Vindu åpner seg på gløtt under bilvask

Startet av lonyl, søn 16. aug 2020, kl. 21:48

« forrige - neste »

lonyl

I dag opplevde jeg for andre gang at vinduet på venstre bakdør åpnet seg under børsteløs bilvask (lazerwash). Det var ikke spesielt festlig med en god del vann som rant inn. Noen andre som har opplevd dette? Eller vet om et triks  for å unngå dette?

Det kan virke som om bilen tror at døra blir åpnet, og derfor ruller ned vinduet 3 cm. Kan høytrykkspyling på selve håndtaket kanskje være en årsak?

Mondeo

Sikkert en sprut som treffer på den store delen av håndtaket så det åpnes. Er vel bare å låse dørene neste gang.
Om du ikke sitter i bilen så kansje lurt å deaktivere alarmen.

lonyl

Sitat fra: Mondeo på man 17. aug 2020, kl. 07:33
Sikkert en sprut som treffer på den store delen av håndtaket så det åpnes. Er vel bare å låse dørene neste gang.

Og det gjør jeg ved å trykke på det lille låsikonet helt øverst til venstre på skjermen?

Mondeo

Sitat fra: lonyl på man 17. aug 2020, kl. 10:27
Sitat fra: Mondeo på man 17. aug 2020, kl. 07:33

Og det gjør jeg ved å trykke på det lille låsikonet helt øverst til venstre på skjermen?

Jepp

dudeldei

Jeg låser alltid bilen 'manuelt' i APP'en ved vask for da slipper man også at ladeporten åpner seg ved trykk fra vannstrålen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA