Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Summon "Kom til meg"!

Startet av Motorwatt, søndag 19. juli 2020, klokken 08:18

« forrige - neste »

Motorwatt

Ikke testet ennå:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Virker dessverre dårlig. Avhengig av Bluetooth.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaModelX

Summon har ikke virket for min del på minst 2 år.
Tar bare sammen speilene og sier den mislyktes  :-1:

emmern

må sitte oppå bilen for at det skal virke  ::)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Med Android er det helt håpløst for meg, men iPhone virker sånn passe med de begrensningene vi har i EU. "Kom til meg" blir selvsagt håpløst så lenge den ikke kan bruke WiFi.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaModelX


Motorwatt

#6
Ingen aning. Den bare kom.... Kanskje noe med vers. 2020.28.2 i sammenheng med siste Navigasjonsdatabase. Muligens også nødvendig med HW3.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaModelX

Har det samme som deg, men ser ikke valget i appen  ???

sjokomelk

Den har eksistert lenge. Men du må aktivere Standby Mode for Summon i menyen for at den skal virke.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Mulig det, men kan ikke huske å ha vært borte i noe slikt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#10
Smart Summon er nok litt for "smart" for meg. Her har alltid Summon virket, (men ikke utenfor huset siden bilen kludrer mellom wifi og 4G.)
Smart Summon har i hvert fall mange, forskjellige meldinger, som forteller hvorfor ingenting funker...
Navnet begynner og irritere :-\
Edit; Men Tesla skal ha for at de har laget biler som klarer bedre. Tenker det er flere europeiske fabrikanter som forteller sine folkevalgte, hvorfor Tesla ikke må få bruke Smart Summon..

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Electric Avenue

#11
Både summon og smart summon er i utgangspunktet en genial funksjon som jeg gjerne skulle brukt mye mer. Desverre har jeg vel egentlig gitt opp å bruke det pga disse eu reglene som i praksis berenser den til nesten det ubrukelige. Jeg testet smart summon med god suksess ved å ha en klonet telefon koblet til Bluetooth liggende inne i bilen sammen med nøkkelen, og så stå et stykke unna med app på en annen telefon og se hvordan den navigerer seg rundt på parkeringsplassen.

Da funker det! 😁 Riktig nok får den kjøre maks 20 meter, som ikke er så langt som det høres ut siden rygging og all manøvrering tas med. Uansett, ganske fascinerende å se på 😁

Av innlysende grunner er det ikke praktisk å ha telefon og nøkkel liggende i bilen til en hver tid, så det ble bare med det eksperimentet. Desverre så mislykkes den med å koble til 50% av gangene jeg prøver summon til vanlig, pga bluetooth og nøkkel må være så nær. Man må i praksis stå kun en meter ifra bilen for at det skal virke. Dermed blir det aldri brukt. Går fortere å bare flytte den manuelt enn å knote med noe som bare funker av og til. Hvis ikke skulle jeg gjerne brukt det oftere. 🙂

Prøvde det her en dag pga det hadde regnet sånn og bilen stod i en diger dam.. tenkte jeg kunne rygge den noen meter bak så jeg slapp å bli våt på bena, men jeg måtte uansett stå så nær for at det skulle fungere at det ble litt meningsløst.. 😂

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model S

Lynkjapp

Sitat fra: emmern på søndag 19. juli 2020, klokken 11:08
må sitte oppå bilen for at det skal virke  ::)

Du slipper tau og mopp da. :)


Kim-

For å få denne funksjonen må vel summon stå i standby modus. Dvs bilen er klar for å motta kommandoer på direkten. Tror ikke den sover, eventuelt sover like godt
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

k1

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 23. juli 2020, klokken 09:55
Sitat fra: emmern på søndag 19. juli 2020, klokken 11:08
må sitte oppå bilen for at det skal virke  ::)

Du slipper tau og mopp da. :)



Faktisk ikke helt overbevist om det 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA