Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla E-Mustang from Russia with love and Power

Startet av RJK, søndag 09. august 2020, klokken 11:16

« forrige - neste »

RJK

La merke til denne på Broom sine sider. Dette er vel bilen både Tesla og Ford burde laget, men WoW, den tenner alle mine sanser. Denne er griselekker:





https://www.tv2.no/broom/11572398/


https://www.youtube.com/watch?v=IKer1pMxPmo

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ryback

Mange kule el-restmods ute og går. Kanskje man i fremtiden får bilproduksjon slik den var i den spede begynnelsen. Man kjøper et skateboard og får en coachbuilder til å lage karosseriet/interiør.

RJK

Sitat fra: ryback på søndag 09. august 2020, klokken 18:06
Mange kule el-restmods ute og går. Kanskje man i fremtiden får bilproduksjon slik den var i den spede begynnelsen. Man kjøper et skateboard og får en coachbuilder til å lage karosseriet/interiør.

Dette er vel litt annet enn restmod? Oppfatter ihvertfall begrepet som at man modder et restaureringsobjekt. Men er åpen for at jeg har feil forståelse av begrepet.

Dette ser ut som at man kopierer en eskisterende modell, men bygger fra grunn og legger på endel endringer, som heller ikke gjør at dette er levelig business pga at det nettopp er kopi. Det er kanskje retromod som blir riktig begrep her?

Mulig de kommer unna ved at det lages i Russland, men kan potensielt føre til at de blir vanskelig å importere. Uansett, så blir vel dette veldig småskala produksjon, og prisen vil sikkert gjenspeile dette.

Og det tror jeg at fort blir greia med coachbuilding også. Det blir vanskelig å basere seg på skreddersøm, både pga kostnadene, men og fordi ihvertfall i Europa, så vil man slite med å få godkjent bilene straks man kommer over et visst antall biler. Og noe lettere blir det neppe i Norge, heller.

Men uansett, jeg synes dette var dritkult.

:)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA