Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

alagerqv

På Tesla Rud ble det sagt at det gjelder de som er nå. Om det kommer varme i rattet på senere modeller i år visste de ikke.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på søndag 17. januar 2021, klokken 11:05
..rattet er en iskald "stålring" å holde i.
Innser at folk er forskjellig, men har du stilt luftstrømmen så den treffer rattet der du holder? Jeg også merker at rattet er litt kaldere i nedre del når jeg har forvarmet lite, men temperatur er grei i øvre del.

trykkertor

Hjelper ikke for meg. Rattet er merkbart kaldere enn setet med varme i og varmluft.


Haggish

Det er en på YouTube som har demontert rattet og det er ingen nye ledninger som tilsier at det er varmetråder der, men vi får se om det kommer i fremtiden. Hvem vet ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt


thebadger


Contango

Er det rart at man får det i alle bilene? Det er vel samme oppgraderte software uansett årsmodell? Litt uklart for meg hvorfor du mener de er så korka. De summerer opp et sett av observasjoner/nyheter over tid. Mulig det var en overflødig postering slik sett og i så fall beklager jeg det.

Edit: og jeg skal stikke ut hodet og spå at ila april er det rattvarme i nye, norske m3. Med den begrensede verdien mine spådommer har....
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

thebadger

Sitat fra: Contango på mandag 18. januar 2021, klokken 17:11
Er det rart at man får det i alle bilene? Det er vel samme oppgraderte software uansett årsmodell? Litt uklart for meg hvorfor du mener de er så korka. De summerer opp et sett av observasjoner/nyheter over tid. Mulig det var en overflødig postering slik sett og i så fall beklager jeg det.

Edit: og jeg skal stikke ut hodet og spå at ila april er det rattvarme i nye, norske m3. Med den begrensede verdien mine spådommer har....
De bruker det som grunnlag for å si at det nå er bekreftet i Europeiske biler, men det er det altså ikke. Det er en gammel talekommando, så de har laget en artikkel av bokstavelig talt ingenting

ladov

Hvor varmt skal rattet være før det er godkjent? Er 20+ greit nok?

Jeg savner det ikke selv men det hadde jeg kanskje gjort om rumpevarmeren ikke virket. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

MooCow

Sitat fra: ladov på mandag 18. januar 2021, klokken 20:14
Hvor varmt skal rattet være før det er godkjent? Er 20+ greit nok?

Jeg savner det ikke selv men det hadde jeg kanskje gjort om rumpevarmeren ikke virket. ;)

Er nok veldig individuelt. Eg har meir eller mindre konstant kalde hender, så eg vil først og fremst ha noko å varma meg på. 20+ blir difor "for kaldt" for min del.

Counterpointer

Det er jo helt klart at de som ønsker et varmeelement må ha rattvarme. Trøsten for de som ikke må ha det er at de kan få varm luft rett på hendene sine. Satt å kjente litt på det i dag når jeg kjørte. Da var det dog kun -5 ute. 21 grader på klima (auto) kjennes ut som litt lunken vind på fingreneS


Contango

Nei. Følger ikke helt med på 3'er prisene men var innom for et par dager siden og 95% sikker på at de er uendret.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.


tornaldo

Tesladollar for Model 3 koster nå 10.5 kr. Dollar koster 8.5 kr. Hvis vi hadde samme pris som i USA, ville den kostet ca 325000 kr. Alt for billig. Så i praksis er det vel slik at de tar seg såpass god avanse her, at vi sponser bilene til amerikanerne.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA