Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sol/natt-skjerming til overnatting

Startet av perjohans, fredag 03. juli 2020, klokken 09:20

« forrige - neste »

perjohans

Som mange andre tenker vi sove litt i bilen i sommer og har kjøpt noen sammenbrettbare madrasser på Jysk.
Det som da mangler er å blokkere sol og innsikten ute litt, hvor kan jeg få tak i det i Oslo i løpet av helgen?

Ser Biltema etc har noen solcover til fronten som sikkert fungerer, noen som har bedre vindusdekke enn de små som man bare setter på midten av vinduene? Takk!


trykkertor


RJK

Et alternativ er jo å kjøpe seg liggeunderlag med reflekterende folie (alternativt isolasjonsmateriale), tegne seg maler med matpapir på rull (og tape), og gjerne noe høyttalerstoff til å trekke innsiden med. Med klipp og lim burde det fungere vel så godt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

perjohans

Mye gode ideer her! Synd de var utsolgt på BeGood for det fulle settet. Tenker vi kjører Topphatten fra Biltema og klipper ut nydelig utsikt til bakvinduet!

itje

Hvordan er det å overnatte i TM3 blir det ikke litt trangt når man ikke kan legge center delen av baksetet?
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

GOS

Sitat fra: itje på fredag 03. juli 2020, klokken 20:04
Hvordan er det å overnatte i TM3 blir det ikke litt trangt når man ikke kan legge center delen av baksetet?

???

Baksetene kan legges helt ned (40/60 løsning), men største problemet er vel at det er litt trangt under hattehyllen, spesielt om en har litt tykkelse på madrassen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Foremost

Madrasse: Exped MegaMat 10 Duo. Helt sinnsykt komfort, og passer perfekt inn i TM3
Sovepose/sheet: Exped MegaSleep 25. 4 i 1, kan brukes i både kald og varm temperatur

Til solskjerming kjøpte jeg settet fra BeGood, med leveringstid på ca 2 uker. God kvalitet, og fungerer både som solskjerm og isolasjon.

Gullak

#8
Jeg har laget en litt rimeligere løsning på madrass.
https://www.soveromsbutikken.no/products/tesla-model-3-madrass

Der formkutter jeg enten 10 eller 13cm høykvalitetskum.

Fordelen med 13cm er at man kan velge mellom en fast og en myk side på madrassen.
10cm koster 1750,- og 13cm koster 2250,-
Vi sender madrassen hele landet for 99kr post i butikk.

Mvh Andreas Gullaksen
Soveromsbutikken Sengemakeriet Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA