Skru inn en skrue i ryggen på baksetet TMS Raven

Startet av sigvaldsen, lør 18. jul 2020, kl. 18:04

« forrige - neste »

sigvaldsen

Hei,

Litt av et spørsmål men her kommer det:

Tenkte å skru inn en skrue i ryggen på det midterste baksetet i min TMS. Tenkte å skru den inn rett under der skinnet stopper på hodestøtten. Skal ikke tåle noe særlig med krefter så det blir ikke store saken. Maks 10 mm inn.

Skulle det by på noen problemer? Det er jo ingen tech i baksetet der utenom varme og så vidt meg bekjent (youtube) så er det noen ganske flate greier som antageligvis ligger ganske nært overflaten på passasjersiden av setet. Noen som vet hvilken materiale det er man eventuelt skrur i?

offpist

Skulle gå greit det.
Jeg har vært av med bakdekselet på Gen4 stoler (som er i Raven).
Du skal ha ganske uflaks for å treffe noe bak, med å bruke en 10 mm skrue.
Bakdekselet er i plast, kanskje 2 mm tykk.

Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

emphezis

Av nysgjerrighet, hva skal skruen brukes til?  :angel:
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

sigvaldsen

Grunnen til at jeg trenger den er pga montering av et babyspeil. Utforming av nakkestøtten på gjør at hempene man klipser rundt nakkenstøtten ikke sitter godt nok. Får den til å sitte sånn høvelig men skulle vi være så uheldig å kræsje kommer det speilet flygende, det er helt sikkert.

Derfor skrur jeg inn en skrue med en løkke i, slik at jeg kan tre hempene fra speilet gjennom løkken. Da slipper jeg å feste speilet på nytt hele tiden samt at det er forsvarlig festet. Svart skrue og svart løkke gjør at det blir usynlig. Siden jeg ikke skrur i skinnet vil det heller ikke bli synlig når jeg eventuelt fjerner den.

sjokomelk

Blir det for langt ned på setet å bruke Top Tether-punktet som allerede finnes?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sigvaldsen

Kanskje en skolisse i den kroken gjør nytten ja, skal sjekke ut før jeg skrur.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA