Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

Kim-

Det er ikke de samme temperaturene nå. Tror man først kan konkludere hvis vi får en kuldeperiode igjen. Hva som gjelder batteri temperatur har jeg ikke hørt noe mer om, vi får først et «bevis» når noen poster noen bilder av SMT av batteri temperaturen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Contango

Nesten en måned siden siste oppdatring i denne tråden. Sensorene har enten fikset varmepumpe problemet eller så får vi se det neste vinter. Har liten tro på at det blir noe mer om dette nå (og tror det er fikset). Noen som kan hjelpe med følgende info?
- er det noen som har opplevd å få de gamle lyktene levert i LR bilene den siste måneden? Det er vel utenkelig å få de i noen nye biler nå?
- alle P'ene får vel Panasonic batteriet. Men er det fremdeles slik at LR'ene delvis får LG og delvis Panasonic?
- har ladekurvene på ett eller begge batteriene blitt oppdatert og forbedret?
- har ny programvare forbedret batteri temperatur management og gjort spesielt P utgavene mer kjørbare med lav SOC?
- jeg har ikke sett noen her inne ennå som har rapportert om oppvarmet ratt. Noen som kjenner til om det er kommet til Norge i det hele tatt ennå? Vi er enige om at det kommer hit siden det er rapportert levert i USA?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Almis

Jeg hadde ikke full motorkraft på 43%. 20 min forvarming og 45 min kjøring.

Men jeg ser at bilen maser om en oppdatering, så det er jo lov å håpe?

2021 m3p
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

turfsurf

Sitat fra: Contango på lørdag 20. mars 2021, klokken 12:11
- alle P'ene får vel Panasonic batteriet. Men er det fremdeles slik at LR'ene delvis får LG og delvis Panasonic?
Ja, vår fikk ihvertfall LG batteri. Uten at det bryr meg så veldig. Rekkevidde og ladefart er mer enn bra nok for tiltenkt bruk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Sitat fra: turfsurf på lørdag 20. mars 2021, klokken 15:52
Sitat fra: Contango på lørdag 20. mars 2021, klokken 12:11
- alle P'ene får vel Panasonic batteriet. Men er det fremdeles slik at LR'ene delvis får LG og delvis Panasonic?
Ja, vår fikk ihvertfall LG batteri. Uten at det bryr meg så veldig. Rekkevidde og ladefart er mer enn bra nok for tiltenkt bruk.
Når fikk dere bilen? Og nye lykter?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

turfsurf

Sitat fra: Contango på lørdag 20. mars 2021, klokken 16:29
Når fikk dere bilen? Og nye lykter?
Nye lykter ja (som er er veldig bra). Er vel på alle dette kvartalet. Utlevert 4. mars.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Takk. Synes det er litt rart at ikke Tesla reklamerer med lyktene i det hele tatt. Derfor usikkerheten om de fremdeles surrer rundt med gamle deler. Men enig - ser ikke slik ut.
Muligens er batterivarmestyringen justert i 2021.4.12. « Additional enhancements have been made to improve the overall experience of your Tesla vehicle in cold weather.».
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Kim-

Husker jeg var i tvil om å ta ut bilen pga LG batteriet, men i ettertid må jeg si at jeg er ekstremt fornøyd med LG batteriet. Stort sett kun 3 prikker med regen. Trenger kun et par + grader i batteriet for å ha god regen. Har hatt powerlimit 1-2 ganger når SOC har vært veldig lav.

Ladefarten er helt natt hvis man ikke navigerer til soc. ca 40kw etter 2 timer kjøring, og stigning fra 0-800 på 20 minutter rett før
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Sel1

Så flesteparten av bilene som blir levert nå har "matrix" lyktene til performance og 82kwh panasonic batteri? Er det slik å forstå?

Contango

Sitat fra: Sel1 på søndag 21. mars 2021, klokken 10:47
Så flesteparten av bilene som blir levert nå har "matrix" lyktene til performance og 82kwh panasonic batteri? Er det slik å forstå?
Med forbehold om SR der det knapt er rapportert noe ser det ut til at alle LR og P har de nye lyktene (som muligens er Matrix). Alle P har Panasonic batteri mens LR har en blanding av Panasonic og LG. Men datagrunnlaget er temmelig spinkelt så fint om de som får biler levert bekrefter eller avkrefter denne infoen. Det må også sies at det å sjekke om bilen har LG eller Panasonic krever inngående forståelse av kodene i spesifikasjonen for den enkelte bil. Tesla har ikke gjort det enkelt å finne det ut fysisk.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

bholstad

Jeg prøvekjørte en TM3P etter at jeg hadde bestilt og har i etterkant av det fått jevnlig med oppfølgingsmailer. Fikk nettopp en ny mail nå der det skrives at i dag er siste dag med rentekampanje. Mange har vel meldt dette og bommet tidligere så vi får se da om det stemmer denne gangen.

HKS

Ser ut som det har kommet en ny tweak på Model 3 sitt interiør også i Europa og USA, med at de forlenger trelisten ut på døra også... Denne har vi vel allerede sett på Kinesiske Model 3 og Y?

Tesla Model 3 Long Range

Contango

Men så var det denne rattvarmen, da....
Pussig at de ikke skriver noe om den. Må da være i de modellene med denne interiørendringen?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Woodbear

2021 model 3 hvit performance.

alagerqv

Synes de nye særtrekkene ser fine ut jeg, kunne faktisk vurdert å oppgradere...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA