Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeport på Model x 2017?

Startet av Dazzy, torsdag 06. august 2020, klokken 17:04

« forrige - neste »

Dazzy

Hei, prøver å finne ut av dette men finner ingen info verken på Google eller i manualen som jeg fant på nett. Har Model X 2017 vanlig Type 2 inngang? Og hurtiglades den med den samme inngangen eller en annen?

Hvor stor Ladehastighet kan man forvente med X 75d 2017?

Stig-Arne

Ja lader med samme port. Trenger Chademo eller CCS adapter om du skal hurtiglade andre plasser enn Tesla sine SuC.

Du kan forvente maks rundt 124 kW en kort stund med rette forhold. Er mange forhold som bestemmer ladehastighet.

Dazzy

Ok, så type 2 kontakten som jeg kobler i boksen hjemme kan også gi såpass hastigheter?

Stig-Arne

Sitat fra: Dazzy på torsdag 06. august 2020, klokken 17:12
Ok, så type 2 kontakten som jeg kobler i boksen hjemme kan også gi såpass hastigheter?

Les denne så blir du litt klokere :)

https://www.tocn.no/ladeveiledning/

geear

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 06. august 2020, klokken 17:07
Ja lader med samme port. Trenger Chademo eller CCS adapter om du skal hurtiglade andre plasser enn Tesla sine SuC.

Du kan forvente maks rundt 124 kW en kort stund med rette forhold. Er mange forhold som bestemmer ladehastighet.
130 med rette forhold...  :+1:

Men 100+ er relativt kortvarig på 75. Over 50% daler det godt, og over 60-70% er særdeles kjedelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA