Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekø på Tesla Superchargers

Startet av Caffe, søndag 05. juli 2020, klokken 18:37

« forrige - neste »

Caffe

I sommer er flere Tesla r på veien i Norge enn normalt som også stiller nettverket med Superchargere på prøve. Foreløpig har jeg kun opplevd kø en gang, igår i Sjåk.

Hvor og når har dere opplevd ladekø på Tesla Superchargere?

(Trenger ikke å nevne de på Lier Kjellstad siden det stort sett alltid er kø der.)
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Kristian O

Kjørt Ålesund- Alta. Ikkje stått i kø sjølv, men tok siste SuC på Setermoen. Var 1 bil i kø etter meg som ventet ca 5 minutt. Kom en til litt etterpå som også ventet ca 5 minutt.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Magnus Hansen

Telemarksporten har det vært en del kø hvis vi skal tro kartet i bilen i alle fall. Ringdalsskogen har også sett full ut periodevis

RuneW

Hvordan gjør man det når man står i ladekø på SuC? Er det en egen "oppstillingsplass" der de som venter skal stå? Har heldigvis aldri opplevd å stå i ladekø, men er litt nysgjerrig på hvordan det skal gjøres.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Speeder

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 05. juli 2020, klokken 20:06
Telemarksporten har det vært en del kø hvis vi skal tro kartet i bilen i alle fall. Ringdalsskogen har også sett full ut periodevis

Var innom der i dag(Phev) ca kl 13, det sto da tre biler i kø. Når vi dro en god halvtime senere var det 3 ledige ladeplasser.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

ladov

Det nærmeste jeg har vært ladekø var da jeg hoppet over et ladestopp på Brokelandsheia og kjørte videre til Stathelle i stedet. Jeg så at det vekslet fra 0-2 ledige plasser da jeg nærmet meg. Akkurat i det det var for seint å svinge av ble det en plass ledig så jeg om jeg hadde tatt sjansen på at det ikke var kø kunne jeg fått ladet allikevel.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Hvorfor er det så høy belastning i dag, egentlig? Skjønner mange har ferie altså, men fellesferien er ikke i gang, og det er mandag.. tok et screenshot i appen for halvannen time siden. Har aldri sett at alt har vært opptatt i Vikeså før. Har selv aldri stått i ladekø.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Magnus Hansen


geear

Trodde det var neste uke, men det kan godt stemme, så lite biler som var på veien til jobb i dag, men uansett er det jo vanligvis fredagen etter jobb at det er høyest belastning, ikke mandagen etter at folk har hatt et par dager fri...?

Magnus Hansen

Hadde tipper det fordelte seg på torsdag, fredag, lørdag. Mandag er litt somlete å komme det av gårde, ja. Kanskje en del utsatte pga dårlig vær. Eller det bare er et uttrykk for at det er mye trafikk nå i sommer generelt.

turfsurf

Kjørte Gol - Vestfold - Gol i dag. Sykt mye trafikk til tider, mengder med saktegående kø.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Topsy

Kjørte Oslo-Kristiansand på søndag i min aller første tur som fører i tesla. Kø på både Brokelandsheia og Lillesand.

Køen ble indrejustis og folk forstod greit hva som foregikk ved innkjøringen til ladeplassene. Var en noe hissig en på Lillesand muligens pga noe sniking, men...

RuneW

Sitat fra: Topsy på tirsdag 07. juli 2020, klokken 00:21
Kjørte Oslo-Kristiansand på søndag i min aller første tur som fører i tesla. Kø på både Brokelandsheia og Lillesand.

Køen ble indrejustis og folk forstod greit hva som foregikk ved innkjøringen til ladeplassene. Var en noe hissig en på Lillesand muligens pga noe sniking, men...

Det er nettopp for å unngå irritasjon at jeg lurer på hvordan dette ordnes i praksis. På de litt større ladeplassene er det ikke lett å holde rede på hvem som kom når og har stått lengst osv.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Baldrian

Sitat fra: RuneW på tirsdag 07. juli 2020, klokken 15:08
Sitat fra: Topsy på tirsdag 07. juli 2020, klokken 00:21
Kjørte Oslo-Kristiansand på søndag i min aller første tur som fører i tesla. Kø på både Brokelandsheia og Lillesand.

Køen ble indrejustis og folk forstod greit hva som foregikk ved innkjøringen til ladeplassene. Var en noe hissig en på Lillesand muligens pga noe sniking, men...

Det er nettopp for å unngå irritasjon at jeg lurer på hvordan dette ordnes i praksis. På de litt større ladeplassene er det ikke lett å holde rede på hvem som kom når og har stått lengst osv.
Her burde Tesla lage en APP som viser hvilken plass man er i køen når man kommer inn på en SC hvor det er ladekø.

ryback

#14
Sitat fra: Baldrian på onsdag 08. juli 2020, klokken 13:26
Her burde Tesla lage en APP som viser hvilken plass man er i køen når man kommer inn på en SC hvor det er ladekø.

Det kunne jo vært en køfunksjon i bilen. Hvis man har navigert til en superlader og den er full ved ankomst så blir man automatisk satt i en kø. Når en lader blir ledig så får man en popup som sier hvilken lader man skal benytte og får 5 min på seg til å plugge inn bilen før plassen går til neste bil i køen og den som somlet må vente til neste ledige. Hvis man nok en gang ikke klarer å innfinne seg innen 5 min så havner man bakerst i køen.

Bilen kunne fortalt hvor mange som står i kø og hvilket nummer du har i køen.

Hvis bilen forlater ladestasjonen, eller man trykker på en knapp på skjermen så gir man fra seg plassen sin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA