Firmware Update - How Does it Work?

Startet av submarine, søndag 19. juli 2020, klokken 21:31

« forrige - neste »

submarine

Hei alle sammen.

Vil bare høre med forumet her hva som er interessant å vite angående en firmware oppdatering.  Har selv god erfaring med hva som skjer til hvilken tid/rekkefølge og skriver i øyeblikket en lenger "tutorial" på hele prosessen som jeg gjerne vil diskutere og dele.  Mye informasjon er allerede ute på diverse fora, jeg vil gjerne komprimere det som er kjent i et mer detaljert sammendrag.

Hva er dere nysgjerrig å vite?  Håper/tror jeg kan svare  ;)

JorEl

Flott :+1:
Bli ferdig med den tutorialèn og legg den ut. Så tar vi debatten :) Kan du ikke lage et lite omriss av det du kan hjelpe med? Mange flinke folk her, så ikke legg for mye i arbeidet før du får litt feedback.
Ingen vet jo hva du kan hjelpe med, før du viser ditt nivå ;)
Bare husk at det er jeg som har ansvaret for de dumme spørsmålene :D

Edit; NeuroNettWork? Hvorfor så mange forskjellige SW-versjoner? Hvor lang tid tar det å skrive en`versjon? Hvor mange timer, hvor mange folk, kostnader.
Er du flink kan du lage en ny avansert App som er bedre enn TeslaFi :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

submarine

Takker for svar så langt.  Begynte så smått i helgen på dette men nå ser det ut til at denne uken blir litt mer travel enn jeg så for meg så det kan nok ta litt tid før jeg har ting klar, om ikke annet kan jeg nok få i stand et sammendrag i løpet av helgen eller så.

Noen av spørsmålene dine kan jeg nok besvare på et vis.

Motorwatt

@TS. Dette har vært diskutert i årevis, og mange av spørsmålene mangler fremdeles konklusjoner. Ser fram til å lese dine. Den endelige fasiten eies av noen som nok ikke kan/vil offentliggjøre den. Naturlig nok.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA