Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla app vil ikke kjøre i bakgrunnen lenger (Galaxy S20)

Startet av RuneW, fredag 17. juli 2020, klokken 01:13

« forrige - neste »

RuneW

Det er helt sikkert ett eller annet opplagt dumt jeg har gjort, men av en eller annen grunn så har Tesla-appen sluttet å kjøre i bakgrunnen. Ikone er vekk fra topplinjen og bilen låser seg ikke opp.

Eneste jeg kan komme på som har skjedd, er telefonen nylig har blitt oppdatert (Galaxy S20), men det kan selvagt være andre ting. Noen med samme telefon som kan si noe om ting fungerer/ikke fungerer hos seg?

Eller er det en spesiell innstilling som kan ha blitt endret?

Jeg har prøvd å gå inn på instillinger->apper->spesiell tilgang->xxx, men Tesla-appen figurerer ikke i noen av listene der, noe som er litt merkelig. Mener å huske at det var et gammelt triks å tillate Tesla-appen å "Endre systeminnstilinger", men det er litt vanselig nåt appen ikke er i listen i utgangspunktet...

For ordens skyld: Jeg har prøvd å avinstallere/reinstallere Tesla-appen og restartet telefonen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Stig-Arne

Sitat fra: RuneW på fredag 17. juli 2020, klokken 01:13
Det er helt sikkert ett eller annet opplagt dumt jeg har gjort, men av en eller annen grunn så har Tesla-appen sluttet å kjøre i bakgrunnen. Ikone er vekk fra topplinjen og bilen låser seg ikke opp.

Eneste jeg kan komme på som har skjedd, er telefonen nylig har blitt oppdatert (Galaxy S20), men det kan selvagt være andre ting. Noen med samme telefon som kan si noe om ting fungerer/ikke fungerer hos seg?

Eller er det en spesiell innstilling som kan ha blitt endret?

Jeg har prøvd å gå inn på instillinger->apper->spesiell tilgang->xxx, men Tesla-appen figurerer ikke i noen av listene der, noe som er litt merkelig. Mener å huske at det var et gammelt triks å tillate Tesla-appen å "Endre systeminnstilinger", men det er litt vanselig nåt appen ikke er i listen i utgangspunktet...

For ordens skyld: Jeg har prøvd å avinstallere/reinstallere Tesla-appen og restartet telefonen.
Sjekk strømstyringen. På Huawei så er den en ganske aggressiv styring og kutting av apper i bakgrunnen for å spare batteri. Men der er det bare å slå av den styringen for appen. Mulig noe av det samme er implentert på Samsung etter oppdatering..?

RuneW

Prøvde det meste av tips og triks uten hell. Til slutt fjernet jeg telefonen som nøkkel (i bilen) og når jeg skulle legge den til igjen, var knappen for å legge til telefonen som nøkkel (i appen) død...

Noen dager senere, oppdaget jeg at knappen var i live igjen og fikk lagt til telefonen som nøkkel igjen. Og etter DET så holder appen seg kjørende (og synes i toppmenyen) igjen...

Forstå det den som kan...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA