Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler

Startet av hELgenen, mandag 10. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

mroek

Sitat fra: turfsurf på torsdag 29. oktober 2020, klokken 17:29
Sitat fra: eSaab på torsdag 29. oktober 2020, klokken 17:02
Enligt www.vibilagare.se måste bla invertern ,HVCH bytas ut samt mjukvaru uppdatering.
To separate ting. HVCH gjelder kun de første bilene.

Det tror jeg ikke. Det gjelder nok de aller fleste av de leverte bilene, tror jeg. Husk på at det er lang ledetid fra produksjon til leveranse, og problemene ble ikke oppdaget tidsnok til å rette opp i produksjonen før veldig mange biler var blitt produsert.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

turfsurf

Sitat fra: mroek på torsdag 29. oktober 2020, klokken 18:41
Det tror jeg ikke. Det gjelder nok de aller fleste av de leverte bilene, tror jeg.
OK, jeg forholder meg bare til hva Polestar selv skriver:
"Servicekampanjen gjelder ikke for alle kjøretøy, men krever at defekte høyspenningskjølevæskevarmer (HVCH) må skiftes ut på tidlige produserte biler, som også er en del av tilbakekalling. "
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ferry

Kjølevæskevarmer? Den er i samme kategori som forlengerforkorter og startstopper ;)

pernorman10

Quote: "Polestar har utstedt en ny frivillig sikkerhetstilbakekalling 28.10.2020."

* Hva innebærer en "frivillig sikkerhetstilbakekalling"?
* Kan jeg bruke bilen? Med eller uten økt "sikkerhets"risiko?

Har spurt Polestar om det samme, men ikke fått svar.

alagerqv

Jeg tipper at «frivillig» i denne sammenheng betyr at du leverer bilen på verksted mens den ennå kan kjøres dit på egenhånd. Venter du for lenge blir det uansett ordnet av Viking når du står hjemme, ferdig pakket, og akkurat skal kjøre på hytta og bilen gir ett artig utvalg feilmeldinger.

alagerqv

Forøvrig har jeg gitt opp hele bilen etter å ha kjørt leiebil i over 7 av 10 uker som «eier». 

Tafsern

Sitat fra: alagerqv på fredag 30. oktober 2020, klokken 16:40
Forøvrig har jeg gitt opp hele bilen etter å ha kjørt leiebil i over 7 av 10 uker som «eier».

OK.

Ingeniøren

#427
Har man sluttet med å prøvekjøre biler før de slippes på massene  8)

Jeg mener invertere og den andre er rimelig basale komponenter som det virker som de ikke har testa ut - Volvo liksom ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hyeongnim

Frivillig betyr nok at dette kommer fra Polestar, at det ikke er noe som har blitt pålagt fra myndigheter.

Fram til dette er byttet er det vel ikke mer risiko enn det allerede var. Worst case er vel at du får opp feilmeldinger, og etter du har stanset bilen får du den ikke på igjen.

Electric cars in Norway

Veldig bra at Polestar tar grep nå. Alle skal inn :+1: :+1:

Les gårdagens sak på dinside.

Kopi:

I Norge vil det si tett opp mot alle bilene - nøyaktig 1735 eksemplarer på grunn av omformeren, pluss 1445 på grunn av varmepumpa. De fleste kundene har med andre ord biler med feil på begge. De aller siste utleverte kundebilene skal ha fått feilene utbedret allerede.

https://www.dinside.no/motor/alle-tilbakekalles/73007777

Trond.m

#430
Feil på varmepumpa til elbilbatteriet står det ? Har den en varmepumpe for å varme batteriet om vinteren, eller for å kjøle batteriet og utnytte restvarme til kupeen ? Varmepumpe i vanlig forstand har den vel ikke i følge de selv ?

Ingeniøren

#431
Sitat fra: Trond.m på lørdag 31. oktober 2020, klokken 07:12
Feil på varmepumpa til elbilbatteriet står det ? Har den en varmepumpe for åvarme batteriet om vinteren, eller for å kjøle batteriet og utnytte restvarme til kupeen ? Varmepumpe ivanlig forstand har den vel ikke i følge de selv ?

Er vel mer folkelig for at ikke nerder skal forsta. Bedre å kalle den en varmeveksler tenker jeg. Forøvrig kan varmepumpa jeg har på veggen i huset både varme og kjøle...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 30. oktober 2020, klokken 18:01
Har man sluttet med å prøvekjøre biler før de slippes på massene  8)

Virker ganske merkelig ja, men kommer jo an på hvor ofte disse feilene slår ut. De har vel ikke så mange testbiler, så helt plausibelt a feil som slår ut på noen få prosent av bilene ikke oppdages under testing.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alagerqv

Det er veldig synd at Polestar ikke har fått til å levere biler som virker godt nok. Det er mye bra ved PS2, så om de får en rekkevidde som er i nærheten å oppnå av WLTP og ikke har stadige driftsstans, så kan det hende jeg kan vurdere en igjen når app, forvarming osv er på plass. Men viktigst er selvsagt at den siste innkallingen faktisk løser problemene jeg og andre har opplevd.

oivindg

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 31. oktober 2020, klokken 08:07
Sitat fra: Trond.m på lørdag 31. oktober 2020, klokken 07:12
Feil på varmepumpa til elbilbatteriet står det ? Har den en varmepumpe for åvarme batteriet om vinteren, eller for å kjøle batteriet og utnytte restvarme til kupeen ? Varmepumpe ivanlig forstand har den vel ikke i følge de selv ?

Er vel mer folkelig for at ikke nerder skal forsta. Bedre å kalle den en varmeveksler tenker jeg. Forøvrig kan varmepumpa jeg har på veggen i huset både varme og kjøle...
Jeg tror journalisten slurver når han sier varmepumpe. Det dreier seg om HVCH, High Voltage Coolant Heater. Ikke noe i det navnet som tyder på at det er ei varmepumpe. Tipper det er et elektrisk varmeelement som tar energien fra høyspenningsbatteriet for å varme opp kjølevæsken når det er behov for det.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA