaringsmessig? Hvis ryktene om at disse bilene startet produksjon denne mandagen stemmer, betyr det at dersom man bestiller en Model 3 i dag, så kan man føle seg trygg på at man får en av disse ved leveringen i november?

Jeg er veldig nære å bestille meg en Model 3 og skulle gjerne hatt den før jul (uten at det er et absolutt krav for meg), men jeg skulle også veldig gjerne hatt disse nye hardware-funksjonene. Fornuften sier meg at jeg burde vente og se, men da blir jeg også veldig usikker på hvor lenge jeg må vente. Hvis jeg f.eks. venter til november når folk begynner å få bilene sine før jeg selv bestiller, hva kan jeg selv forvente av leveringstid da?

Beklager om disse spørsmålene er banale. Jeg er helt nybegynner på elbil.

Jeg tenker at det er en mulighet for at du får svar fra en Tesla-selger om du ringer til ett av salgskontorene. Er jo dumt å vente dersom de kan love deg siste skrik om du bestiller nå. Kan jo og være det går an å bestille med forbehold om at den må være med doble glass, varmepumpe osv.
Tesla Model Y                         2021-

Steffinho

Sitat fra: d58palset på fredag 09. oktober 2020, klokken 10:49
https://electrek.co/2020/10/08/tesla-model-3-2021-refresh/
Så hvis man skal tørre å tro på disse ryktene her så vil de som får bil nå i Nov/Des få nesten alt av det nye. Nytt ratt (kanskje senere eller et rykte som ikke stemte) og nye lykter (kanskje bare i USA uansett) ble ikke nevnt.

Hvis man har lyst på bil nå så er vel alternativet å bestille og heller avbestille før utlevering hvis man får se at ingen biler kommer med nytt stash, eller prøve å snappe opp en inventorybil. Den første måten kan koste 1000 kr mens den andre måten kan gjøre at man må vente til Feb/Mar slik jeg ser det.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Steffinho

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 09. oktober 2020, klokken 14:20
Sitat fra: TiLT på fredag 09. oktober 2020, klokken 13:35
Så, for dere som er litt mer erfarne med Tesla enn meg, hvordan fungerer disse utrullingene av oppdaterte modeller erfaringsmessig? Hvis ryktene om at disse bilene startet produksjon denne mandagen stemmer, betyr det at dersom man bestiller en Model 3 i dag, så kan man føle seg trygg på at man får en av disse ved leveringen i november?

Jeg er veldig nære å bestille meg en Model 3 og skulle gjerne hatt den før jul (uten at det er et absolutt krav for meg), men jeg skulle også veldig gjerne hatt disse nye hardware-funksjonene. Fornuften sier meg at jeg burde vente og se, men da blir jeg også veldig usikker på hvor lenge jeg må vente. Hvis jeg f.eks. venter til november når folk begynner å få bilene sine før jeg selv bestiller, hva kan jeg selv forvente av leveringstid da?

Beklager om disse spørsmålene er banale. Jeg er helt nybegynner på elbil.

Jeg tenker at det er en mulighet for at du får svar fra en Tesla-selger om du ringer til ett av salgskontorene. Er jo dumt å vente dersom de kan love deg siste skrik om du bestiller nå. Kan jo og være det går an å bestille med forbehold om at den må være med doble glass, varmepumpe osv.
Det har jeg prøvd nylig, primært angående varmepumpen. De vet enten ikke eller vil ikke si noe om det.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Ferry

Sitat fra: TiLT på fredag 09. oktober 2020, klokken 13:35
Beklager om disse spørsmålene er banale. Jeg er helt nybegynner på elbil.

Vel, jeg lurer på akkurat det samme selv. Tør ikke bestille nå, med så sterke rykter om forbedringer.

Sitat fra: turfsurf på fredag 09. oktober 2020, klokken 13:45
Ett alternativ er jo å bestille, for så å kansellere hvis den man får ikke har disse alternativene.

Det koster vel i verste fall 1000,- kr, om man trekker seg helt? "Ikke refunderbart..."

Sitat
Jeg ville nok ventet ett par måneder om jeg hadde muligheten. Kanskje fulgt med på inventory biler og kjøpt når de dukker opp med de nye oppdateringene. Da kan det hende du får bil nesten like fort.

Veldig nær nyttår nå, så det kan være et poeng å få bilen i 2021. Gjør seg den dagen bilen skal selges, selv om det egentlig ikke har noe å si.

TiLT

Takk for svar, folkens. Vet ikke om jeg kom noe nærmere en konklusjon, men det er da en start.

Sitat fra: Ferry på fredag 09. oktober 2020, klokken 15:19Veldig nær nyttår nå, så det kan være et poeng å få bilen i 2021. Gjør seg den dagen bilen skal selges, selv om det egentlig ikke har noe å si.

Korriger meg om jeg tar feil, men vil ikke nye Teslaer som leveres resten av 2020 på dette tidspunktet være 2021-modeller? Mener å ha hørt at Tesla la opp til dette i fjor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA