Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris og levering KIA e-niro

Startet av deepArne, tirsdag 14. juli 2020, klokken 11:07

« forrige - neste »

Pilzah

Skulle egentlig fått utlevert bilen i forrige uke (var på Morning Lucy), men forsinkelser mht transport fra Drammen og hit til Vestfold spolerte dette.

Men, i kveld så jeg min bil (sjekket chassisnummeret) stå på oppstillingsplassen til forhandler!  :) :) :) Fremdeles ikledd "fraktemballasje".

I appen "Min bil" gikk status fra "3 På vei til deg" til "4 Ankommet Norge" i løpet av dagen.  Mener at forhandler sa bilen ankom Drammen 27.juli elns, så app-statusen skal vel taes med en klype salt.

Uansett, det nærmer seg, dette blir kanskje den siste uka jeg trenger å vente. Over hundre ukers ventetid er snart over.  :)

repvik

Prøvekjørte E-Niro hos BOS i dag. De lovte levering i oktober.

vinterdekk

Så at Kia reklamerte med kortere leveringstid for e-Niro på en annonse i Facebook i dag.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

repvik

Sitat fra: Pilzah på mandag 10. august 2020, klokken 22:09
I appen "Min bil" gikk status fra "3 På vei til deg" til "4 Ankommet Norge" i løpet av dagen.  Mener at forhandler sa bilen ankom Drammen 27.juli elns, så app-statusen skal vel taes med en klype salt.

Jeg fikk nettopp epost fra forhandler om at bilen har ankommet Trondheim. I appen står det fortsatt at den er på vei til Norge.
Så den app-statusen er temmelig verdiløs.

deepArne

Bestilte bilen 14. juli hos BOS Ullevål. I kontrakten stod det levering 3. august, men selger sa at dette var med max flaks og at månedskiftet august/september var mer realistisk. Fikk bilen i går:)

Tjomsas

Bestilte på fredag. Bilen kommer med en båt som ankommer Drammen 8. oktober. Må si at det var mye raskere enn jeg hadde sett for meg!

Gleder meg som en liten unge på lille julaften!

repvik

Får forhåpentligvis min bil før helga, noe jeg burde sjekke ekstra godt før jeg tar over bilen?

Pilzah

Sjekk om bakseteryggen er skjev. Har vært noen svært få tilfeller der den bredeste  seteryggdelen er skjev, både vertikalt og horisontalt. Se bilder i Owners group på Facebook. Greit å påpeke dette med en gang hvis du oppdager det ifbm overtakelse.
Har du en normalt god forhandler bytter de selvsagt ryggen ganske raskt.
Har du en drittforhandler ignorerer og trenerer de etter beste evne.

repvik

Seteryggen er rett. Det var en dørlist som ikke var dytta helt på plass, type 2-kabel og gummimatter manglet, og dekktrykket varierte mellom 2.8 og 3.5 bar  :o

Forhandler er BOS. Inntrykket så langt er bra da.

Tjomsas

Da har jeg til og med fått vite hvilken båt bilen er på og... Spenningen stiger!

Hvor lang tid tok det ca. fra ankomst Drammen til dere fikk utlevert bil?

repvik

Sitat fra: Tjomsas på fredag 11. september 2020, klokken 20:59
Da har jeg til og med fått vite hvilken båt bilen er på og... Spenningen stiger!

Hvor lang tid tok det ca. fra ankomst Drammen til dere fikk utlevert bil?
Jeg fikk tilbud på en bil som egentlig skulle bli demobil, denne sto i Drammen. Tok tre uker på dagen til den ble utlevert.

Tjomsas

Sitat fra: repvik på lørdag 12. september 2020, klokken 15:35
Sitat fra: Tjomsas på fredag 11. september 2020, klokken 20:59
Da har jeg til og med fått vite hvilken båt bilen er på og... Spenningen stiger!

Hvor lang tid tok det ca. fra ankomst Drammen til dere fikk utlevert bil?
Jeg fikk tilbud på en bil som egentlig skulle bli demobil, denne sto i Drammen. Tok tre uker på dagen til den ble utlevert.

Genialt  :) Håper du er fornøyd med bilen så langt!  :+1:

Hvilket utstyrsnivå/farge/tilvalg gikk du for?  :)

repvik

Vi er så langt storfornøyde med bilen.
Vi gikk for Exclusive i Snow White Pearl. Uten soltak, med skinn.

deepArne

Sitat fra: repvik på torsdag 10. september 2020, klokken 21:11
Seteryggen er rett. Det var en dørlist som ikke var dytta helt på plass, type 2-kabel og gummimatter manglet, og dekktrykket varierte mellom 2.8 og 3.5 bar  :o

Forhandler er BOS. Inntrykket så langt er bra da.
Jeg fikk heller ikke type 2-kabel. Var det meninga det skulle være med? Begynte å tro jeg måtte kjøpe det selv.

repvik

BOS sa at Type 2-kabel skulle være med som standard. Så selger måtte lete etter en brukandes kabel jeg kunne få med før jeg kjørte fra lokalet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA