Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe Tesla x

Startet av NIMILI, onsdag 12. august 2020, klokken 12:23

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: NIMILI på torsdag 03. september 2020, klokken 19:30
Hvilken mobil app bruker dere for å beregne turer og ladestopper underveis?

Så lurer jeg på om det finns en smart plass å legge bombrikken? Leser at noen bruker frunken.

Jeg har bestilt service hos EV Services på Kokstad som tar 2. års service inkl smøring av bremser for 5800 kr. Er det vits Ai å sjekke tilbudet opp mot Tesla verksted? Hvor mye koster dette arbeidet der? Og er arbeidet til EV Services godkjent mtp garanti?
Bilens navigasjon funker helt konge til det formålet!

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: NIMILI på torsdag 03. september 2020, klokken 19:30Hvilken mobil app bruker dere for å beregne turer og ladestopper underveis?
Kan ikke si jeg har trengt noen app for dette. Jeg planlegger neste ladestopp når jeg har satt meg i bilen og skal til å kjøre. Det er som regel 2-3 forskjellige alternativer, der man kan hoppe over en superlader og lade lenge på neste, eller lade kort på begge stedene, eller lignende. Om man da har bestemt seg for å hoppe over en superlader, og man 2 timer senere ser at man føler for å stoppe allikevel, så gjør man det.

Sitat fra: NIMILI på torsdag 03. september 2020, klokken 19:30Så lurer jeg på om det finns en smart plass å legge bombrikken? Leser at noen bruker frunken.
Vet noen har lagt den inni plasten som er over skjermen bak rattet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kim-

Sitat fra: NIMILI på torsdag 03. september 2020, klokken 19:30
Hvilken mobil app bruker dere for å beregne turer og ladestopper underveis?

Så lurer jeg på om det finns en smart plass å legge bombrikken? Leser at noen bruker frunken.

Jeg har bestilt service hos EV Services på Kokstad som tar 2. års service inkl smøring av bremser for 5800 kr. Er det vits Ai å sjekke tilbudet opp mot Tesla verksted? Hvor mye koster dette arbeidet der? Og er arbeidet til EV Services godkjent mtp garanti?
Har kun brukt den integrerte navigasjonen, eventuelt http://abetterrouteplanner.com/. Jeg har hatt brikken over speedometeret, under et lite deksel der, men etter besøk hos tesla lå den i passasjersete....
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

o.b.lix

Sitat fra: NIMILI på torsdag 03. september 2020, klokken 19:30
Så lurer jeg på om det finns en smart plass å legge bombrikken? Leser at noen bruker frunken.
Som de andre sier, ta ned deksel over spedometer-skjermen, på høyre side er det et hulrom. Plasser den der. Deksel er klipset på. Da kommuniserer den både med bom, med automatisk fergebetaling og med manuell fergetaling (scanner som fergemannskap bruker)



Sitat fra: NIMILI på torsdag 03. september 2020, klokken 19:30
Jeg har bestilt service hos EV Services på Kokstad som tar 2. års service inkl smøring av bremser for 5800 kr. Er det vits Ai å sjekke tilbudet opp mot Tesla verksted? Hvor mye koster dette arbeidet der? Og er arbeidet til EV Services godkjent mtp garanti?

EV services har alltid vært billigere enn Tesla, så tror de er det denne gang også. Men husk at du som TOCN-medlem får 10% rabatt (20% for signaturmedlemmer), og en fastpris på service på 4.500 inkl bremseservice... (Du må da bestille elektronisk her: https://www.tocn.no/medlemsfordeler-ev-services/)

Forøvrig krever ikke Tesla at bilen skal på service for at garanti skal opprettholdes, men EV services er tidligere ansatte fra Tesla som har fått all opplæring på Tesla som kan gies og kjenner bilene ut og inn (i tillegg til å ha Tesla privat også). De samarbeider greit med Tesla og henter deler der når det trengs og bruker 3. parts deler der det er fornuftig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

NIMILI


NIMILI

#35
Hei, er det vits i å kjøpe lappesaker, kompressor ol i tilfelle punktering? Eller bør man kjøpe skum?

Finns det noe billig trådløs iphone lader å kjøpe?

Rævedilter

Eg har alt det der, men med 2 flasker skum kjem du langt. Lappesakene har eg sjelden brukt, skummet fungerer i dei fleste tilfeller ok.
Kompressoren min kjøpte eg for 20 år sidan for 149,- kr. på  Biltema og den fungerer ok,
og vert mest brukt til å fylle tilhengerhjul & fotballer.

RJK

Sitat fra: NIMILI på torsdag 10. september 2020, klokken 12:34
Hei, er det vits i å kjøpe lappesaker, kompressor ol i tilfelle punktering? Eller bør man kjøpe skum?


Spørs hvor lett det er å plugge f.eks. et spikerhull ute på veien eller annen liten punktering (må finne hullet). Skal du være sikker på å kunne yte selvhjelp om det er mulig og fikse selv, så skaffer du deg begge deler. Er ikke så dyrt noen av delene.


På den annen side, stor sjanse for at den dagen du står der med hull i dekket, så har skaden blitt å stor at du uansett må ha veihjelp, frem til du får bytta dekket. Samt sjansen for å havne i en slik situasjon.


Skjønner at de som driver offroading vil ha med seg reservehjul, men folk flest opplever sjeldent en punktering. Skjedde meg en gang rett etter jeg hadde fått lappen, og da var ikke dekket til å redde, da jeg oppdaget det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

NIMILI

Takk da kjøper jeg 2 skumbokser. Lapping av dekk og sånt er jeg ikke god på. Bør jeg usnsett ha en liftkompressor eller holder luften fra 2 skumflasker?

Magnus Hansen

Er ikke ulempen med skum at det blir vanskelig eller umulig å få reparert dekket etterpå? Greit å ha kompressor for å holde de minste hullene i sjakk

THE

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 10. september 2020, klokken 13:39
Er ikke ulempen med skum at det blir vanskelig eller umulig å få reparert dekket etterpå?

Dekkverkstedet som plugget et dekk for meg for noen par år siden var ikke veldig glad i skum i alle fall. Og det forstår jeg da jeg fikk se på griseriet inni dekket da han tok det av. Gikk mye tørkepapir og rengjøring før dekket var tomt for guffe på innsiden. Det er vel også problematisk med skum når man har dekktrykksensorer. Må vel bytte sensor siden den blir tettet av skummet? Hadde ikke dekktrykkssensor på hjulet jeg fikk reparert så er litt usikker på evt. skade på sensor.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

NIMILI

Takk for svar. Da er det vel ikke så mange alternativer her enn å stole på Tesla service.

kodax

Evt kan man legge et av hjulene fra det andre hjulsettet i baggan hvis du skal kjøre et sted der du virkelig frykter punktering.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

NIMILI

Sitat fra: kodax på torsdag 10. september 2020, klokken 14:55
Evt kan man legge et av hjulene fra det andre hjulsettet i baggan hvis du skal kjøre et sted der du virkelig frykter punktering.

Veldig smart tenkt, takk :)

Stig-Arne

Dekkreparasjonskit fra biltema ilag med en liten kompressor.

Har reddet meg til nå 2 ganger i løpet av 2 år. 5 min jobb uten å ta av hjulet.

Så det kan virkelig anbefales.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA