Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning om elbilens bensinstasjon, erfaringer så langt i ferien?

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 09. juli 2020, klokken 10:21

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 10. august 2020, klokken 18:21
Pussig nok gjør lengre rekkevidde det akutte ladebehovet mindre.
Det støtter jeg fullt ut, og er min erfaring også!

Men så lenge ikke elbilen overgår de beste fossilbilene på rekkevidde og fylle/ladetid, vil mer og raskere være bedre

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på mandag 10. august 2020, klokken 18:25

Men så lenge ikke elbilen overgår de beste fossilbilene på rekkevidde og fylle/ladetid, vil mer og raskere være bedre
Absolutt. De beste elbilene er nå bra nok til kjøring på norsk landevei sommerstid, men dårlig vinterføre, høy fart på motorvei og / eller stor henger er fremdeles en utfordring. Jeg presterte å få vår gamle X100 ned i 25 mils rekkevidde på motorvei vinterstid en gang, selv om den kunne gå 45 mil på landeveiskjøring.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ryback

Kjørte Bergen - Ustaoset - Oslo med sykkel på hengerfeste på Model3. Ladekablene blir litt korte når bilen blir en drøy meter lenger. Heldigvis var det god plass så jeg kunne stå på tvers.

Ladet på GK-stasjonen på Bromma siden blæra uansett måtte tømmes. Jeg tenker det er fint å legge igjen litt kroner selv om jeg hadde rekkevidde nok til å komme meg hjem uten lading.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ryback på torsdag 13. august 2020, klokken 13:20
Kjørte Bergen - Ustaoset - Oslo med sykkel på hengerfeste på Model3. Ladekablene blir litt korte når bilen blir en drøy meter lenger. Heldigvis var det god plass så jeg kunne stå på tvers.

Ladet på GK-stasjonen på Bromma siden blæra uansett måtte tømmes. Jeg tenker det er fint å legge igjen litt kroner selv om jeg hadde rekkevidde nok til å komme meg hjem uten lading.

Jeg hadde Thule VeloCompact 927 på kroken, med plass til 3 sykler. Jeg måtte ha hjelp når jeg rygget så jeg kunne rygge nesten helt inntil, men da nådde jeg frem med ladekabler både på Superchargers og andre ladere...
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 13. august 2020, klokken 13:27

Jeg hadde Thule VeloCompact 927 på kroken, med plass til 3 sykler. Jeg måtte ha hjelp når jeg rygget så jeg kunne rygge nesten helt inntil, men da nådde jeg frem med ladekabler både på Superchargers og andre ladere...
Har samme stativet, det går imellom :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi


ToWalkOrDrive

Sitat fra: hemi på torsdag 13. august 2020, klokken 21:04
Sååå om du kan rygge, går det?  :D :D 8)

Med Model 3 trenger en heller ikke kjøre mellom laderne. Da er det nok å kjøre rygge helt inntil....det er erfaringen etter 2000km i sommer.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA