TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søn 23. aug 2020, kl. 17:33

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på lør 09. jan 2021, kl. 18:52
Skjønner ikke hvorfor ikke alle bare tok ABECEDE når man først var i gang...
Har ABECEDE og performance (uten hengerfeste )

De burde virkelig øke Model 3 også til 1600 kg. Selv med alle klasser er det bare småtteri en har lov til å trekke selv med alle klasser på førerkortet.

knegg

2020 Model 3

jkirkebo

Sitat fra: hemi på lør 09. jan 2021, kl. 19:13
De fleste menn BE? selv dama har jo BE

og har man ikke er det virkelig fort gjort og problemfritt.

Nei, de fleste har neppe BE. Mange har spurt om å låne min henger (2600kg Tysse boggi 320x180 varehenger), men når jeg spør om de har BE blir nesten alle svar skyldige.

Litt pes og kostnad er det med BE også. Lastsikringskurs, kjøretime og oppkjøring. Kostet meg ca. 8000,-. Men slikt er nødvendig for det meste når man kjører Model X.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

hemi

Jøss, blitt dyrt i senere tid? jeg snakket bare med kjørelærer som sjekket at jeg forstod lastsikring (noe jeg gjorde) og bestilte oppkjøring, skal sies jeg hadde lastebil fra før, så kunne jo sikre last, og kjøre med henger.

oppkjøring var unnagjort på strekningen billingstad > vøyenenga hvor han gav beskjed om bestått og kjøre tilbake.

De fleste burde ha lastsikringskurs må sies..... møtte naboen med åpen henger med lave karmer og ALT løst her en dag og stoppet han og ordnet stropper han fikk låne (store løse objekter)

ref elbil og lav hengervekt mistenker jeg de er usikre på drivverk og holdbarhet, regulatorer liker ikke tung last fra lav fart/stillestående, oppe i fart er det problemfritt

hemi

Audi e-tron, bilen som skulle bli rimelig priset, som kunne trekke henger, lang rekkevidde,  over 100 batteri, lade raskt og brukte lite strøm helt til den levert

Da de endelig leverte for sent var prisen voksen,  kunne den IKKE lenger trekke bilhengern i reklamen, "over 500" er i praksis 23-27 mil (23 for venn nå til fjellet i -20 og noe) og er vel 400km wltp+-, bruker masse strøm, kuker masse med lading, ekstremt mye feil, høy batteri degradering, og premium biten mangler som man får på andre audier, ref ikke engang skinn i dørsider. Er vel den elbilen som har skuffet meg mest av hva som ble lovet vs levert.

apehest

Sitat fra: hemi på søn 10. jan 2021, kl. 00:19
Audi e-tron, bilen som skulle bli rimelig priset, som kunne trekke henger, lang rekkevidde,  over 100 batteri, lade raskt og brukte lite strøm helt til den levert

Da de endelig leverte for sent var prisen voksen,  kunne den IKKE lenger trekke bilhengern i reklamen, "over 500" er i praksis 23-27 mil (23 for venn nå til fjellet i -20 og noe) og er vel 400km wltp+-, bruker masse strøm, kuker masse med lading, ekstremt mye feil, høy batteri degradering, og premium biten mangler som man får på andre audier, ref ikke engang skinn i dørsider. Er vel den elbilen som har skuffet meg mest av hva som ble lovet vs levert.

Ikke skinn i døra der jeg skal ha albuen er dealbreaker. Skal ha bil, ikke torturredskap.

Contango

Da er varme i ratt bekreftet levert på flere nye modell Y i USA - fremdeles uten at det står spesifisert i konfigurasjonen der.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

alagerqv

Counterpointer

Nå kommer det snart (om noen uker) nye utgaver av S og X. Da kommer det sikkert nytt utstyr på disse som «alle» da vil ha på Model 3 også.

Btw ; det har nå vært ned mot -20 omtrent i noen dager. Jeg er temmelig frøsen type og digger rattvarme, men kan fremdeles ikke si at selv under slike forhold savner jeg rattvarmen i Model 3.

Der jeg derimot bruker rattvarmen er den ene Golfen vi har på jobben. Men den varmer ikke opp hele flaten fingrene berører og er dermed både kald og varm på en gang. Det husker jeg også fra Opel Ampera-E jeg hadde tidligere samt Kia Soul EV før dette.

trykkertor

Sitat fra: Counterpointer på søn 17. jan 2021, kl. 00:48
Btw ; det har nå vært ned mot -20 omtrent i noen dager. Jeg er temmelig frøsen type og digger rattvarme, men kan fremdeles ikke si at selv under slike forhold savner jeg rattvarmen i Model 3.
Jeg er omvendt. Setet er varmt, bilen sender varm luft i kupeen. Men rattet er en iskald "stålring" å holde i.
Skule gjerne hatt rattvarme i vår Model 3.

Så håpe på sikt det kommer på aller bilene dere, så kan alle de som sier de ikke trenger rattvarme bare la vær å bruke den.

alagerqv

Enig med siste taler. Dog er det ingen showstopper for min del, men rattvarme er genialt.

Contango

Sitat fra: alagerqv på lør 16. jan 2021, kl. 23:57
Fikk bekreftet av Tesla Rud i dag at ikke er på facelift 3'ere
Tolker svaret ditt dithen at de mener det ikke er det i dag på dagens leverte facelift biler og at det derfor ikke blir noe rattvarme «gjennom lufta».  De har vel neppe særlig innsikt i hva som skjer fremover. Forøvrig er erfaringen at man får mye rart av svar fra Teslas egne, men med så mye rykter og håp her og andre steder har de sikkert sjekket ordentlig det elektriske skjemaet i skjermene sine.

Contango

Sitat fra: alagerqv på søn 17. jan 2021, kl. 11:10
Enig med siste taler. Dog er det ingen showstopper for min del, men rattvarme er genialt.
Er det mulig at ratt med rattvarme er kaldere (med rattvarme avslått) enn ratt uten? Rattet i S'en blir temmelig kaldt og rattvarmen brukes med stor glede. Jeg savner ikke varmen på samme måte i treern. Kanskje er det som andre skriver, pga luftstrømmen fra ventilasjonen. Ikke vet jeg.

Electric cars in Norway

Dette er pr i dag bare på ryktenivå :+1: :+1:... eller kansje det har kommet lengre? Jeg vet ikke. :+1: :+1: :+1:

Dersom tykt ratt på din bil så er det kansje lagt inn og da er er det OTA SW seinere, kansje :+1: :+1: :+1: :+1:
Jeg bare gjetter, vet ikke enda...

Dersom tynt ratt på din bil.......nada heat steering wheeel.... da må ratt med innhold byttes først, Airbag mm er jo der inne.... høres dyrt ut....

https://twitter.com/mortenlund89/status/1334075732012785665?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1334075732012785665%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.teslarati.com%2Ftesla-model-3-heated-steering-wheel-confirmed-switzerland%2F

Kopi fra denne lenken under:

"This silence has not stopped rumors about the Model 3's heated steering wheel feature. Owners of new Model 3 remarked that their vehicles' steering wheels felt a bit thicker than previous iterations of the car. Just a few days ago, Germany-based Tesla owners also shared images of a Model 3 that directly referenced the feature when responding to a voice command for warmer heating. These rumors, however, pale in comparison to recent reports from a Tesla owner in Switzerland, who reportedly confirmed that the feature was indeed coming.

What is rather interesting was that the Model 3's heated steering wheel was reportedly confirmed by Tesla Switzerland itself, giving some degree of legitimacy to the latest rumors. According to @MXSwitzerland, who reportedly received the information from Tesla Switzerland, he was informed that the Model 3's heated steering wheel is poised to be activated with the upcoming holiday software update."

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-heated-steering-wheel-confirmed-switzerland/

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA