Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

Nodland

Jeg har lagt merke til blant annet 2 små ting som det ser ut som ikke er på iX3 iforhold til X3, rattvarme og solgardiner i bakdørene. Litt rart om det skulle stemme men skal da klare og leve uten begge deler for det om.

Er det noen som vet hvordan vinterhjulene som følger med ser ut ? Og hvordan 20" sommerhjulene ser ut uten de mindre vakre kapselene, har ikke klart og finne noen bilder av de på the world wide web enda :p
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Orbit

Sitat fra: anorway på mandag 11. januar 2021, klokken 11:58
Blir dette første norsk registrerte IX3...
Nei, de kjører en tyskregistrert bil (med München-skilt). Sannsynligvis samme bil som de hadde på lån for test i november.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lepet65

Sitat fra: Orbit på torsdag 14. januar 2021, klokken 12:53
Nei, de kjører en tyskregistrert bil (med München-skilt). Sannsynligvis samme bil som de hadde på lån for test i november.
Er det blitt lov for norske nordmenn i Norge å kjøre utenlandsregistrert bil?

Orbit

Det gis unntak for kortvarig kjøring av pressebiler, og f.eks overgangsperiode ved flytting. Det er vel først og fremst at du blir avkrevd fulle importavgifter og MVA dersom du kjører i utenlandsk bil uten tillatelse ....... dvs kun vrakpant på en elbil.

https://www.skatteetaten.no/skjema/soknad-om-bruk-av-utenlandsregistrert-bil-i-norge/
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

anorway

Vi vet jo enda ikke hvem bil "Naf" skal teste i sin vintertest senere i Januar. Kan jo være det er noen biler på vei som blir norske demobiler.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Sitat fra: Nodland på torsdag 14. januar 2021, klokken 12:46
Jeg har lagt merke til blant annet 2 små ting som det ser ut som ikke er på iX3 iforhold til X3, rattvarme og solgardiner i bakdørene. Litt rart om det skulle stemme men skal da klare og leve uten begge deler for det om.
Garasjeåpner (homelink) skulle jeg gjerne hatt, samt rattvarme. Men, men...man kan jo ikke få alt man ønsker seg 😉

StormFurby

Bilen elbilforeninga bruker er samme som de hadde i november ja, mulig å tyde/tolke skiltet på bildet de har nettsidene sine. NAF sier de skal bruke bil på vei direkte fra fabrikk til Norge, så får tro den får norske skilter, sikkert en av mange demobiler som er like rundt hjørnet om vi skal tro forhandleren min.

oivindg

Sitat fra: Trond.m på torsdag 14. januar 2021, klokken 15:33
Garasjeåpner (homelink) skulle jeg gjerne hatt, samt rattvarme. Men, men...man kan jo ikke få alt man ønsker seg 😉
Er vel gode muligheter for at det lar seg ettermontere med deler fra X3 og litt koding.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

turfsurf

Sitat fra: PF på mandag 11. januar 2021, klokken 10:33
Vær obs på at EQC er samme segmentet som x3, ligger i navnet eqC. De kommer med eqS nå til sommeren som er s-klasse segmentet.
De har jo rota det til med navnestandarden da. Hva med eqe som kommer som sedan og suv? Skal det bli EQE SUV da? Og hva da med EQC? Hva skal EQC sedan hete?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

GLS er jo veldig najs, blir de GEQS?

GQS?

synes de har rota seg litt bort på navn ja

Trond.m

Er det noe jeg bryr meg fint lite om, så er det hva de kaller bilene. Bestiller som regel uten modellbetegnelse likevel 😏

amvi

Er det noen som vet hvordan vinterhjulene som følger med ser ut ? Og hvordan 20" sommerhjulene ser ut uten de mindre vakre kapselene, har ikke klart og finne noen bilder av de på the world wide web enda :p

Selger jeg snakket med på Bavaria sa at det var rattvarme, men jeg har ikke funnet info om det noe sted..
e-Golf 2015
BMW iX3 2021 - bestilt

Nodland

Sitat fra: amvi på tirsdag 19. januar 2021, klokken 21:54
Selger jeg snakket med på Bavaria sa at det var rattvarme, men jeg har ikke funnet info om det noe sted..

Godt og høre, sikkert aktivering via idrive/skjerm da hvis det skulle stemme. For det er ingen knapp på rattet slik som på "vanlig" x3, på de bilene som ble testet av youtube journalister i fjor høst :)
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

StormFurby

Sitat fra: Nodland på tirsdag 19. januar 2021, klokken 22:54
Sitat fra: amvi på tirsdag 19. januar 2021, klokken 21:54

Godt og høre, sikkert aktivering via idrive/skjerm da hvis det skulle stemme. For det er ingen knapp på rattet slik som på "vanlig" x3, på de bilene som ble testet av youtube journalister i fjor høst :)

Tror dessverre selger tar feil, hvis du ser på reviews/bilder så mangler knappen for rattvarme (som du har sett) , og den er heller ikke med i noen som helst utstyrsliste. Hvorfor BMW skulle gjøre noe tullete som å fjerne knappen og dytte det inn i menyene istedet virker ulogisk, men for all del, tar heller rattvarme med dustete styring enn ingen rattvarme.

Edit: Ståle Frydenlund i Elbilforeninga bekreftet nå at det ikke er rattvarme, ei heller varme i baksetet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA