Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabilt batteri

Startet av kenroe, tirsdag 04. august 2020, klokken 12:13

« forrige - neste »

Counterpointer

I tillegg til nevnte feilkilder ved anekdotisk eksempelbruk, så har en tidsforskyvningen. E-tron hadde en god del rapportering når 55 ble lansert, det virker bedre nå. 50 har også fått nytt oppsving nå som sikkert gir seg. 12 volt batteri har jeg sett har dukket opp nå etter at en del biler har gått langt nok. App har vel vært til og fra hele tiden.
Tidsforskyvning vil gi forsinkelse av feilrapportering på sosiale medier og gamle ting vil henge igjen.

Nyttig å stikke fingeren i jorda innimellom. Det finnes både «evangelister» som aldri har feil og kjenner heller ingen som har feil. På den andre siden er «negativistene» hvor alt er feil.....

ThomasEL

I en slik type tråd er det utrolig nyttig/interessant hvis trådstarter oppdaterer litt om status etter hvert...

Hvordan har det gått? Har de funnet feilen? Byttet celler? Byttet hel modul?
Eller mener de fortsatt at det «går seg til» (hvilket jeg i tilfelle tviler på er korrekt)?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

runesivertsen

Jeg skal ikke kuppe denne tråden, som handler om ustablit batteri...men :) Som en generell kommentar til det som blir diskutert angående antall feil på bil etc.; det er viktig å huske på at de man stort sett hører noe fra er de som har problemer, uansett om det er bil, båt, plenklipper, nabo... De man ikke hører noe fra er, med enkelte unntak, fornøyd :)

Ingeniøren

Sitat fra: runesivertsen på lørdag 29. august 2020, klokken 23:09
Jeg skal ikke kuppe denne tråden, som handler om ustablit batteri...men :) Som en generell kommentar til det som blir diskutert angående antall feil på bil etc.; det er viktig å huske på at de man stort sett hører noe fra er de som har problemer, uansett om det er bil, båt, plenklipper, nabo... De man ikke hører noe fra er, med enkelte unntak, fornøyd :)

Jeg er veldig fornøyd med begge elbilene jeg har hat og er ganske aktiv her inne...

Enig med Thomas. Litt synd at noen som spør om hjelp, og gjerne får masse hjelp, så bare fordufter når de fått det de vil ha og ikke melder tilbake. Hva som faktisk blir løsningen på problemet er meget nyttig for mange og noe vi setter stor pris på  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

kenroe

#34
Oppdatering: Bilen står nå på verksted. Stått der i snart en uke. De skulle bytte en styringsenhet, så skulle bilen stå til balansering 2-3 dager. Så da får vi se.... Sjekket appen og ser ikke noe bedring der så dette blir spennende. Ting tar tid så kommer tilbake når jeg vet mer. Takk for hjelpen :-)

Ingeniøren

Sitat fra: kenroe på mandag 31. august 2020, klokken 10:16
Oppdatering: Bilen står nå på verksted. Stått der i snart en uke. De skulle bytte en styringsenhet, så skulle bilen stå til balansering 2-3 dager. Så da får vi se.... Sjekket appen og ser ikke noe bedring der så dette blir spennende. Ting tar tid så kommer tilbake når jeg vet mer. Takk for hjelpen :-)
:+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

kenroe

 :-1: Bilen står fortsatt på verksted, passert 3 uker nå. Ikke noe klart svar enda. Venter på avgjørelse fra Tyskland.

hemi

auch, desverre ikke unikt/noe nytt, flere har hatt myee trøbbel.

pst

Sitat fra: hemi på torsdag 17. september 2020, klokken 09:29
auch, desverre ikke unikt/noe nytt, flere har hatt myee trøbbel.
Noen trøstende velvalgte ord fra en forståelsesfull meddebattant er velkomment  :)
( på andre bilmerker på forumet ( særlig ett ) finnes et rikholdig utvalg av innlegg om feil og mangler på bilene som du er velkommen til å kommentere på samme originale og opplysende måte ). :o
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

hemi

#39
Kipe tidkrevende feil, der utbedring er langdryg, er vel like lite bra uavhengig av merke? E-tron 55 ligger vel også ganske høyt opp på lista over de med batterifeil og bytte, iaf i min vennekrets. (høyere enn noen annen elbil)

Usikker på hvilke andre merker du sikter til dog, da jo flere nå har hatt mye tull siste tiden, men få med hovedbatteriet.

Kjenner meg også dessverre igjen i å vente ukesvis på at team VAG skal fikse bilen.

Øyvind.h

Se det positive tenker jeg. Naboen som skal bytte batteri (Etron) leverte inn bilen for 2-3 uker siden. De kjører fortsatt lånebil (Etron). Så lenge det ikke er vinter (mtp app/forvarming) og lånebilen er lignende din egen, er det i hovedsak positivt. Slitasje, forsikring etc legges på lånebil og skåner din egen. Jeg kunne fint hatt lånebil fra april til september hvert år :D (minus noe behov for å kjøle kupeen via app da...)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Jepp, tror jeg kjørte ca 10000km i lånebil mens jeg hadde Model X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektro

Sitat fra: hemi på torsdag 17. september 2020, klokken 09:29
auch, desverre ikke unikt/noe nytt, flere har hatt myee trøbbel.

Rart, jeg kjenner ingen. Har flere i barnehage/skole/nabolag og venner med e-tron. Og har snakket med mange på ladestasjoner ol. Typisk spørsmål er «Fin bil, er du fornøyd»? Ingen har sagt noe om driftsstans. Hvordan fungerer din?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på søndag 20. september 2020, klokken 09:26
Har flere i barnehage/skole/nabolag og venner med e-tron. Og har snakket med mange på ladestasjoner ol. Typisk spørsmål er «Fin bil, er du fornøyd»? Ingen har sagt noe om driftsstans. Hvordan fungerer din?
Feil spørsmål. De fleste ønsker å forsvare kjøpet sitt (det er jo du ett prima eksempel på). Har snakket med mange etron eiere, og begynner man å spørre spesifikt om feil og mangler får man gjerne svar, selv om de er fornøyd... Samme her det, jeg er da fornøyd med I-Pacen, selv om den har sine feil og mangler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

pst

Sitat fra: elektro på søndag 20. september 2020, klokken 09:26
Sitat fra: hemi på torsdag 17. september 2020, klokken 09:29
auch, desverre ikke unikt/noe nytt, flere har hatt myee trøbbel.

Rart, jeg kjenner ingen. Har flere i barnehage/skole/nabolag og venner med e-tron. Og har snakket med mange på ladestasjoner ol. Typisk spørsmål er «Fin bil, er du fornøyd»? Ingen har sagt noe om driftsstans. Hvordan fungerer din?
Da er vi to som ikke kjenner noen ( av mange med e-tron ) uten batteriproblemer.  :)

Men , man skal aldri risikere å bli rapportert ved å betvile negativ omtale av Audi og Møller på dette forumet. :o
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA