Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 08:32
Nå som konkurrentene er ute (id4 og Enyaq) så er BMWen ca 100-150.000 dyrere for fullutstyrt bakhjulsdrift.
Gleder med til Vergleichstestene kommer!

Det syns jeg er lite.
Dagens X3 fremstår som svært luksuriøs i forhold til folgevognstandard og forskjellen i ytelse er også betydelig. Prisforskjellen på en velutstyrt Tiguan 150TDI og en X3 30d er vel mye større?

Trond.m

Drive recorder ser jeg står som et tillegg til 1700 kr i en prisliste jeg har. Er dette inkludert i fully charged, eller leveres det ikke i Norge ?

Sungrazer

Sitat fra: TM på onsdag 21. oktober 2020, klokken 20:49
Drive recorder ser jeg står som et tillegg til 1700 kr i en prisliste jeg har. Er dette inkludert i fully charged, eller leveres det ikke i Norge ?

Leveres i Norge, ikke inkludert i FC.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Trond.m

#78
Kan dette kan kjøpes i etterkant til i iX3 ?
Neppe det beste utstyret for å filme vakre landskap 😏.
Men vil den automatisk filme en parkeringsskade ?


Sungrazer

#79
Etter som jeg forstod kan slik funksjonalitet åpnes ved kjøp i etterkant. Som f.eks fjernlys-assistent etc. Dette er fordi alle bilene blir produsert med full utstyrspakke. Blir visstnok mer og mer vanlig blant bilprodusenter fordi produksjonen av bilen blir mer effektiv og dermed billigere.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

bobakka

Sitat fra: TM på onsdag 21. oktober 2020, klokken 20:49
Drive recorder ser jeg står som et tillegg til 1700 kr i en prisliste jeg har. Er dette inkludert i fully charged, eller leveres det ikke i Norge ?
Da jeg bestilte FC var det kun to ting som var mulig å bestille i tillegg - drive recorder og ulike fjæringoppsett.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

Du tenker på Adaptive M suspension til 4100 kr.
Bør man velge det ? Jeg tenker kanskje at dette ikke er en sportsbil, og at standardfjæring gir best komfort. Eller hva mener dere andre ?

daktari

Jeg ville tro at standard dempere er mer sporty enn "komfort" på de adaptive. Men vet ikke?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

StormFurby

Standarddemperne er også adaptive. Har ikke selv kjørt X3 med M-demperne, men syns Sport på standard adaptive dempere kledde en X3 30e veldig godt for litt mer aktiv kjøring.

På vår bestilling var sort innramming av grillen og disse M demperne det eneste vi ikke valgte. Som flere har sagt tidligere kan M demperne uansett bestilles i etterkant, da det uansett bare er software som er forskjellig, tanken min er at det kan være aktuelt med M dempere hvis det nå viser seg at standard dempere oppfører seg radikalt annerledes enn i en vanlig x3.

Trond.m

Sitat fra: StormFurby på fredag 23. oktober 2020, klokken 10:07
Standarddemperne er også adaptive. Har ikke selv kjørt X3 med M-demperne, men syns Sport på standard adaptive dempere kledde en X3 30e veldig godt for litt mer aktiv kjøring.

På vår bestilling var sort innramming av grillen og disse M demperne det eneste vi ikke valgte. Som flere har sagt tidligere kan M demperne uansett bestilles i etterkant, da det uansett bare er software som er forskjellig, tanken min er at det kan være aktuelt med M dempere hvis det nå viser seg at standard dempere oppfører seg radikalt annerledes enn i en vanlig x3.
Det var interessant. Sort innramming av grill ? Er ikke sorte lister og innramming av grill var standard på FC ?

StormFurby

Var det jeg trodde først, men da vi kom så langt som å sette opp bestillinga kunne vi velge innramming rundt grillen, bare sorte takrails og rundt vinduene som var obligatorisk

Trond.m

Ser at prisen på iX3 er veldig gunstig i forhold til Sverige. Fully charged eks. mva har en veiledende pris på 740.000 etter dagens kurs. Tenker dette er en veldig bra deal for de som ikke trenger 4WD  :+1:

Unified86

#87
IX3 Fully charged, sophisto metallic, svart skinn, alu nyre er satt i bestilling :)
Det er en fin totalpakke for oss som ikke trenger 4-hjulsdrift, ser frem til min første elektriske bil!

Venter på å få informasjon om produksjonsuke og leveranse - men har fått foreløpig estimat på leveranse innen juni (Oslo).
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

bobakka

Gratulerer med ny bil :-)

Min er produsert og snart på vei til Norge og ser frem til leveranse om ca. 2 måneder.

Jeg gleder meg veldig med mitt valg av en premium elbil på en gjennomtestet plattform med lang rekkevidde og akseptabel pris.

Når du bestiller nå og først får den i juni så virker det som om ikke BMW har noe problem med å få solgt bilene de produserer. Det lover godt :-)
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Counterpointer

Gratulerer med nye biler.

Blir spennende å høre om forbruket blir som forventet/forespeilet på iX3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA