Kjøpe P2 i Tromsø og service i Trondheim??

Startet av Roy Aasen, tir 04. aug 2020, kl. 22:54

« forrige - neste »

Roy Aasen

Håper at Polestartypen pratet tull, eller så kan man kanskje  ikke kjøpe bilen hvis du bor nord for Steinkjer.🙂
Nederst i innlegget:

https://elbilforum.no/index.php?topic=52319.msg911359#msg911359

Barrabas

Hmm, hørtes ikke bra ut. Forhåpentligvis bare noe som må avklares. Jeg var en tur innom Volvo forhandler i Kjøkkelvik i Bergen vest i går og fikk bekreftet at de har hatt 2 stk. på kurs for å ta service på P2.

mroek

Polestar har avtale med mange Volvoforhandlere etterhvert, og jeg tror bestemt de er åpne for flere, men det er nok en forhandlings/diskusjonsprosess. Jeg spurte "min" lokale Volvoforhandler flere ganger, og fikk først svar om at de ikke hadde avtale med Polestar, men at de prøvde å få det. Så gikk det noen uker, og så fikk jeg mail fra dem om at nå hadde de fått på plass avtale. Dette skjedde en god stund etter at den første listen ble publisert (da var det nesten bare store kjedeforhandlere som Bilia som var inkludert), men jeg vet ikke om det faktisk er publisert en komplett liste noe sted.

For de som gjerne vil ha "sin" Volvoforhandler til å bli servicepartner for Polestar, så er det kanskje lurt å indikere at man gjerne vil at de skal bli det. Da vet de i hvert fall at det finnes interesse for det. Skulle jo tro at Tromsø var stort nok til at Bil i Nord (er vel det forhandleren der heter) kunne være interessert?

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

tepe2

Heisan. Det var jeg som snakket med selgeren i Tromsø. (Jeg bor forresten i Narvik)

Jeg ante ikke at de hadde avtale med enkelte Volvoforhandlere. Han sa ingenting om det. Jeg skulle gjerne fått snakket mer med han, men det var ikke tid.

Jeg synes det er litt merkelig dersom de har avtale bare med enkelte Volvoforhandlere, og ikke alle. Volvoforhandleren i Narvik har uansett ingen stor stjerne i mi bok. Jeg ville helst brukt andre. Er ikke så langt fra Narvik til Harstad, eller Kiruna i Sverige for den del.

Trond Svenning

Sitat fra: tepe2 på ons 05. aug 2020, kl. 00:43
... Jeg synes det er litt merkelig dersom de har avtale bare med enkelte Volvoforhandlere, og ikke alle.
Det er nok fordi mange (alle?) Volvoverksteder ikke er eid av Volvoimportøren, men andre. Eksempelvis i Moss heter Volvo forhandleren og verkstedet Bilbutikk 1 og er ikke eid av Volvo. De selger ikke Polestar, men har nylig inngått en avtale om å levere servicetjenester.
Volvo XC40 Twin - MY24

Roy Aasen

Bilia Kongsvinger er iallefall på listen av servicepartnere :). Muligens flere Bilia-butikker som er aktuelle. Glemte å spørre.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA