Tesla Is Limiting Supercharging To 120 kW In Europe

Startet av Motorwatt, torsdag 06. august 2020, klokken 22:29

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Ikke ofte jeg superlader, men jeg måtte stoppe for å lade litt i Hokksund i går, og der fikk jeg 136 kW.

Handyman

Testet Liertoppen på fredag og peaket på 217kW og holdt i lengre tid rundt 180kW.
Startet på 27%, og batteriet var ikke skikkelig varmt heller.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Polestar

Begrensningen gjaldt i sommer for V2-superladere, aldri V3-superladere som Liertoppen.

Om dette blir et årlig sommerfenomen i Europa gjenstår å se.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Leafy

Sitat fra: Polestar på mandag 07. september 2020, klokken 00:14
Begrensningen gjaldt i sommer for V2-superladere, aldri V3-superladere som Liertoppen.

Om dette blir et årlig sommerfenomen i Europa gjenstår å se.

Kilde på dette?
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21 - Solgt!
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

tornaldo

Sitat fra: Leafy på mandag 07. september 2020, klokken 11:13
Sitat fra: Polestar på mandag 07. september 2020, klokken 00:14
Begrensningen gjaldt i sommer for V2-superladere, aldri V3-superladere som Liertoppen.

Om dette blir et årlig sommerfenomen i Europa gjenstår å se.

Kilde på dette?

Kilde på om det er et årlig sommerferiefenomen?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA