Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler

Startet av hELgenen, mandag 10. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Scubamares på mandag 14. september 2020, klokken 15:38
Glemte å legge til en annen feil -
Dersom du er uheldig å kommer borti P knappen rett ved siden av gearspaken (ikke usannsynlig siden det er en naturlig plass å la hånda hvile) bråbremser bilen selv om du holder en fart på 100 kmt.kke.
Det er da ganske vanlig funksjon på biler med elektronisk parkbrems.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Poffen

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 14. september 2020, klokken 16:54
Er det noen som får utlevert biler som er feilfri, eller er det bare mannskit over hele fjøla?

For å være litt "stygg" og ta alt og alle over en kam, så later det til at det er kun de bilene motorpressen får kjøre, som er noenlunde fri for feil.
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

Stikkkontakt

Sitat fra: Poffen på mandag 14. september 2020, klokken 17:09
Er det noen som får utlevert biler som er feilfri, eller er det bare mannskit over hele fjøla?

For å være litt "stygg" og ta alt og alle over en kam, så later det til at det er kun de bilene motorpressen får kjøre, som er noenlunde fri for feil.

Kjenner at jeg ikke har lyst på denne bilen.
Hvordan kommer jeg meg unna?
Levering om 3-4 uker antar jeg.

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på mandag 14. september 2020, klokken 17:03
Dersom du er uheldig å kommer borti P knappen rett ved siden av gearspaken (ikke usannsynlig siden det er en naturlig plass å la hånda hvile) bråbremser bilen selv om du holder en fart på 100 kmt.kke.

Men skrur de på full brems i alle hastigheter?

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på mandag 14. september 2020, klokken 17:19

Hva er full brems? Tviler på at PS2 låser hjulene. Men vanligvis er det en hard brems ja.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

knutmy

Sitat fra: turfsurf på mandag 14. september 2020, klokken 17:03

Er ikke det rett og slett nødbremsen din? hvis vanlige bremser skulle svikte, greit at den bremser ganske

Barrabas

Kjenner som flere andre her mer bekymring nå ja. Hadde vært kjekt om noen som har fått kundebil kunne kommet inn her og sagt at bil er ok, eller i det minste med små og lett fiksbare feil/mangler. Jeg er ikke på face og kan ikke sjekke der heller. Når telefonen om henting kommer etterhvert så må det jo være mulig å be om sjekk og bekreftelse på at bil er kontrollert for kjente feil og oppdatert med siste SW før en henter ut?

Poffen

Jeg la inn en link til angrerettsskjemaet tidligere i dag (se under). Er e-postadresse i skjemaet, som en skal kunne benytte.
Ligger an til at jeg benytter det selv i morgen. Polestar har ut dagen i dag med å svare opp en henvendelse jeg sendte for en uke siden. Ikke noe svar = sender skjemaet.

Spekulasjon: Enten har de for få personer til å svare opp henvendelser. Noe som er beklagelig, men som de burde tatt høyde for mtp. alle feilene. Eller verre, de har nok folk, men har innført policy å ikke svare for å slippe å innrømme at de har feil på kjøretøyene.

Sitat fra: Poffen på mandag 14. september 2020, klokken 11:59
...
Fant ut at link i kjøpskontrakt til angrerettskjema pekte til en ugyldig side. Korrekt link: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1590690959-consumerwithdrawalform-no.pdf
Testet å importere det i Word for å kunne redigere og det fungerte. Tok litt tid å importere pga. grafikken øverst.
...

Bfs

jeg har hatt min polestar i litt over en måned nå, ingen store problemer. Det er noe i min bil som lager litt ulyder under rattet, en hattehylle (tror jeg) som lager ulyd over humper og diverse software feil, men ingenting betydelig. foreløpig. Det jeg er misfornøyd med er rekkevidden, som fremstår som uoppnåelig og forsinket app. Ser at noen mener at rekkevidden blir en del bedre ved å slå av enpedalskjøring. Det er en veldig stor overgang å gå fra e-niro til polestar, og det er skuffende når polestar har lengst wltp rekkevidde.

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

hELgenen

Sitat fra: Poffen på mandag 14. september 2020, klokken 17:47

Jeg la inn en link til angrerettsskjemaet tidligere i dag (se under). Er e-postadresse i skjemaet, som en skal kunne benytte.
Ligger an til at jeg benytter det selv i morgen. Polestar har ut dagen i dag med å svare opp en henvendelse jeg sendte for en uke siden. Ikke noe svar = sender skjemaet.

Spekulasjon: Enten har de for få personer til å svare opp henvendelser. Noe som er beklagelig, men som de burde tatt høyde for mtp. alle feilene. Eller verre, de har nok folk, men har innført policy å ikke svare for å slippe å innrømme at de har feil på kjøretøyene.

Sitat fra: Poffen på mandag 14. september 2020, klokken 11:59
...
Fant ut at link i kjøpskontrakt til angrerettskjema pekte til en ugyldig side. Korrekt link: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1590690959-consumerwithdrawalform-no.pdf
Testet å importere det i Word for å kunne redigere og det fungerte. Tok litt tid å importere pga. grafikken øverst.
...

Det der ser mer ut som et skjema som kan brukes når kunden har fått bilen - eller?
Jeg har ikke skrevet kontrakt ennå en gang - hadde håpet på at alt dette rotet var tatt skikkelig tak i nå og at vi kunne høre fra fornøyde kunder.

Poffen

Det er det skjemaet de har liggende som de refererer til forbrukerens tilbakekallingsskjema. Jeg kommer til å henvise til Polestar med utstyr ift. ordrenr. og dato på første punkt. Deretter dato for signert kontrakt på punkt to. Regner med du kan benytte ordredato på punkt en og to hvis du ikke har signert kontrakt.

Barrabas

Sitat fra: Bfs på mandag 14. september 2020, klokken 17:50
jeg har hatt min polestar i litt over en måned nå, ingen store problemer. Det er noe i min bil som lager litt ulyder under rattet, en hattehylle (tror jeg) som lager ulyd over humper og diverse software feil, men ingenting betydelig. foreløpig. Det jeg er misfornøyd med er rekkevidden, som fremstår som uoppnåelig og forsinket app. Ser at noen mener at rekkevidden blir en del bedre ved å slå av enpedalskjøring. Det er en veldig stor overgang å gå fra e-niro til polestar, og det er skuffende når polestar har lengst wltp rekkevidde.

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

Takk, det var bra å endelig høre. Håper du får orden på de issuene du har. Det er vel rundt 900 biler der ute nå så håper flere popper inn med positive tilbakemeldinger. Har virkelig lyst å få gjennomført dette kjøpet med en positiv opplevelse.

hyeongnim

Ser også på en av de større Facebook-sidene flere rapporter fra kunder som har få feil og er veldig fornøyd. For å balansere litt mot misnøyen her   :)

For å sitere én: "Hentet bil 21. august. Har ikke hatt annet en en software oppdatering som fikset fjernlys og lading til 80%. Elllers bare små, ubetydelige bugs som jeg antar fikses i neste oppdatering. Knallgod bil. Veldig godt fornøyd. Når du ser hva du får for pengene, er dette et røverkjøp....i alle fall min mening😉"

Ingeniøren

Det går seg nok til folkens. Det er alltid de som skriker/skriver høyest som får mest/tar mest plass her inne. Klart det vil være feil på en helt ny bil - skal man ha en tilnærmet feilfri bil så burde man ventet med å handlet til det hadde gått et år.

Det som kanskje ikke er så bra at det virker som service apparatet ikke er forberedt på dette samt at man kanskje har sluppet bilen litt tidlig for å selge i disse tider når en del andre sliter med produksjon kapasiteten.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Oddaa

Sitat fra: turfsurf på mandag 14. september 2020, klokken 17:23

Hva er full brems? Tviler på at PS2 låser hjulene. Men vanligvis er det en hard brems ja.
Helt riktig, sånn er det i alle fall på Volvo, VW og Audi som jeg har erfaring med. Riktig nok egen knapp for parkeringsbremsen på disse (ikke via P, har aldri tatt sjansen på å trykke på den i fart).

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA