Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler

Startet av hELgenen, mandag 10. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

Elelel

Teslabjørn tester PP, og får 12v og ladetrøbbel...
https://youtu.be/oXZei_2MiPI

hELgenen

Kan bekrefte dette..Noen har problemet,andre ikke.
Av 3 biler jeg sjekket idag hadde 2 feilen,og en ikke

Killa

#182
Jeg fikk min bil for 3 dager siden, kjørt ca 40 mil og har vært godt fornøyd fram til i dag....
Eneste å pirke på fram til nå har vært de kjente tingene med at den lader til 100% selv om det er satt grense på 80% samt de løse bakvinduene. Dette meldte jeg tidligere i dag til Polestar Support, fikk kjapp respons fra dem og påfølgende time hos Nardo Bil i Trondheim på mandag førstkommende.

Men nå i kveld dukket plutselig følgende feil opp:

*Klimaanlegget inkludert vifta er helt dødt
*Setevarmen virker ikke
*Varme i rattet virker ikke
*Oppvarming av bakrute virker ikke
*Pilot Assist/ Adaptiv cruisecontrol virker ikke
*Skiltgjenkjenning virker ikke
*Det er ikke mulig å koble til mobilen
*Det er ikke  mulig på lade mobilen trådløst (ikke prøvd med kabel)
*Lyden i blinklyset er død

Blir nødt til å kontakte Polestar igjen i mårra da, tanker om bruk av angreretten melder seg... >:( :(

Flere som har opplevd noe av de samme tingene? Og eventuelt fått dem fikset?

mroek

Huff. Ikke bra. Det var mye på en gang, må jeg si. Blir nesten skummelt å hente bil nå, kjenner jeg.

@hELgenen: Interessant at ikke alle bilene har disse løse bakvinduene. Vanskelig å forstå, synes jeg. Virket de normalt faste på de bilene som ikke hadde problemet? Altså som det bør være på enhver bil?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Thule

Noen i Bergen som har fått utlevert bil med farge Midnight og som kunne vært villig til å treffes slik at jeg kunne fått sammenlignet en par ting med min bil?

Meget takknemlig isåfall..

hELgenen

Sitat fra: mroek på torsdag 17. september 2020, klokken 20:08
Huff. Ikke bra. Det var mye på en gang, må jeg si. Blir nesten skummelt å hente bil nå, kjenner jeg.

@hELgenen: Interessant at ikke alle bilene har disse løse bakvinduene. Vanskelig å forstå, synes jeg. Virket de normalt faste på de bilene som ikke hadde problemet? Altså som det bør være på enhver bil?
Ja,en av 3 som jeg sjekket på hadde ikke noe løst vindu. De to andre som stod der var løse. Representanten fra Polestar sa også at de hadde notert seg disse feilene. Fikk innyrykk av at de som stod der hadde fått beskjed om å notere ned alle tilbakemeldinger. Så det virket som om i alle fall noen i selskapet har som mål å forbedre ting. Det skorter derimot på evnen å ta tidlig grep. Disse bilene med feilene burde aldri vært demovogner.
Polestar burde følge med på alle medier der kunder diskuterer bilen og ta løpende grep. Kalle inn bilen til kontroll om den er levert ut ,og holde den igjen til de er sjekket for kjente feil og mangler. De må også lære opp representantene bedre.At de ikke visste hvor mekanismen hvor ladekabel manuelt kan låses opp er,ja rett og slett dårlig. Jeg har lest hele manualen på nett,noe jeg selvfølgelig forutsetter at alle som skal møte en kunde også har. Det er ikke de som står der sin feil,men ledelsen. Men jeg fikk følelsen av at de i alle fall ønsker å forbedre seg. Bilen,gitt at den leveres feilfri og at alle tekniske detaljer stemmer, bør være et knall kjøp. Nå er det for mange feil og jeg tviler faktisk på at f.eks WLTP tallene er korrekte.
En ting som slår meg er hvor stort forbruket bilen har de første kilometerene når den startes kald. Alle elbiler har høyere forbruk ved start,men kanskje Polestar har ekstra mye?

Thule

Sitat fra: hELgenen på torsdag 17. september 2020, klokken 18:00
Kan bekrefte dette..Noen har problemet,andre ikke.
Av 3 biler jeg sjekket idag hadde 2 feilen,og en ikke

Ahh, det betyr i alle fall at det ikke skal være slik. Skal inn med mine 10-12 punkter inkludert vinduer, så da satser jeg på at de har en fix klar.. De skulle også ta en runde og sjekke forbruk. Spent på hva de sier.

Nickelilltroll

Sitat fra: Killa på torsdag 17. september 2020, klokken 19:46
Jeg fikk min bil for 3 dager siden, kjørt ca 40 mil og har vært godt fornøyd fram til i dag....
Eneste å pirke på fram til nå har vært de kjente tingene med at den lader til 100% selv om det er satt grense på 80% samt de løse bakvinduene. Dette meldte jeg tidligere i dag til Polestar Support, fikk kjapp respons fra dem og påfølgende time hos Nardo Bil i Trondheim på mandag førstkommende.

Men nå i kveld dukket plutselig følgende feil opp:

*Klimaanlegget inkludert vifta er helt dødt
*Setevarmen virker ikke
*Varme i rattet virker ikke
*Oppvarming av bakrute virker ikke
*Pilot Assist/ Adaptiv cruisecontrol virker ikke
*Skiltgjenkjenning virker ikke
*Det er ikke mulig å koble til mobilen
*Det er ikke  mulig på lade mobilen trådløst (ikke prøvd med kabel)
*Lyden i blinklyset er død

Blir nødt til å kontakte Polestar igjen i mårra da, tanker om bruk av angreretten melder seg... >:( :(

Flere som har opplevd noe av de samme tingene? Og eventuelt fått dem fikset?
Jeeesus.... :o

Føler nå at jeg var heldig som bare hade en litt flimsete blinklyshendel på min Model 3 etter 25 000km og 15 måneder :-[

Jeg mener det virkelig, det er IKKE gøy lesing detta her....Satt og vurderte en PS 2 selv når det var lov at reservere. Ting ordner seg, er mange som sliter med diverse om dagen, jeg håper på at dere blir godt tatt vare på, vi trenger fler produsenter av funksjonelle og driftsikkre elbiler.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Barrabas

Med tanke på at av 3 demobiler hadde to løse bakvinduer og en ikke så fikk jeg en tanke. Dette er jo et mekanisk problem og jeg tenkte at pakningen rundt er designet for romslig slik at vinduene kan beveges. Det virker usannsynlig da bilene vil jeg tro er produsert med helt like komponenter hittil. Det som slo meg er at vinduene har en automatisk stopp funksjon når f.eks en hånd kommer i veien. Hvis det er slik at bilene med løse vinduer kanskje har litt treghet mellom pakning og vindu så slår denne funksjonen inn litt før vinduet går helt igjen og dermed får en mellomrom mellom pakning og vindu og de blir løse. Kan noen teste å benytte hånden å hjelpe vinduet opp og kanskje skyve inn eller ut samtidig som motor kjører opp? En annen ide er å legge en tape bit på toppen av vindu for å se hvor langt toppen skyves inn i pakning spalten. Det er et spesielt design på disse vinduene uten vertikal deling. Mulig jeg rambler tull, men ville få det ut ;)

Ingeniøren

Sitat fra: Killa på torsdag 17. september 2020, klokken 19:46
Jeg fikk min bil for 3 dager siden, kjørt ca 40 mil og har vært godt fornøyd fram til i dag....
Eneste å pirke på fram til nå har vært de kjente tingene med at den lader til 100% selv om det er satt grense på 80% samt de løse bakvinduene. Dette meldte jeg tidligere i dag til Polestar Support, fikk kjapp respons fra dem og påfølgende time hos Nardo Bil i Trondheim på mandag førstkommende.

Men nå i kveld dukket plutselig følgende feil opp:

*Klimaanlegget inkludert vifta er helt dødt
*Setevarmen virker ikke
*Varme i rattet virker ikke
*Oppvarming av bakrute virker ikke
*Pilot Assist/ Adaptiv cruisecontrol virker ikke
*Skiltgjenkjenning virker ikke
*Det er ikke mulig å koble til mobilen
*Det er ikke  mulig på lade mobilen trådløst (ikke prøvd med kabel)
*Lyden i blinklyset er død

Blir nødt til å kontakte Polestar igjen i mårra da, tanker om bruk av angreretten melder seg... >:( :(

Flere som har opplevd noe av de samme tingene? Og eventuelt fått dem fikset?

12V problem mest trolig ! Skaff et voltmeter som plugges i 12V uttak og sjekk spenningen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Sitat fra: hELgenen på torsdag 17. september 2020, klokken 21:06
Sitat fra: mroek på torsdag 17. september 2020, klokken 20:08
Huff. Ikke bra. Det var mye på en gang, må jeg si. Blir nesten skummelt å hente bil nå, kjenner jeg.

@hELgenen: Interessant at ikke alle bilene har disse løse bakvinduene. Vanskelig å forstå, synes jeg. Virket de normalt faste på de bilene som ikke hadde problemet? Altså som det bør være på enhver bil?
Ja,en av 3 som jeg sjekket på hadde ikke noe løst vindu. De to andre som stod der var løse. Representanten fra Polestar sa også at de hadde notert seg disse feilene. Fikk innyrykk av at de som stod der hadde fått beskjed om å notere ned alle tilbakemeldinger. Så det virket som om i alle fall noen i selskapet har som mål å forbedre ting. Det skorter derimot på evnen å ta tidlig grep. Disse bilene med feilene burde aldri vært demovogner.
Polestar burde følge med på alle medier der kunder diskuterer bilen og ta løpende grep. Kalle inn bilen til kontroll om den er levert ut ,og holde den igjen til de er sjekket for kjente feil og mangler. De må også lære opp representantene bedre.At de ikke visste hvor mekanismen hvor ladekabel manuelt kan låses opp er,ja rett og slett dårlig. Jeg har lest hele manualen på nett,noe jeg selvfølgelig forutsetter at alle som skal møte en kunde også har. Det er ikke de som står der sin feil,men ledelsen. Men jeg fikk følelsen av at de i alle fall ønsker å forbedre seg. Bilen,gitt at den leveres feilfri og at alle tekniske detaljer stemmer, bør være et knall kjøp. Nå er det for mange feil og jeg tviler faktisk på at f.eks WLTP tallene er korrekte.
En ting som slår meg er hvor stort forbruket bilen har de første kilometerene når den startes kald. Alle elbiler har høyere forbruk ved start,men kanskje Polestar har ekstra mye?

Det er ikke den knappen til side for ladekontakten under lokket ? La merke til den når Bjørn Nyland hadde ladeproblemer.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Scubamares

Har fått tilbakemelding på lading idag.
Bilen støtter IKKE 11 kW lading på 230v 3 fase.
Det er feil i dokumentasjonen fra polestar.
Jeg fikk bare ladet 10A på en 1 fase 32 A kurs, og fikk beskjed om at dersom jeg byttet til 3 fase 230 32A ville den lade 11 kW. Gikk derfor til anskaffelse av ladeboks, som viste seg å være 14.000 bortkastede kr.
Ifølge polestar vil den heller ikke lade mer enn 10A på enfase kurser uansett.

hELgenen

Nå tuller du. Du må da kunne få mer enn 10A ut en 32A enfase kurs. 16A må gi ca 3.6 kW på 230 IT nett.
Og 32A ca 7.2 kW på 230V IT.
At den ikke gir 11 KW på IT nett ser jeg,men 1 Fas må vel gi opp til ca 7.2 kW. På 32A

Killa

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 18. september 2020, klokken 09:28
Sitat fra: Killa på torsdag 17. september 2020, klokken 19:46
Jeg fikk min bil for 3 dager siden, kjørt ca 40 mil og har vært godt fornøyd fram til i dag....
Eneste å pirke på fram til nå har vært de kjente tingene med at den lader til 100% selv om det er satt grense på 80% samt de løse bakvinduene. Dette meldte jeg tidligere i dag til Polestar Support, fikk kjapp respons fra dem og påfølgende time hos Nardo Bil i Trondheim på mandag førstkommende.

Men nå i kveld dukket plutselig følgende feil opp:

*Klimaanlegget inkludert vifta er helt dødt
*Setevarmen virker ikke
*Varme i rattet virker ikke
*Oppvarming av bakrute virker ikke
*Pilot Assist/ Adaptiv cruisecontrol virker ikke
*Skiltgjenkjenning virker ikke
*Det er ikke mulig å koble til mobilen
*Det er ikke  mulig på lade mobilen trådløst (ikke prøvd med kabel)
*Lyden i blinklyset er død

Blir nødt til å kontakte Polestar igjen i mårra da, tanker om bruk av angreretten melder seg... >:( :(

Flere som har opplevd noe av de samme tingene? Og eventuelt fått dem fikset?

12V problem mest trolig ! Skaff et voltmeter som plugges i 12V uttak og sjekk spenningen...

Mulig det stemmer det du sier, men jeg anser det uansett ikke som min oppgave her å drive med feilsøking på en 3-4 dager gammel bil...
Nå var Viking nettopp hjemme hos meg og hentet bilen, den er jo ikke kjørbar i fuktig vær nå klimaanlegg/ vifte ikke funker...
Viking-sjåføren kunne forøvrig opplyse om at han hadde hentet en god del Polestar i Trondheimsområdet den siste tiden.
Her skal de folka hos Polestar jammen meg gjøre litt av en skikkelig jobb med å overbevise meg om å IKKE benytte meg av angreretten! Utrolig synd for det er sant å si en helt fantastisk bil å kjøre! Når den virker da.


Killa

Sitat fra: hELgenen på fredag 18. september 2020, klokken 11:17
Nå tuller du. Du må da kunne få mer enn 10A ut en 32A enfase kurs. 16A må gi ca 3.6 kW på 230 IT nett.
Og 32A ca 7.2 kW på 230V IT.
At den ikke gir 11 KW på IT nett ser jeg,men 1 Fas må vel gi opp til ca 7.2 kW. På 32A

Det kan jeg bekrefte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA