Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av mg hva kan man forvente

Startet av Kniffen, onsdag 15. juli 2020, klokken 20:03

« forrige - neste »

Kniffen

Tenker på kjøp av MG. Hvor mye extra må man belage seg på ang serviceavtaler vinterdekk og evt det selgerne vill selge inn extra. Hva kan man greie og prute ned om man kjøper dyreste utgave?

JarleH

Sitat fra: Kniffen på onsdag 15. juli 2020, klokken 20:03
Tenker på kjøp av MG. Hvor mye extra må man belage seg på ang serviceavtaler vinterdekk og evt det selgerne vill selge inn extra. Hva kan man greie og prute ned om man kjøper dyreste utgave?

Nettopp kjøpt. Prute? Svært lite, tilnærmet ingen ting. I hvert fall på Luxury utgaven da de ikke får nok biler til Norge, kunne solgt mange flere om de hadde hatt biler. Jeg fikk vinterdekka med på kjøpet og god service. Prøvde ikke en gang å selge noen service avtale, var aldri et tema en gang.

1000kwh

#2
Sitat fra: JarleH på søndag 09. august 2020, klokken 23:45
Sitat fra: Kniffen på onsdag 15. juli 2020, klokken 20:03
Tenker på kjøp av MG. Hvor mye extra må man belage seg på ang serviceavtaler vinterdekk og evt det selgerne vill selge inn extra. Hva kan man greie og prute ned om man kjøper dyreste utgave?

Nettopp kjøpt. Prute? Svært lite, tilnærmet ingen ting. I hvert fall på Luxury utgaven da de ikke får nok biler til Norge, kunne solgt mange flere om de hadde hatt biler. Jeg fikk vinterdekka med på kjøpet og god service. Prøvde ikke en gang å selge noen service avtale, var aldri et tema en gang.
Hei, hvor fikk du vinterdekk med på kjøpet?

PS, har ikke klart å få noe rabatter

Sven-E

på 
https://elbil.no/elbil/mg-zs-ev/
står det:
"MG ZS EV kommer med en AC-ombordlader på 6,6 kW (230V, 1-fas) som standard."
" Med denne kan man fullade på 8-9 timer med 7,2 kW/32A "

betyr det at bilen kan lade med 7,2kW med 3-fas?
eller at bilen likevel kan lade med 7,2kW selv om den bare har 6,6kW ombordlader?

RJK

Det betyr nok ikke mere enn at mange ladere er på 7,2 kW, og da lader du bilen full på 7-8 timer, selv om du ikke kan utnytte mere enn 6,6 kW effekt..


De kunne like greit skrevet at på 11 kW eller 22 kW lader så lader du bilen på 7-8 timer. Det er i disse 3 tilfeller fremdeles ombordlader på 6,6 kW som er begrensningen.


Brutto er batteriet på ca 44 kWh, så med 6,6 kW effekt, må du lade i minst 6,67 timer eller 6 timer og 40 minutter, men pga tap , så tar det noe lengre tid likevel, slik at praksis blir et sted mellom 7 og 8 timer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arthur

Sitat fra: 1000kwh på mandag 10. august 2020, klokken 08:51
Sitat fra: JarleH på søndag 09. august 2020, klokken 23:45
Sitat fra: Kniffen på onsdag 15. juli 2020, klokken 20:03
Tenker på kjøp av MG. Hvor mye extra må man belage seg på ang serviceavtaler vinterdekk og evt det selgerne vill selge inn extra. Hva kan man greie og prute ned om man kjøper dyreste utgave?

Nettopp kjøpt. Prute? Svært lite, tilnærmet ingen ting. I hvert fall på Luxury utgaven da de ikke får nok biler til Norge, kunne solgt mange flere om de hadde hatt biler. Jeg fikk vinterdekka med på kjøpet og god service. Prøvde ikke en gang å selge noen service avtale, var aldri et tema en gang.
Hei, hvor fikk du vinterdekk med på kjøpet?

PS, har ikke klart å få noe rabatter

Lurte også på hvor man får med vinterdekk på kjøpet da det jo utgjør en rabatt på fem prosent, eller noe sånt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA