Når det gjelder opplevd kvalitet og reperasjoner på Tesla har over halvparten av dei eg kjenner med Tesla fått stopp så dei måtte hentes.
Så kan ein jo ta designfeil på bremsene foran (setter seg fast første året..), skeivslitasje på bakdekk, sensorfeil (nokon med X som ikkje har hatt dette?), styrekryss som må byttes før 100 000km, FWD som sliter lakk etc. Disse tingene er jo designfeil alle sammen bortsett fra sensorfeil.
Hmm, vi har hatt 3 Teslaer, eier to nå og fikk den første i 2013. Har ennå ikke måttet bli berget

Ja, bremsene er dårlig smurt fra fabrikk. Blir forhåpentligvis bedre etter god smøring. Skjevslitasje har vi ikke hatt på X, det er bare å la være å kjøre i low. Styrekryss er byttet ja, men er vel heller materialfeil enn designfeil- Nytt kryss bør holde bra. Sensorfeil har nok mange hatt, vi fikk byttet sensorer for et par år siden og de har vært bra siden. FWD er også bra etter justering, sliter ikke lakk mer.
Så ja, det er helt klart barnesykdommer på bilene, men Tesla ordner opp og stort sett kommer ikke feilene tilbake siden de kontinuerlig gjør forbedringer der det behøves. Unntaket er drivakslene foran, der måtte de bytte to ganger før det ble bra på vår bil. Sannsynligvis fordi det dårlige motorfestet ikke ble byttet første gang. Tidlige versjoner av låskassene på FWD var også dårlige, man fikk vanninntrenging og de frøs. Har vært bra etter bytte.
Vår Model 3 har ennå ikke behøvd verkstedbesøk. Fikk den oktober i fjor.