TeslaCam hakker/fryser i videofilene

Startet av sjokomelk, fredag 21. august 2020, klokken 16:09

« forrige - neste »

mthoring

Har en vanlig, liten og rimelig, usb-dings jeg kjøpte når dashcam først kom. Etterhvert ble det mye grøt på opptakene. Etter bytte til MCU2 har den fungert strålende igjen..
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

moeget

Ja, jeg har MCU1 og vurderer å oppgradere til MCU2.
Regner med at kamera og lagging på skjerm løses etter oppdatering.
Men - skal jeg vente til MCU3?

HKS

Sitat fra: moeget på fredag 18. juni 2021, klokken 10:43
Ja, jeg har MCU1 og vurderer å oppgradere til MCU2.
Regner med at kamera og lagging på skjerm løses etter oppdatering.
Men - skal jeg vente til MCU3?
Tviler på at MCU3 noen gang vil bli tilgjenglig for gamle biler.
Ny layout på skjerm, og helt andre krav til strøm og kjøling på hardware.

MCU2 vil høyst sannsynlig løse problemene du har med lagging på video og skjerm.
Tesla Model 3 Long Range

k1

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

k1

Sitat fra: o.b.lix på fredag 18. juni 2021, klokken 13:12
Sitat fra: k1 på fredag 18. juni 2021, klokken 11:57
Koster "bare" 23.000 inkl DAB  :-X

Mange bruke like mye på felger.

Joda, sant nok det, men da snakker vi om en "oppgradering" fra noe som funger fint. MCU1 teslacam fungerer ikke fint lenger, noe det i utgangspunktet burde gjort, og det er da du selv som må bekoste det at det skal fungere etter hensikt.

mthoring

Sitat fra: k1 på fredag 18. juni 2021, klokken 13:45
Joda, sant nok det, men da snakker vi om en "oppgradering" fra noe som funger fint. MCU1 teslacam fungerer ikke fint lenger, noe det i utgangspunktet burde gjort, og det er da du selv som må bekoste det at det skal fungere etter hensikt.

Nå var ikke MCU1-bilene solgt og levert med dashcam-funksjonalitet på noe tidspunkt vel? Men enig i at MCU1 har blitt gjort ubrukelig med alle de andre tunge UI-oppdateringene også, dobbelt så ille med dashcam aktivert.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

k1

Sitat fra: mthoring på fredag 18. juni 2021, klokken 14:12
Nå var ikke MCU1-bilene solgt og levert med dashcam-funksjonalitet på noe tidspunkt vel? Men enig i at MCU1 har blitt gjort ubrukelig med alle de andre tunge UI-oppdateringene også, dobbelt så ille med dashcam aktivert.

Ja du har et poeng i det, men det ble gitt til oss med MCU1 og da fungerte det uten hakking og frysing i videofilene. At de etter hvert har "tatt" det godet fra oss, og "krever" 23k for å få det til å fungere igjen er vel ikke greit.
Setter det på spissen her; det blir som å gi bort noe, så kreve det tilbake eller gjøre det dårlig/ubrukelig dersom du ikke betaler oss x-kr.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA