Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.28.x

Startet av Motorwatt, fredag 10. juli 2020, klokken 07:08

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på søndag 12. juli 2020, klokken 13:10
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 11. juli 2020, klokken 22:35
Som jeg skrev over, så er det slik det er fra tid til annen. Noen oppdateringer er bedre, men faller til bake til gamle synder i neste oppdatering. Slik har det vært til og fra de siste 2-3 årene. Mye skyldes nok også placebo-effekt....

Det bør nok også tas værforbehold når det gjelder disse tingene.
.... og lysforhold.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vaduz

Merket selv stor bedring etter HW3, kan også ha vært SW oppgradering, men bilen var langt bedre på å finne veien uten å trekke ut i busslommer etc

turfsurf

Sitat fra: geear på lørdag 11. juli 2020, klokken 19:39
Dessverre er AP omtrent som den var for tre år siden, små nyanser, og FSD er håpløst langt unna.
Nei. Ikke i nærheten. Jeg kjørte til Italia sommeren 2017, da var AP2 hysterisk. På en ikke bra måte. Kjøremessig er den milevis bedre nå.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

xerxes

Enig med siste taler. Langt bedre i dag enn i 2018. Gleder meg til FSD rewrite pushes ut, tipper de ikke legger sjela så mye i nåværende software så lenge det er en total rewrite på gang.

RuneW

Sitat fra: xerxes på søndag 12. juli 2020, klokken 21:53
[...] tipper de ikke legger sjela så mye i nåværende software så lenge det er en total rewrite på gang.

Det er jo ikke heeeelt umulig? Det hadde være en deilig forklaring om det var slik!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på søndag 12. juli 2020, klokken 22:29
Sitat fra: xerxes på søndag 12. juli 2020, klokken 21:53
[...] tipper de ikke legger sjela så mye i nåværende software så lenge det er en total rewrite på gang.

Det er jo ikke heeeelt umulig? Det hadde være en deilig forklaring om det var slik!

Nå har det vært 46 oppdateringer siden HW3 kom første gang, så ikke hold pusten.... :D . Etter utrolig mange av disse oppdateringene har det kommet kommentarer som "nå er AP mye bedre". Men noe er nødt til å hende snarest, for det kan ikke fortsette slik år etter år.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. juli 2020, klokken 22:42
Sitat fra: RuneW på søndag 12. juli 2020, klokken 22:29
Sitat fra: xerxes på søndag 12. juli 2020, klokken 21:53
[...] tipper de ikke legger sjela så mye i nåværende software så lenge det er en total rewrite på gang.

Det er jo ikke heeeelt umulig? Det hadde være en deilig forklaring om det var slik!

Nå har det vært 46 oppdateringer siden HW3 kom første gang, så ikke hold pusten.... :D . Etter utrolig mange av disse oppdateringene har det kommet kommentarer som "nå er AP mye bedre". Men noe er nødt til å hende snarest, for det kan ikke fortsette slik år etter år.
46stk, ja det var mange :o Tror ikke jeg har vært innom såå mange. Det er vel med alle .1 og 1.234 versjonene? Snur man på det, så er jammen meg Tesla aktive med å forbedre sitt produkt. 
Jeg gleder meg over mitt eierskap der bilen min kontinuerlig lærer seg å kjøre seg selv. Egentlig en herlig prosess vi får være med på :+1:
Tenker med glede på alle timene jeg har spilt på Commodore 64, Atari, Nintendo, PC, Playstation,++ og merket en kontinuerlig forbedret kunstig intelligens. Overført til Tesla og AP, så husker jeg AP som rykket og nappet, vinglet mer i veien, og tilpasset farten lite.. Men nå ligger AP oftes fjellstøtt i veien. Har hatt Tesla siden nov2018 så er jo egentlig litt fersk :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

#52
Her er mine oppdateringer:

Your 42 Software Updates (2020.28.2)

Average of 16 days between updates. Average of 5 days from version discovery to install. It has been 0 days since your last update.




Your 41 Software Updates. (2020.28.1)

Average of 16 days between updates. Average of 5 days from version discovery to install. It has been 2 days since your last update.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Du har kontrollen, Motorwatt :+1:
Er det TeslaFi du bruker for å få ut denne infoen?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Joachim@sancon.no

+1 for teslafi.

Gir deg full kontroll på hvordan du ligger an mtp software versjoner i forhold til andre med samme bil.

Fin funksjon som også tracker antall km rekkevidde på forskjellige software versjoner. Samt oversikt over degradation av batteri. Ihvertfall i følge typical.

Lurer du også på hvor lang tid du brukte på turen mellom Oslo og København i fjor så finner du infoen på siden også. :)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Faktisk har Summon blitt bedre i denne versonen (2020.28.2). Bruker den aldri, men leste at den skal ha blitt bedre, så jeg forsøkte. Nå stopper ikke bilen uten grunn, og jeg klarte å kjøre den ca. 30 meter forover og bakover (det var den plassen jeg hadde til rådighet). Ikke testet Smart Summon ennå.


https://www.youtube.com/watch?v=rK_HyXNFl5A

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Det er vel maks 30 meter den kan gå også, i Europa.. mener jeg..

Diagenic

2020.28.2 på vei inn nå 8)
2019 Model S FSD/HW 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA