Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen piggdekk til i3?

Startet av Elbilusikker, fredag 03. juli 2020, klokken 02:19

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Elbilusikker på fredag 03. juli 2020, klokken 18:41
Enig med Klykken . Bedre å ha enn å ikke ha. Personlig aldri likt piggfritt. Selv på outlander vi har med 4*4 hybrid. Bilen sklir i svinger i 5 km/t. Så byttet til pigg etter 1 sesong.

En elbil har som regel mye bedre antisladd-system enn en hybrid, da den kan reagere raskere, i tillegg til at Oulander har litt mye vandring på fjørene (krenging). Har kjørt en vinter med Conti Contact 7 piggfrie vinterdekk (på Tesla Model 3, 4-hjulstrekk), og hadde også piggfritt på bakhjulstrukket Model S, og savnet ikke pigger. Det en og må tenke på er at gummien i piggdekk er hardere, da den skal holde på piggene, så når piggene begynner å bli slitt så er de dårligere enn litt slitte piggfrie dekk....i tillegg er bremselengden dårligere på bar asfalt med piggdekk...ikke ofte jeg husker igjen sitater fra biltester, men denne glemmer jeg ikke  :D
https://www.dinside.no/motor/test-mitsubishi-outlander-phev/60973994
Tesla Model Y                         2021-

Ansjosfilet

He he. Minner meg om da jeg prøvekjørte en Outlander. Fikk lyst til å kjøre tilbake til forhandler etter ca 100 meter. Null kontakt med underlaget og helt nummen styring.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

hELgenen

Outlander skal jo flyte over veien uten følelse av kontakt med underlaget - det er jo den egenskapen som disse kundene liker. i3 sjåfører like kanskje litt mer snerten go-cart kjøring. Jeg vet ikke - men jeg kan like begge etter dagsformen......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA