Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Periodisk nøkkelfeil?

Startet av FroBe, søndag 16. august 2020, klokken 04:01

« forrige - neste »

FroBe

Har opplevd 2 3 ganger der bilen ikke reagerer på nøkkelen(e). Har måtte bruke nødnøkkel for å åpne dør, og holde nøkkelen mot startknappen for å kunne kjøre.

Kan dette ha noe med temperatur å gjøre, da jeg kun har opplevd dette på ettermiddager, med over 24 varmegrader og sol?

Hvor sitter styringen for nøkkelen? I dashbord, i taket eller under panseret?
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

roger1111

Kan det være batteriet i nøkkelen som begynner å bli dårlig. Jeg byttet selv batteri for ikke så lenge siden.

FroBe

Bilen er kun 13 måneder gammel, og begge nøklene fungerer uten problemer i daglig bruk så lenge det ikke er over 24 plussgrader og bilen står parkert i sollys.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

Bobbulf

Hvis bilen er 13mnd gammel er det stor sjangs for at batteribytte trengs. Jeg skifter ca 1 gang i året på våre nøkler. Bruker Ikea 2032 batterier, 8stk koster bare 12kr så verdt et forsøk uansett.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

FroBe

Tenkte bare å oppdatere tråden med at jeg nå får varsel på displayet i bilen om at batteriet bør byttes på nøkkelen jeg bruker hver dag. Likevel fungerer nøkkelen feilfritt, slik den har gjort hver dag siden september. CR2025 (170mAh) varte i 18 måneder (26000km), så får vi se om CR2032 (235mAh) varer 2 år. Jeg satser på Energizer fremfor batterier fra IKEA.

Dermed ser det ut som om bilen min har et problem med nøkkelsystemet når det er varmt, men på Vestlandet er dette sjelden et problem.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

FroBe

Nytt batteribytte i hovednøkkelen, merket at jeg måtte vri meg mot bilen for å få låst opp døren når nøkkelen ligger i lommen. Bil varslet om lavt batteri på nøkkel.
Et Energizer CR2032 varte 2 år og tre uker, eller 55 000 km.
Denne gang ble det et GP-batteri.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

signal

Jeg har en 2020 leaf og har et problem med nøkkelen. Var på verksted og de fortalte at nøkkelen har feil. Min andre nøkkel virker normalt.
Feilen var slik at når jeg hadde nøkkelen i lommen og skulle åpne døren med knappen på dørhandtaket så virket det bare 50% av forsøkene. Jeg hadde skiftet batteri 2 ganger for å være sikker på at det var ok. Videre så fikk jeg melding på dashbordet at det ikke fant nøkkel. Noen ganger måtte jeg legge nøkkelen nært startknappen for å kunne kjøre.
Men har enda ikke fått svar fra Nissan om de erstatter nøkkelen. Bilen har nå gått 8500 km.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

Trekkoppbil

En gang måtte jeg bytte batteri flere ganger  enn som så, før problemet var løst.

Hva om du kryssbytter batteriene mellom de 2 fjernkontrollene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA