Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.32.x

Startet av Motorwatt, fredag 31. juli 2020, klokken 22:33

« forrige - neste »

Motorwatt

Uten at det står i Release Notes?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sulle

Oppdaget at summon er endret på vår S (2020.32.2) i dag: Endret fra «dødmannsknapp» som må holdes inne mens bilen kjører til start og stopp-knapp. Et trykk i ønsket retning starter bilen, et trykk på stoppknapp, som vises når bilen er i bevegelse stopper bilen. Andre som har sett det samme?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Counterpointer

Sitat fra: Elmo på onsdag 19. august 2020, klokken 18:54
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. august 2020, klokken 06:19
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 18. august 2020, klokken 07:54
Installert i bilen nå: 2020.32.2...
Er det noe nytt i denne?
Jeg har sagt det før og sier det igjen.
Når man spør om det er noe nytt så må man få med "i forhold til 2020.x.x".
Og samme nå man svarer: "Nei - ikke i forhold til 2020.x.x"   eller  "Ja ditt og datt - i forhold til 2020.y.y"
Hvis ikke så er jo informasjonen temmelig verdiløs fordi den som spør eller leser kan ha en helt annen versjon på sin bil.
Her er de fleste på såpass ofte at det burde ikke være nødvendig å si fra forrige versjon. Men det var altså det jeg mente. Det er hvis en  lurer på forskjell fra tidligere .xx en bør spesifisere.

Handyman

Sitat fra: Sulle på onsdag 19. august 2020, klokken 19:55
Oppdaget at summon er endret på vår S (2020.32.2) i dag: Endret fra «dødmannsknapp» som må holdes inne mens bilen kjører til start og stopp-knapp. Et trykk i ønsket retning starter bilen, et trykk på stoppknapp, som vises når bilen er i bevegelse stopper bilen. Andre som har sett det samme?
På min har dette vært rimelig tilfeldig hver gang jeg skal bruke summon. Har vært slik i sikkert et år.
Noen ganger det ene, andre ganger det andre. Har ikke klart å finne noe system.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sulle

OK, har ikke lagt merke til det før, men summon virker så dårlig at funksjonen blir sjelden brukt...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

JorEl

I dag fikk jeg brukt "Kom til meg-knappen" på en stor parkeringsplass. Bilen rygget ut og svingte mens jeg gikk noen meter bortover, og bilen fulgte etter. Tøft 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Wibla

Fikk denne i dag, spent på eventuelle endringer :)
2018 Tesla Model S 75D

sjokomelk

Hos meg har regnsensoren blitt helt elendig i denne versjonen. Nå skal jeg klage motsatt av hva man har gjort før - for nå går viskerne på full hastighet og gnukker på tørr rute selv om det nesten ikke er dråper på ruta. :laugh:
Jeg måtte gå tilbake til god, gammeldags intervallfunksjon nå. :(
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kodax

Regnsensorene fungerer strålende hos meg
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

knegg

Sitat fra: sjokomelk på fredag 21. august 2020, klokken 16:01
Hos meg har regnsensoren blitt helt elendig i denne versjonen. Nå skal jeg klage motsatt av hva man har gjort før - for nå går viskerne på full hastighet og gnukker på tørr rute selv om det nesten ikke er dråper på ruta. :laugh:
Jeg måtte gå tilbake til god, gammeldags intervallfunksjon nå. :(

Jeg merker at dersom jeg har noe "rainoff" eller annet voks/belegg på ruten så er regnsensoren håpløs. Når ruten er helt uten belegg fungerer regnsensoren ganske bra. Utenom når jeg kjører ut av tunneler inn i regn.
2020 Model 3

silence

Sitat fra: sjokomelk på fredag 21. august 2020, klokken 16:01
Hos meg har regnsensoren blitt helt elendig i denne versjonen. Nå skal jeg klage motsatt av hva man har gjort før - for nå går viskerne på full hastighet og gnukker på tørr rute selv om det nesten ikke er dråper på ruta. :laugh:
Jeg måtte gå tilbake til god, gammeldags intervallfunksjon nå. :(

Nøyaktig samme her, men er fortsatt på 2020.28.6. Måker opp til max ved det minste regn, og er bare noen ganger den justerer ned hastigheten etter hvert.
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

Øggen

Sitat fra: sjokomelk på fredag 21. august 2020, klokken 16:01
Hos meg har regnsensoren blitt helt elendig i denne versjonen. Nå skal jeg klage motsatt av hva man har gjort før - for nå går viskerne på full hastighet og gnukker på tørr rute selv om det nesten ikke er dråper på ruta. :laugh:
Jeg måtte gå tilbake til god, gammeldags intervallfunksjon nå. :(

Det gjer min på 2020.24.6.11 også. Heilt bort i natta kor elendig drittlei ej e av detta totalt feilkonstruerte møkka systemet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

DagfinnN

Sitat fra: Øggen på søndag 23. august 2020, klokken 19:52
Sitat fra: sjokomelk på fredag 21. august 2020, klokken 16:01
Hos meg har regnsensoren blitt helt elendig i denne versjonen. Nå skal jeg klage motsatt av hva man har gjort før - for nå går viskerne på full hastighet og gnukker på tørr rute selv om det nesten ikke er dråper på ruta. :laugh:
Jeg måtte gå tilbake til god, gammeldags intervallfunksjon nå. :(

Det gjer min på 2020.24.6.11 også. Heilt bort i natta kor elendig drittlei ej e av detta totalt feilkonstruerte møkka systemet.
Min fungerer nær perfekt. Kan det være fordi jeg er så snill?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

RBK

Har xxx.28 og oss meg er den helt konge. Blir den dårligere i versjon 32?
Kan være lurt å kalibrere på nytt om det lar seg gjøre
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

kodax

Fungerte strålende for meg på .28 og også nå på .32
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA